|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Notera att det finns även motorvärmarkablage som har tre flatstift i kontakten i stället för runda stift i skarvkablarna. Calix har haft detta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag tror det är Calix. STår det dessutom calix på locket till uttaget i grillen så är det calix hela vägen, det går inet att blanda. Ta loss den dåliga kablen å ta med dne till valfri mekonomen/meca/autoexeperten/osv. så pliockar dom fram en lämplig saldd till dej, är nog inet dyrare än på biltema heller. Alt. ta med sladden till en skrot så kan du nog köpa en beg för 50-100kr. /Jonas |
|
|
stavar ju sämre än min 4 år gamla dotter... ursäkta. /Jonas |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hasso, såg du mina bilder? Det är flatstift i förgreningarna, de under huven. Men i kofångaren är det rundstift. Så frågan är om det är rundstift på det jag kallar "doppvärmare" också, för det är ju så Biltema-kabeln är utformad? Jonas, jag behöver hissa upp bilen för att komma åt o rycka kabeln och jag tänkte vara snål och bara hyra GDS-hall för att utföra hela bytet på en gång, d.v.s försöka ha med mig rätt kabel från början utan att behöva åka dit två gånger. :-) Bor inte nära någon skrot så det får nog bli nytt... /Anders |
|
Eftersom det är "standard" lagervara hos t.ex. mekonomen borde du kunan få köpa några olika varianter och få öppet köp på dom som inte passar. (alternativt så kan du nog dra ur kontakten om du bara drar upp bilen på en domkraft) /Jonas |
|
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Jag ska fråga Mekonomen, Jonas. Tycker att så fort jag ska ha nåt där så ska de ta hem det från KG Knutsson jämt, brukar ta nån dag, och köper man inte så får man betala avgift för att de tagit hem det åt en, men det kanske är lokal lagervara. Det är ju en högst aktuell produkt med tanke på att det är vinter, så det borde ju vara det. Jag har hissat på domkraft så jag kan sem men jag når inte. Har supertrångt garage och vågar fasen inte ligga under en bil utan pallbockar. |
Har monterat loss nu. Det var "flatstift-hona" (3 stift) i kontakten nere vid Blocket också. Står Calix på alltihop och kabeln är riktigt röten... /Anders |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.