AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.564

hjälp att hitta sprängskiss med mått till e93 lyktor

Sida 1 av 2
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Hej. Jag har letat som en tok för att hitta mått till 335 e93 lyktorna. Jag lyckas inte få fram någon mått på innehållet i lyktan. Jag skulle igentligen vilja veta måttet på glaset vid första ringen närmast grillen.
Anledning till det är för att jag har bytt ut angel eyes till xenon och det lyser för starkt ut genom glaset. Måste göra nått som gör att det inte kommer ut ljus ur glaset.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag hade också xenon till DRL:en på min E93:a tidigare, men tyckte också det lös för starkt, framförallt när halvljuset var tänt, eftersom det inte kan dimma ner.
Jag köpte dessa i stället Länk och de lyser minst lika starkt som original halogen, fast vitare samt att de dimmar ner när halvljus tänds.

BMW CS #5206
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Hej Christer. Igår var jag nere vid bilen och höll på lite. Jag skar till lite tyg som täckte själva glaset och tejpade fast den bara för att se hur det skulle se ut. Det såg riktigt bra ut. Jag har också funderat på led och det finns så mycket att välja mellan. Om inte jag lyckas lösa min idé så kommer jag köra så. Därför skulle jag vilja veta exakta storleken på glaset så jag vet hur stor delen som ska täcka glaset ska vara
Visa användare
789
johmei
335i E92
Hej Roy,
Jag har också testat HID i ringarna men det är så starkt så ringarna blir otydliga tycker jag. Gick på samma modell av lampa som Christer och de lyser mkt bra. Köpte från USA: Länk de är närmre 5000K än 6000K skulle jag säga.
Ciao
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Johmei lyser dom bra på dagen? Den inre angel eye lyser för starkt så det blir diffust vad de är. På bilden lyserbden yttre ringen lika mycket. Är det så på din också?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ja de lyser bra på dagen. Problemet med att ringarna lyser olika starkt går inte att lösa utan att byta ut hela ringarna. Det är ett problem med designen helt enkelt. Snyggast är de lösningar som sätter in LED ringar, typ OSS.

Med den LED lampa Christer och jag har lyser det så bra det går skulle jag vilja säga. Designen på lampan är bra. Rakt framifrån är det nästan perfekt. Min bil i dagsljus(skugga): Länk
De har ett kallare ljus i verkligheten men styrkan stämmer bra och syns väl.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Ser bra ut. Jag ska försöka lösa att det inte kommer nått ljus ut genom glaset. Lyckas jag med det kommer jag va väldigt nöjd. Lyckas jag inte så kommer jag köpa dom ni har
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Ser bra ut. Jag ska försöka lösa att det inte kommer nått ljus ut genom glaset. Lyckas jag med det kommer jag va väldigt nöjd. Lyckas jag inte så kommer jag köpa dom ni har
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Jag byte ut hela ringarna till led dock har jag en e91 vilket innebär att dom är limmade med epoxy din kan man "baka" upp ;)

Länk

Ska försöka ta en bild senare när frugan kommer hem.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Det skulle vara grymt men jag tror att jag bara skulle spräcka dom om jag försökte.
Kan du öppna upp dom? =)
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Du har det enkelt ;) sätt på ugnen och in med dom. Kan kolla grader och titt.
Finns massa diy om det kan leta upp det åt dig.
Skulle jag kunna göra.
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Länk

Här är allt med men han gjorde det konstigt med dom gamla ringarna blev inte bra tycker jag.

Länk

Länk eller skickar man iväg dom kostar sådär 1000 dollar sen frakt.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ja du fixar att få isär dem. Men en risk med "bakning" är att råka ta i varma grejer i ugnen vid i och urtagning. Detta kan skada glaset eller andra delar av lyktan. Föredrog varmluftspistol själv. Tätningen misslyckades lite för mig och får kondens i ena lyktan efter tvätt ny. Ännu en risk.
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Shysst med länkar. Få se om jag vågar ge mig på dom. Det kanske är bättre med varmluftspistol för att man har bättre kontroll? När johmei hjälper mig då kanske jag gör det ;)
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
johmei
Vad gjorde du för någon med dina lyktor?
Tätade du bara med lim eller hade du silicon på med?

Roy335 alltid bra att ha någon som gjort det tidigare :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Silikon..=(
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Man kanske ska köra med epoxi och silikon för att verkligen täta
Visa användare
789
johmei
335i E92
När jag gör om det blir det till att ta bort all gammal gunk och på med samma klet som är där från början eller sikaflex eller nått. Ska undersöka vad som kan tänkas vara bäst vid tillfälle.

Roy, med på ett hörn var det.. ;-)

Angående epoxy skulle inte jag göra det med tanke på mitt problem idag, jag vill kunna få upp dem igen!!
Visa användare
120
Roy335
335i e93. -09
Johmei ja ett litet hörn är att hjälpa mig bända upp glaset ;)
Det känns som att det ska vara jätte jobbigt att få upp dom. Det tar emot när man funderar på att göra det.. Är det samma sak för dig?
An
18
Andreas.N54
335iA Touring -07
Roy335
Nej ingen epoxy!!! Mina har det orginal och det är inte roligt om du skulle behöva öppna igen du ska använda butyl, finns på rulle.
Dina är inte svåra alls att få upp bara ta god tid på dig och värma så limmet blir mjukt, var försiktigt om du ska använda värme pistol så du inte bränner sönder huset. Lättaste är med hårtork.

Johmei

Aj då. Körde butyl och silikon då den första gick lite sönder då jag hade lite för bråttom med plasten på huset.

Satte du led i dina? Lackat?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Haha, yes! Jag har tvättat bilen två gånger till sedan senaste inlägg och ingen kondens. Kanske inte var så mkt läckage som jag jag var rädd. Skönt, kan man fokusera på roligare saker ett tag till..
Jag har dock redan köpt på mig en stor tub butyltätning, butyltejp är väl svårt att få in i skårorna tänker jag?!

Jag lackade allt, tonade inre linsen mörk, och rengjorde halvljuslinsen. Ingen Umnitza LED, inte mogen för det. Ser för moddat ut på min bil som är väldigt nära stock kan jag tycka. Hade varit lite kul med slinga som kan ge lite olika färg med fjärrr som partytrick men klart ovärt för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.