|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej grabbs Läst tråden och har själv beställt 19" 9" Et38 runtom... Om du Hedis87 klarar detta med ET40 borde jag klara mig fint med? Vad har du för däck bredd? stretch?? Räknat lite på att det kommer se bra ut med ca 10-12mm spacer bak. Har du Hedis 87 valsat dina skärmkanter?? Funderar på att trycka till framskärmarna lite till mor org. //Nolare |
|
|
Jag har inte rullat nått på min. Fram sitter de kanon. Och bak kör jag 16mm spacer, och sitter kanon där med nu. Skiljer bara 2mm mellan din och min, vilket absolut funkar. Kör stretch med 215/25 om jag minns rätt. Har före och efter bilder på min montering. |
|
|
Låter ju kanon det Hedis... 16mm bak... kanske runt 14-15 på min då kanske... Hade du sänkt din mkt? 215 låter som mkt stretch?? siktade på 225 men kanske behöver 215 jag med? Kommer inte max sänka så kanske ser konstigt ut med för mkt stretch? och 25 profil? låter väldigt väldigt lågt med stretch på det.. Bilder? Är ju 245/40-18 org... //Nolare |
|
|
Nolare: Låter som bra mått. Vad jag läst kan man inte sänka en XD spec mycket då de blir fel vinkel på drivaxlar fram. Max 35mm och då ser den ut som en vanlig M-sport typ. Jag köpte mina hjul färdiga därför har jag konstiga hjuldimensioner. Jag kommer köpa nya däck med 235 och högre profil än jag har nu. (osäker på profilen) för att de ska se bättre ut med lagom stretch och fylla hjulhus mer. |
|
|
Ja jag har kollat runt lite och det finns Coilovers till XD i staterna men som du säger rek. de inte att sänka alls så får väl bli fjädrar fram och "stag" bak.... Ja det blir nog 235 bredd då detta är en vanlig storlek på 19" och lättare att hitta däck. Tack //Johnny (Nolare) |
|
|
Lyfter en gammal tråd :D Ni som vet. Kommer detta att passa på en E61 530XD? Bör jag isåfall ta ET35 även fram? Länk Har redan däck som är 235/35 och 275/30. Har idag 20" fälgar som följde med bilen. Men dessa tar i lite bak. Dock har dom bakfälgarna ET16, vilket är en aning lågt på en X-Drive. Kan tillägga att den är sänkt med H&R fjädrar fram, och kortade (Ställbara) nivåstag bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.