|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag bytte vindruta i somras, på märkesverkstad. Dom bytte ALLTID regnsensorn i samband med rutbyte pga att återanvände man den gamla så var risken för diverse problem angående funktion/känslighet stor. | |
|
Varning för att 'initiera' sensorn via INPA! Min blev helt pucko av det och funka bara med en fast tid på 5 sekunder efteråt... Troligen kan man inte göra det med alla versioner av sensorn eller något utan att det blir knas. (gjorde det på min 530i -01) Det positiva i soppan blev att jag då plocka bort sensorn och märket att det inte satt 100% på plats (klantigt av firman som bytt rutan) och att när man ryckte ut kontakten från den blev den nollställd igen. Jag tryckte alltså dit sensorn igen, stoppa i kontakten och körde några mil i regn och då har den lärt sig själv igen. Nu funkar den bättre än någonsin :) // Magnus |
|
|
Bra tips, då skall jag testa att rycka ur kabeln till min sensor. Min fungerar nämligen bara som vanlig intervalltork just nu... |
|
|
944_Driver; Jag tycker det är ganska logiskt att det inte blir bra då man kalibrerar en sensor som inte är monterad korrekt. Positivt dock för dem utan tillgång till OBD uppkoppling med din "quick fix". Tror inte INPA är boven. |
|
|
Hej! Jag får ingen reaktion när jag kör med sensorn på, precis när jag aktiverar den med knappen så svarar den genom att göra en cykel. Även när jag justerar känsligheten gör den det. Men sedanr det obefintligt eller typ aldrig som den torkar av rutan, skall man prova att sätta dit nya torkarblad först för att se om den blir bättre? Kan man kalibrera den själv eller måste fackman göra det? Precis köpt bilen och förra ägaren har bytt ruta. Mvh Johan |
|
|
Har alltid min inställd på lägsta och när den går "trögt" höjer jag den bara så fungerar det kanon. Har märkt att den går lika segt på högsta som på lägsta effekt om man startar den på högsta effekt därav stänger jag alltid av bilen med regnsensorn inställd på lägsta effekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.