|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att köpa en 330d från 09-11. Lite intresserad vad ni Bmw ägare tycker om denna bil???? Vad bör man ha eller inte ha i utrustnings väg?? osv. /Patrik | |
|
Riktigt trevligt bil. Mina krav hade varit: Comfort Dynamic -Xenon -Sportstolar -17" fälgar -Sportratt -Sportchassi Minst halvskinn, helst skinn Trevligt om den har: Svankstöd Dragkrok Navi Hifi eller Hifi prof M-paket (Det ersätter i sånna fall Dynamic) Sen hade jag inte tackat nej till utrustningen nedan men skulle bara se det som ren bonus: Panoramatak Elstolar Jag tycker manuell växellåda fungerar bra till motorn, men förstår samtidigt att 95% föredrar automat och så kommer det nog vara den dag den ska säljas också. Manuell låda kan bli svårsålt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag köpte min ny och har haft den i över 3 år och 7500 mil nu och är supernöjd. Prestanda som räcker och blir över med en bränsleförbrukning på 0,62 i snitt. Har följande utrustning: M-paket 18" sommar Navi Professional HiFi tillägg Drag Xenon Automat med paddlar(kul) Svankstöd //Micke |
|
|
Fantastisk bil. Har förvisso "bara" haft en 525d men med tanke på hur trevlig den motorn var kan omöjligen 330d vara sämre. E91 är också en roligare bil än E61 jag hade. ------- //Lövet |
|
|
Skulle personligen satsa på en 335d. Förutom att du får topp versionen av dieselmotorn så får du även mycket utrustning. De flesta 335d är nästan alltid fullutrustade och finns några Svensksålda för ca 330tkr. Några ligger ute för 370-380tkr. Sällsynt modell som håller priset. Måste utrustning - M-Paket & Comfortpaket - Automat - Hifi Pro - Xenon - Skinn - Dragkrok tror jag kan vara bra när man ska sälja. |
|
| Enda nackdelen skulle väl vara bakdäcken som inte har så lång hållbarhet. | |
|
Kan åtgärdas genom lättning av höger fot? Dock är den sjukdomen väldigt svårbotad hos många... :-) |
|
|
Hej Tack för alla svar.Glömde skriva om där var även någon i min storlek som sitter bekvämt även längre turer. Jag är 187cm väger 105 kg. /Patrik |
|
| I somras var jag runt 95kg, 190cm och sitter helt okej i E91'ans sportstolar på längre turer. Nu på 83kg (samma längd...) sitter jag ännu bättre :) | |
|
Längden är inget problem. Vikten behöver inte vara det, men kan vara det beroende på din kroppsform. Bredden är elektrisk justerbar (standard utr) men stolarna är tightare än 5-serien. Du får nog åka till en BMW handlare och provsitta en E9X för att få en bild hur stolen passar dig. __________ Mvh Grelle |
|
|
Prova sätet innan du köper nåt. Jag, som i jämförelse mer er ovan är riktigt spinkig, tycker jag sitter tight i E9* sportstolar. ------- //Lövet |
|
|
Se som sagt till att prova ordentligt innan du köper. Själv är jag 180 cm, 77 kg, normal kroppsbyggnad och jag sitter extremt bra i sportstolarna. Hade man varit bredare så vete tusan... I övrigt bra val av bil! Har själv en 330d E91 -10 med manuell låda och är mycket nöjd. Underbar motor! Ang. utrustningsnivå så instämmer jag med ovanstående samt lägger till dieselvärmare. Riktigt gott att ha den här årstiden! |
|
|
Hej igen alla Har provat en e 9.. sitter hyfsat,,Får väl banta lite hehe. Vad tycks om detta urval???? •Aut avbländad backspegel invändigt (431), Aut avbländade backspeglar in & utvändigt (430), Automatisk växellåda (205), BMW Online Information (615), Belysningspaket (563), Bmw Teleservices (6AA), Bromskraftåtervinning (1CD), CD-växlare med MP3-uppspelning (672), Comfort Access (322), Comfort paket (7RS), Control Teleservices (6AB), Elektrisk stolsinställning fram m. minne för förarstolen (459), Elektrisk taklucka av glas (403), Farthållare med bromsfunktion (544), Förvaringspaket (493), Helljusassistent (5AC), Hi-Fi högtalarsystem (676), Individual - Extra mörka rutor (761), Individual - Shadow Line högglans (760), Individual - innertak i antracit (775), Interiörlist Aluminium Finslipad (4B9), Internet (614), Klimatautomatik (534), Läder Dakota Jadegrå (LCD2), Lättmetallfälg - Stjärneker 193 M, 18" (2MF), M Aerodynamikpaket (715), M Lädersportratt med växelpaddlar och multifunktion (7XA), M Sportfjädring (704), M Sportpaket (337), Navigation Professional (609), Parkeringsdistanskontroll (PDC) - fram och bak (508), Regnsensor (521), Röststyrning (620), Skidsäck (464), Solskyddsgardin för bakruta (415), Sportstolar fram (481), Stöldlarm (302), Svankstöd för framsätena (488), TV-funktion (601), USB-anslutning (6FL), Universell garageportsöppnare (319), Xenonstrålkastare (522) /Patrik |
|
|
Den uppfyller ju mina krav som jag skrev tidigare i tråden, men jag måste säga att det är bättre att strukturera upp det som en lista (så det är lättläst). __________ Mvh Grelle |
|
|
Patrik Ser bra ut, har väl allt man vill ha. Är det den här? Länk! |
|
| Fel av mig, såg nu att det är en 330d du vill ha. | |
|
Ja håller med dig. Var lite bekväm när jag kopierade utr på en 330d coupe aut 09.. Kostar dock 265... /Patrik |
|
| Varför inte en -08 325d mer ekonomisk att äga eller slå på stort och satsa på en 335d | |
|
Försöker du sälja din bil eller? __________ Mvh Grelle |
|
|
Den här 335d har fått sänkt pris. Känns som riktigt bra pris jämfört med de andra 335d på Blocket. Länk |
|
|
More: Det är inte särskilt seriöst att du pratar om din egen bil på det sättet. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.