|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har BMW för första gången ett officiellt erbjudande på X5: X5 M Sport Edition. X5 30d: erbjudande 599.900 ord. 725.000 X5 40d: erbjudande 639.900 ord 763.000 Utr: Metallic, Nevada Läder, M Sportpaket, 20” M Dubbeleker, Komfortstolar, PDC, Aktiv styrning, Belysningspaket, Navigation Professional, Bluetooth-förberedelse Professional, USB-anslutning. Sålunda ca 125.000 i rabatt. Erbjudandet finns vad jag förstår inte med i konfiguratorn än, enbart "gamla" M Sport Edition som inte innehåller samma saker som specen ovan. Någon som vet/förstår om det är "gamla" M-sport Edition + övrig utrustning som ingår i erbjudandet eller om det är vanliga M-sportpaketet + övrig utrustning som ingår? Jag funderar starkt på att byta upp mig. Vad tror ni om priset och eventuellt köpläge, med tanke att en ny X5 kommer så småningom? Hur mycket "vanlig" rabatt kan man räkna med utöver detta som trogen kund? | |
|
Om du väljer att byta upp dig, hade jag valt 4.0d då potentiell köpare i framtiden som vill M-edition nog troligen vill 4.0 motorn. Taklucka? |
|
Buspelle |
Tvivlar på att du får någon ytterligare rabatt. |
|
Hej, det är nog som vanligt, 125,000 dras direkt på bilens pris och sedan får du deala om återstående 6-8% rabatt. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Du behöver inte bry dig om vad potensiella köpare ev föredrar i framtiden - X5 är iskalla på marknaden och den är bokstavligen översvämmad, kolla bara Blocket. Var beredd på en svindlande värdeminskning (topp 5 i bilhistorien), för oavsett hur förmögen du än är kommer skatten, värdeminskningen och bränslepriset att irritera dig till slut. Tiden är definitivt över för dessa bjässar - jag vet - jag har en själv! -"Never drive faster than your guardian angel can fly!" |
|
|
patetiskt inlägg av @R anser jag. Om dina tankar stämde så skulle ju inte en endaste X5 säljas. Din X5 -00 är säkert iskall men inte E70. Finns hela tiden människor som söker dessa bilar. /Anders |
|
| Jag undrar hur bilhandlare som sitter med nya/lätt begagnade X5 med utsatt pris kring 800.000 ska få sålt dessa bilar? Nu kan ju motsvarande bil beställas ny för 650.000... | |
|
enligt uppgift går det ej att få ytterligare rabatt än det ovan angivna. Jag antar att BMW ger sina åf stöd för dessa bilar. /Anders |
|
|
Du menar alltså att åf kommer sänka priset på dessa bilar motsvarande ovan rabatt, Anders? Tex. denna: Länk Motsvarande denna får du ju för bara 40-50´mer helt ny: Länk |
|
|
jag skulle tro att BMW måste lämna dem extrastöd för lagerbilar men vet förstås säkert inte, annars står ju en del med Svarte Petter i lagret, inte speciellt poppis bland åf inbillar jag mig som ex vis M-bilar och Autovåx. /Anders |
|
|
Haha kan bara skratta åt Rs inlägg. Jag har själv jagat en X5a via blocket. Givetvis finns det de som saknar viktig utrustning eller kanske högmilare som är svårsålda men rätt bilar med rätt utrustning försvinner rätt fort. Själv letade jag 09-10 med mindre än 7000 mil, de bilarna med rätt utrustning panorama, gps etc såldes rätt snabbt. Speciellt de svarta. Jag gav till slut upp och köpte en PS bil från Tyskland. Nu är jag galet nöjd men att säga att X5orna på blocket är svårsålda är fel. Sen är ju värdetappet på en ny bil alltid stort men det är ju en annan femma. |
|
|
historiskt så har X5 och X6 haft väldigt bra andrahandsvärde dessutom, betydligt bättre än många andra BMW modeller. /Anders |
|
|
Har du beställt WGN? /Anders |
|
|
Anders: Nej, jag var onekligen sugen men blev nog lite förblindad av den höga rabatten. Jag fick pris på en mycket välutrustad 40d ca 630.000kr. Tycker det är ett riktigt bra pris men egentligen behöver jag inte en ny X5. Jag klarar mig bra med den jag har ett tag till. Tror jag siktar på en ny 4-serie coupé (verkar riktigt läcker!) till sommaren istället, då mitt behov av stor SUV inte är lika påtagligt. Har sett att din importerade X5 ligger ute till försäljning, Anders - hur är intresset? |
|
|
WGN, men den X5 40d kan inte haft så många extra options för 630 tkr? Jag fick ett par offerter igår och de hamnade på 680, 703 resp 721 tkr. Ändå är det många options som då inte är med. Det blir nog att jag beställer en X5 från England istället som vi diskuterar i annan tråd. Jag skall fundera lite till några dagar över detta. Min X5 35d blir antagligen såld i dagarna. Jag har en kille som skall kika imorgon och sen har jag ytterligare en som vill titta senare i veckan. Från X5 till 4-serie coupé var ett riktigt hopp :-) Härlig bil. Skulle gärna ha en sån även jag men det fungerar inte just nu med familjesituationen. X5 är rätt optimal för oss för tillfället. Nu börjar jag dessutom bli van vid bilstorleken och när man som vi nu bor utanför stan är det rätt skönt att åka lite högt när det springer både rådjur, räv och andra djur över vägen ibland. Sen har jag ju M5-an att åka med när det blir varmt :-) /Anders |
|
|
Den var specad med det jag anser vara nödvändigt. Utöver det som ingick i erbjudandet som M-sport, komfortstolar, navi pro, aktiv styrning, etc, var det även metallic, panoramatak, motor/kupévärmare, hifi, tonade rutor, värme i baksätet, dragkrok, plus en del mindre nödvändigheter.. om jag minns rätt. Priset var på mitt företag. Tycker du det är ett för bra pris för att tacka nej? Beställa ny X5 från England? Vilken tråd? X5:an jag har nu köpte jag för två år sedan då jag hade större behov av "terrängfordon" i jobbet =) Nu behöver jag egentligen inte ha en så pass stor bil, även om den är väldigt fin att åka i - särskilt denna del av året. Jag kör mycket landsväg under mörker och då uppskattar man att sitta högre och åka större. Nu lockar dock en 4-serie coupé, men det är inte säkert jag byter bort X5:an för det. Roligt med bilar, även om jag kanske har lite fler än vad jag borde ha. M5? Den har jag nog missat.. F10? |
|
Verdi |
Här är Englandstråden: Länk Vissa modeller är mer prisvärda än andra så du får kika lite på www.bmw.co.uk |
|
WGN: Glöm inte tillvalet adaptive drive. Med sportläget aktiverat får den tunga bilen en grym vägkänsla. |
|
|
WGN, ser att Verdi länkat "Englandstråden". Jo jag har långt gångna funderingar på en beställning den vägen. Tiden har dock inte räckt till för att slutföra projektet med beställning, samt att idén kom upp lite oväntat genom Verdis tråd. Jag har ju liksom ingen brist på bilar och vill vara rätt trygg att jag inte får för många :-) Jo jag köpte mig en M5 F10 i höstas som nu står avställd över vintern i garaget. Väntar på att det skall bli en snöfri mars, eller iaf snart är april :-) /Anders |
|
| Visst, bra kampanj men du behöver fortfarande lägga till utrustning för 100-150tkr för att ha en säljbar X5. | |
|
WGN Kan du speca exakt vad du fick för 630tkr? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.