AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
10.555

Nytt erbjudande X5 M Sport Edition: Rabatt 125.000kr

Sida 2 av 2
More:

X5 40d

M-sportpaket
Sportchassi
Svankstöd
Park Distance Control (PDC) Bak och fram
Individual Anthracit innertak
M Exteriördetaljer
M Läderratt med växelpaddlar

Aktiv Styrning
Eluppvärmd ratt
Automatisk bakluckeöppning
Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar
Rökarpaket
Förvaringspaket
Stolsvärme bak
Kupevärmare med Fjärrkontroll
Belysningspaket
Extra 12 Voltsuttag
Navigationssystem Professional
Förberedelse för Bluetooth
HiFi Högtalarsystem
USB Audio Interface
Musikanslutning för smartphones
LM Fälg M Dubbeleker 333, 20"
BMW Individual Takrails aluminium
Komfortstol fram, el. inställbar
Individual Högglans Shadowline
Individual interiörlister läder
Panoramaglastaklucka
Tonade rutor

Blev ca 200´ i rabatt..
Det låter riktigt bra och jag som inte ens vill ha det dyra som panorama borde komma undan billigare.

PMa gärna åf och säljare till mig.
Vad tror ni om denna spec, missat något, ta bort något?

Har haft Adaptive Drive på min förra X5, en 10a men använde det aldrig.
Därför finns det inte i specen.

X5 40d

M-sportpaket
Sportchassi
Svankstöd
Park Distance Control (PDC) Bak och fram
Individual Anthracit innertak
M Exteriördetaljer
M Läderratt med växelpaddlar

Automatisk bakluckeöppning
Belysningspaket
Eluppvärmd ratt
Extra 12 Voltsuttag
Förvaringspaket
Svankstöd
Induvidual Tonade Rutor
Rökarpaket
Komfortstolar
USB Audi Interface
Induvidual Audiosystem
Navigation Proffessional
Förberedelse för Bluetooth
Adaptiva kurvljus
Deaktivering passairbag
Dragkrok
Aktiv Styrning
WGN, märkligt bra rabatt jmf med vad jag fått på offerter.

Fick ex vis en på 680tkr men den har drag ( köp absolut inte en X5 utan drag), bättre stero, 7-sits, helljusass, speed limit info, eluppv ratt o lite annat smått men saknade panorama, belysningspaket. Diff cirka 27 tkr mera i options (inte jag som specat) men 50 tkr högre pris...

/Anders
More, bra spec men hade själv lagt till förhöjd lastkapacitet, 4-zons klima och värme i baksätet samt helljuassistens och panorama.

Vilka färger kör ni på WGN och More?

/Anders
Nu har ni nästan fått mig att satsa på en ny X5 ändå! Får fundera på detta..

Drag ska naturligtvis vara med, jag glömde dock peta in det i offerten. Alltså + 9´

Helljusassistenten tycker inte jag är särskilt bra. Har den både i trean och ettan men tycker den är mest irriterande då den inte använder helljuset som jag skulle vilja.. Är den något som Bmw hela tiden utvecklar, dvs. tror ni den är bättre på en ny X5?

Jag skulle antagligen valt Titansilver och Oyster. Om det funkar tillsammans vill säga, har inte sett det i verkligheten.. Alternativt ett brunt skinn. Vad tror ni?

Anders: Jag har läst på lite i Englandstråden, men tycker det känns som lite väl mycket arbete för en i nuläget relativt liten prisskillnad på X5. Däremot andra modeller, kikade på en fullsmetad 330xd, känns det möjligen mer motiverat. Men jag tycker det verkar för krångligt, är väl lite för feg och lite för bekväm..
Jag bollar mellan Alpinvit, Carbonsvart, Safitsvart eller Spacegråmetallic.

Med känsla

Visst vore det kul med allt du nämner men då är vi uppe vid 1 miljon kr om allt det där ska med, typ 7-sits, panorama. Frågan är hur många som verkligen behöver 7-sits och panorama? Har haft taklucka på tidigare bil, aldrig använt. Det är anledningen till att vissa saker inte finns i min spec. Har haft det mesta men aldrig använt, därför känns det onödigt att betala för det.
Med titansilver så finns enligt mig bara svart skinn. Svart/svart alt svart/oyster är "säkrast" på X5.

/Anders
More vet inte hur du räknar? Det blir långt från 1mkr. Kanske cirka 700 tkr.

/Anders
More, är inte adaptive drive aktiverat oavsett du har sportknappen aktiverad eller inte?
Jag har fått för mig att sportläget endast styvar upp karossen och ger avsevärt mycket mer känsla i ratten.
Har inte provat en bil utan tillvalet adaptive drive men enligt andra är det en stor skillnad beträffande väghållningen. Bilen niger eller kränger ju ingenting.
700 tkr? Vad har du valt till då?

Närmare 1 milj kommer jag med min lista ovan + 7 sits, Adaptiv Drive, Panorama och något annat. 1 milj innan någon rabatt är avdragen, dvs totalt pris i konfiguratorn.
Okje, tog i lite, 925tkr är mer korrekt före rabatter.
More men varför prata brutto priser när det är en rabatt tillgänglig på cirka 200 tkr. 925 blir då 725 tkr, rätt nära 700 tkr som jag skrev.

/Anders
Enklare att prata brutto eftersom alla får olika rabatter utöver de 125tkr som BMW subventionerar.
Alla X5 är svarta tycker jag det känns som = tråkigt. Jag vill inte ha svart skinn igen, har det i min nuvarande X5. Skulle jag mot förmodan köpa en ny X5 nu skulle det dessutom vara för att behålla den ett längre tag, då spelar det inte så stor roll vad som är "säkert". Viktigast är att jag tycker om den.

Har du bestämt dig än, Anders? Englands-import, rabatt-klipp eller ingetdera?
Sorry för sent svar WGN. Ja det blev beställning i fredags av en X5 M50d från England, med i princip allt på, utom 7-sits, fondentertainment och Adaptive farthållare, annars var nog det mesta med. Knappa 60t GBP blev det exkl VAT. Ser att pundet har fortsatt ner nu igår och idag tack vare utebliven svensk räntesänkning. Så att idag kostar bilen cirka 730 tkr inkl svensk moms. Tillkommer kostnad för försäkring och transport, samt kanske en service. Jämförbar bil i svenska BMWs konfig gick på nästan 1,1 mkr brutto...

Jag hade lite tur att jag precis sålt två av mina bilar så det var lätt att bestämma sig snabbt. Köpte igår en 530d X-drive Touring -12 som jag åker i till i sommar när X5-an skall komma i slutet på juni.

Hur går det för dig WGN?

/Anders
Jag körde förresten safirsvart och svart exklusiv läder, så tillhör den "tråkiga" skalan även jag :) Men gick på det som jag vet alltid fungerar på en X5. Ville eg ta djuphavsblå och oyster men fegade.

/Anders
Th
361
Thomas M
MB GLE 350de Coupe -21
BMW i3 94Ah REX -17
VW CrossCaddy 4M -14
MB Sprinter 311cdi 4x4 -05
Multicar M26 4x4 -96
Grattis till köpet! Riktigt fin bilspec. Kul att du sparar på köpet samtidigt och drar fördel av marknadsskillnaderna!

Med vänlig hälsning, Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.