|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej. Som frågan lyder. Igår var jag ute och körde min 335i med dkg lådan, jag försökte göra LC men lyckades inte. Kopplade ur antispinn till första läget, tryckte ner bromsen och gasade på ordentligt. Det som hände var att den lät mig inte ens få upp något varv, den slog av vid 1500 varv. Sen testade jag att koppla ur antispinnen helt men resultatet blev detsamma. Vad gör jag för fel? God fortsättning | |
| Hålla in båda paddlarna oxå kanske? | |
| Kollar man på Youtube så gör dom inte det. Men jag ska prova | |
|
Tryck på Sport, lägg i M1, DSC i första läget. Sedan gasen i botten! ---- BMW CS #6212 |
|
| Jag testa det också men inte i den ordningen | |
| Finns det inte beskrivet i instruktionsboken? | |
| Inget som jag kan hitta. | |
| På sidan 67 beskrivs det för M3, borde väl vara samma för din bil, Länk | |
| Ingen aning om det är lika som m3, nått jag undrar är har alla dkg lådor LC? Det kanske är nått tillval som inte jag har på min bil | |
| är det inte rätt slitsamt för bilen att använda launch control? | |
| Jo det är inte speciellt bra. | |
| Jag kommer förmodligen inte att använda den så ofta men jag vill veta hur man gör | |
| Roy335: Har du gjort en internetsökning om detta? Det finns garanterat många amerikanska BMW forum, och andra sidor, som besvarar din fråga. | |
| Jag har kollat på youtube och försökt göra likadant men det har inte funkat. Har läst lite på e90post också. Lyckas inte få det att funka. | |
|
Roy335: Du måste, som jag förstått det, gör följande i denna ordning: 1. Vänsterfot på bromspedalen. 2. Lägg i ettan manuellt så att M1 visas i displayen. 3. Ett kort tryck på DTC-knappen så DTC tänds upp i instrumentklustret. 4. Varva upp motorn till 4-6000 varv. 5. Släpp bromspedalen så skjuter bilen iväg. Detta är inte alltför troligt men det skulle kunna vara så att bilen bara tillåter ett visst antal sådana starter under sin livstid och föregående ägare har redan förbrukat dem. |
|
| Jag ska testa att göra i den ordningen. Jag har svårt att tro att det ska vara begränsad till ett visst antal. | |
|
Så här ska det vara: 1. Vänsterfot på bromsen. 2. Ett kort tryck på DTC-knappen så att DTC visas i displayen. 3. Tryck på SPORT-knappen vid växelväljaren så att SPORT visas i displayen. 4. Lägg manuellt i första växeln så att M1 visas i displayen. 5. Tryck med högerfot in gaspedalen så långt det går, förbi motståndet. Nu tänds en flagga upp i displayen samtidigt som motorn varvar upp. 6. När bromspedalen släpps kommer bilen att accelerera, så länge pedalen är ned tryckt så långt det går. Efter en sådan här start måste bilen köras en viss sträcka innan det går att göra om det. |
|
|
Jag tror inte det finns någon begränsning på hur många LC starter man kan kan göra, om det hade funnits så hade BMW spärrat flera bilar. Jag pratade med en ägare som köpte en M5 e60 so ny och gjorde massor med LC och bytte flera kopplingar på garantin men BMW kunde inte vägra honom ny koppling under garanti tiden eftersom bilen var utrustad med LC funktionen. Han var nog bra på att föra fram sin åsikt också till kundmottagaren:) Men hur man som BMW kan göra en funktion som som LC och sedan rekomendera sina kunder att inte använda den är ju helt obegripligt. Mvh. Richard |
|
|
Jag har också svårt att tro att det ska vara någon begränsning. Ja självklart ska han få ny koppling på garantin om det är så att den inte funkar som den ska. Det verkar ju konstigt att dom för in LC på en m5 och den inte pallar trycket.. |
|
|
Jo, att bilens drivlina, motor, kardan, slutväxel och drivknutar inte mår särskilt bra av att göra en kontrollerad rivstart (vilket LC:n i princip är) behöver man väl inte vara civilingenjör för att räkna ut. Eller? Speciellt om man gör det gång på gång. Visst, det är en rolig funktion men att det sliter på maskineriet begriper väl vem som helst. |
|
| Det är självklart att det sliter på maskineriet. De gör det väl om du bara kör som vanligt också. Men om dom nu installerar LC på en m5 är det inte meninge att den ska palla för den motorn bättre? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.