|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Kollade lite snabbt nu ändå det borde bli fram: 245/35R20 bak: 285/30R20 för rätt rullomkrets. Sen är det det där med ET? Borde väl kunna ha ET35 som du valde? | |
| Fram: 245/35R20 bak: 285/30R20 blir rätt rullomkrets men sen är det frågan om Et, jag borde väl kunna ha ET35 på det? | |
| Oj, vart dubbel post! sorry.. | |
|
Ja, om de ger samma rullomkrets fram och bak. Ja, ET35 funkade för mig med dessa bredder, men nu får väl du rätt så mycket större rullomkrets än jag och även i jämförelse med original, så det vet jag inte hur det kommer fungera? (Jag tycker som sagt det är rätt små marginaler med mina 19" i samma bredd och profil som i ditt förslag, nu får ju du ganska så mycket högre hjul...) |
|
|
Har forskat en del om de här med hjul på e61. Om man nu vill köra 10.5 tum brett bak så borde väl inte xd ha svårare att få in i hjulhusen än en vanlig rwd? 8.5 et 35-38 verkar vara klassiskt fram. Men skall gå med 9 et40 om man googlar en del. Men då har man fälgen jämns med skärmkanten. Bak kör folk med 8.5-10.5 med et från 35-45. Mest vanligt med 9.5 och 10 tums fälgar. Kör man 10 tum är de et38 eller 40 som gäller. Ang däck. 235-35-20 får 0.1% om man kör 275-30-20. Kommer själv köpa 8.5 et35 fram och 10 et40 bak med ovanstående dimensioner till min xd. |
|
|
Ok bra info :) Om du ska köra så bred fälg varför har du inte däck kombinationen fram: 245/35R20 bak: 285/30R20, blir rätt rullomkrets nästan exakt? Jag säger inte att det är bättre undrar bara varför du valt som du gjort. |
|
|
De blir ju ganska exakt med 235 fram och 275 bak också. (0.1%) Sen vill jag ha lite lite stretch på min. :-) |
|
| Sen har man läst att några fått de och ta i bak vid användning av 285. | |
|
För mig funkar det bak med 9,5" ET35 och 285/30-19. Inget skrap. För att testa har jag har stängt av luftkompressorn och fjädrat in ena bakhjulet. Med de däck jag har så är marginalerna så små att för mig skulle det nog inte funka med 10" fälg, jag skulle inte heller kunna öka rullomkretsen mer än möjligen någon millimeter. |
|
|
Hej kombinationen jag vill ha nu är fram: 245/35R20 på fälg 9,0 ET35 bak: 285/30R20 på fälg 10,5 ET42 Då det i bak blir ET42 borde de väl gå! Vad tror ni? Ingen annan som har denna kombination? |
|
|
9 et35 kan bli precis att de inte sticker ut fram. Skulle helst varit et40. Bak kan de funka annars finns de spacer så du kan få till de exakt. |
|
|
Hej på er! Har nu letat fälgar en hel del står mellan 2 olika, de jag helst vill ha är jag osäker på om det går. Fram 9,5" 245/35R20 Bak 10,5" 285/30R20 I både fram och bak måste det ju bli som med Ulfs bil uppe vid skärmkanten då bredden på däcken är desamma som hans kombination. Men där däcket möter fälgen kommer det ju bli lite bredare (1,25 cm exakt), men ända ner dit är det väl ingen risk det slår igenom? Det kommer ju bli så att fälgen stetchar ut däcken lite vid fälgkanten (där fälgen möter däcken), väldigt lite men det kommer se bra ut enligt en fälgleverantör. Ulf när du säger att du testat och stängt av luftkompressorn och fjädrat in bakhjulet menar du då att du testat ytterligheten att däcket skulle fjädra in maximal? Där kommer man väl aldrig hamna om man inte just som du gjorde stänger av luftkompressorn? Jag står i valet och kvalet att beställa dessa fälgar, behöver råd då det inte vore kul om de inte passar..hoppas jag förklarat så ni förstår vad jag menar :) |
|
| Är ET35 på kombinationen jag beskrivit ovan! :) haha mycket mått att ha koll på. | |
|
Jag skulle verkligen avråda med så brett fram, kan lova att de sticker utanför skärmen. Jag hade 8.5 et 35 med 19 nyligen och de var precis så de gick fram. Bak kan de också bli att sticka utanför med så brett och den ett du tänkt. Verkar som du tittar på mk motorsport hjul? |
|
|
Ja det stämmer :) haha vill gärna ha dem!! Verkar som jag kanske kan få skicka tbx dem om det inte går. Men vill helst inte beställa och behöva göra det. Jag har ju 18" fälg M-sport nu 245/40 ser ju ut som det är massa luft kvar runt skärmkanterna. Jag får in 3 fingrar mellan däck och skärm nu och om jag räknar på en tabell så ska det fram och bak bli en höjd skillnad på 2,6 cm känns som det går..fast sen är det ju bredden med.. Antingen passar det inte eller så kommer det bli perfekt och riktigt snyggt :) Däckomvandlaren: Länk |
|
| Hedis vad ska du köpa för fälgar? | |
|
Har sökt mer info ang fälgarna, verkar som man kan ha 235/35R20 och 275/30R20 på MK motorsport fälgarna se bild, länk Länk Skulle det göra saken bättre för att få det att passa? Fälgen är ju lika bred men kommer ju bli smalare där uppe, om det är så små marginaler kanske detta är ett bättre däckalternativ? |
|
|
Hedis87 har du köpt fälgar ännu och vad blev det? Eller någon annan som har 20" på sin xDrive E61? //Daniel |
|
|
Förstog att de var dom. Jag har själv kollat och även haft sånna. Jag kommer köpa 8.5 et35 och 10 et40 till min. Ang höjden så är de inga problem alls. Har till och med tänkt gå upp på 22 tum men då vet jag att jag kommer få värma om innerskärmarna fram en aning. |
|
|
Nu har jag handlat sommarhjul. 20", 9" breda med ET40 runt om. Behöver 10-12mm spacer bak bara sen sitter dom perfekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.