AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.879

Förhoppningsvis dags att kliva på V10. Bara en detalj återstår. Sambon.

Sida 2 av 2
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Fullständigt off topic, men det låter helt makabert Azkikr!

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
On-topic, jag är faktiskt lite benägen att hålla med din fru. Om du är nöjd med M5 E39 varför byta? Det är ju inte som att du kan köra din E39M5 fullt ut (bankörning), antar jag. Vad jag menar är att det blir väldigt mycket extra pengar för den där extra knuffen på motorvägspåfarten. :)

Lite som att byta sporthoj på 150hk till en sporthoj på 180hk. I båda fallen är det inte hojen som sätter begränsningen. :)

Om du förstår vad jag menar. :)
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Ja,färgen kan hon få bestämma hur mycket hon vill. Den biten är helt ovesentligt för mig:) Får prova erbjuda henne det;)

Nej nej,klart jag inte behöver byta och min nuvarande m5 är verkligen toppen! Men jag är väl helt enkelt en av dom som tycker att det är roligt att byta. Ny modell,mer motorsång och vafan,man lever ju bara en gång:) Jag tycker att man ska passa på medans man har råd. Inga barn än så länge. Det kommer en dag då man inte har chansen längre. Måste vara skittråkigt att knyta handen i fickan och svära över att man inte passade på.:)
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
(Off T)
Kusakage, Asskikr,
"nöje", eller "diverse" är ju allt som inte är nödvändigt. T ex nya kuddar till soffan, gardiner, kläder, skor, äta ute, kaffe på stan, mobilabonnemang, dator, mm mm mm mm.

"Gemensamt": mat, blöjor, semestrar, hyra, el, bredband, presenter (ja, faktiskt inte en försummande liten del! Julklappar, födelsedagar, 40-årskalas och massa jävla barnkalas där lillskiten ska ha en "P.o.P" tröja, för den äääär ju så gullig, men fattar ju inte/skiter totalt i vad man har på sig :D )

Kanske Qusakakan är luspank, men 5000 i månaden på "diverse" är inte svårt. Dra kreditkortet och var gla'. Nöjen = Lön efter skatt - Hyra - Mat. Vågar du göra den kalkylen? ;)
(End Off T)

On Topic: V10 bör man ha provat! Och lyssnat till!
Un
263
Underdog2
525d F11 -11 (Carbonschwarz)
525d F10 -11 (Alpinweiss III)
Din brud låter väldigt lik min...

När jag sålde min förra bil (merca e500) för att köpa 525dM så blev hon helt galen för hon älskade mercan..

Hon fick ett "Håll dig till smink och din platt-tång så håller jag mig till de manliga avdelningarna - Bilar"

Visst blev det krig, hon vägrade köra bmw'n första 2-3 månaderna (mer nöje för mig! :) sen när hon satte sig bakom ratten (jag var full) så existera inte den gamla mercan längre i hennes minne...

Gör klart för henne att du bestämmer när de gäller bilar och hon tar hand om huset :P Låter du en kvinna bestämma kommer hon hem med en Clio eller Laguna(Bara för namnet e häftigt)
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Inte undra på att hälften av alla äktenskap slutar med skilsmässa!
"Krig", "Gör klart för henne" och därtill mycket mildare agerande är ju inte precis de bästa förutsättningar för ett långt och lyckligt liv tillsammans!

Fast jag tolkar det nog mest som att det i i internets anonyma värld är lätt att överdriva litet extra!

Per L

håller helt med dig Per L

/Anders
Verdi
Har en känsla om att de som skriver på nätet om hur de totalt struntar i sin sambos/frus känslor och åsikter är de som tofflar mest IRL. ;-)

Själv är jag toffel både på nätet och IRL. Hehe... :-) Fick nobben senast jag ville byta bil, men nu är jag glad för det för den affären hade kostat mer än den smakat.

Skulle dock inte acceptera att hon brände 5 tusen på "onödiga" saker varje månad heller. Det är ju över 1000 spänn i veckan.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Dessa "onödiga" saker är största hindret för helt gemensam ekonomi tycker jag...
Man vill inte gärna se dessa transaktioner på sitt "eget" konto.

Sen så är väl knappast allt "onödigt"... Jag vill iaf. gärna ha en sambo med fräscht hår/smink/kläder... och fina blommor hemma är ju inte heller så dumt.

För övrigt så tycke rjag att man gått kan bestämma över bilarna om man är den enda med intresse, dock så kan man ju göra det utan att vara otrevlig... Är man så påläst, övertygande och trevlig som jag så kan vi snatrt köpa en 997 som familjebil :)

/Jonas
Verdi, vad du än gör, skaffa inte en tjej som sysslar med hästsport och har ett par st ;-) Tjejens i mina ögon, onödiga kostnader skulle lätt räcka till leasingkostnad för en Ferrari 430 ;-)
Linol då får hon ju en jäkla massa hästar ha ha hand om:)
Verdi
Linol,
Hon är noga utvald. Hon gillar inte hästar, inte loppisar, inte inredning... Lite shopping är väl det enda men hon föredrar H&M framför dyrare märken. :-)
Om man är två så är det viktigt att båda är nöjda med sitt gemensamma inköp, speciellt när man har gemensam ekonomi....

Självklart så ska hon också provköra och följa med när ni provar en M5 E60, allt annat tycker jag är konstigt?

Men å andra sidan så är/var jag väldigt jämställd min partner.

Om jag hade fortfarande varit tillsammans med mitt ex, så hade jag nog aldrig ha fått köpa en M5 E60, det var svårt att hålla kvar min Volvo S90 då den var lite oseriöst dyr i drift.. Nu tog det ju slut, så efter ett tag köpte jag ju en ny flickvän... Dvs en M5 E60 -07 i pedantskick. Och det är jag väldigt glad över.

Dock tror jag nog att M5an är ungefär lika dyr som exet i form av inköp av skor, energi, äventyr, smink osv...

Om du har gjort en budget på M5 E60 och tror att du klarar den, så testa att dubblera den, för den drar bränsle så innåthelvete mer än vad du kan tänka dig.

Lycka till. Underbara bilar. Fråga om hon gillar bergodalbana... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.