AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.405

Intressant M5:a, info?

Sida 1 av 2
Hej, detta är mitt första inlägg här på forumet så vill jag säga hej till alla BMW-fans!

Men nu till ämnet, jag har hittat en e39 m5 på blocket, den ser helt ok ut, kanske har gått en del men absolut inte för mycket. Undrar om det är någon som vet någonting om bilen? Kanske någon användare som har ägt den förut? Ser ni ngt fel eller något som är konstigt?

Det var min min första fråga, den andra är följande, jag läste en hel del trådar här på forumet om olika felkodläsare, men jag vet fortfarande inte vilken skulle vara bäst för mig. Jag tänkte på carsoft kabeln från ebay (kinesisk kopia) och carsoft mjukvara - kommer det funka bra med en sådan M5:a? Jag vill införskaffa felkodläsare innan jag åker upp och kollar på bilen, vad tror ni, är det värt besvär att läsa av felkoder när man är på plats, hos bilhandlare? Tar det lång tid? Kommer handlaren tillåta mig att göra det?

Mvh, kRp

Glömde såklart att klistra in länken.. Här kommer den:

Länk
En länk till bilen hade varit kanon.

Här kommer den igen:

Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Såldes hos KVD för några veckor sedan...
LIK. Stå över.
Länk
Okej, tack för alla snabba svar! Synd att bilen var inget att ha... Hoppas att jag kommer hitta något bättre snart.

Då väntar jag bara på svaret till andra frågan :)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Komfortstolar hör inte ihop med en M5'a.....
Det stämmer bra... Har inte märkt/tänkt på det, det ser helt fel ut med såna stolar i M5.
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Du gör nog rätt i fråga här först när du hittar din nästa M5 du blir sugen på köpa känns det som Krp
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag minns när den bilen låg ute hos KVD i nov där nångång och att det var en HEL DEL dyrare/krångliga anmärkningar men jag minns tyvärr inte exakt vad det var?

I annonsen nu målas den ju upp som en jättefin bil utan varken missljud eller annat så frågan är om grabbarna på "carcenter" fixat iordning den:-)

Mvh Peter

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
RNE592 RNE 592

(för googlingens skull)
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

kRp,du har powerpost...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Hela beskrivningen från KVD samt alla bilder som visar defekter och rosten finns i tråden dawwe länkade. Dock syns nog inte svaren på ämnet om man inte är inloggad.
Den gick för 64k på KVD. Är själv ute efter en M5 E39 men det här exemplaret hade jag nog inte ens varit sugen på för 64 lakan. Hela bilen skulle behöva lackas. Nåt måste dom ha gjort med den iaf för "fin" kan man verkligen inte säga att den var hos KVD.

M5 E39 i Sverige Länk
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Du med HD91...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jaha, det var därför jag inte kunde läsa infon om bilen då på dawwes länk.

Varför hemlighetsmakeriet med pm?
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Så hemligt är det inte. Berättade bara att min ev. Är till salu. Eftersom de bägge två verkade vara på jakt efter en fin silverstone:)
Pu
38
Pugge_

320i e90
Elarsson, Lägg upp den på blocket, jag la upp min och det var bättre tryck än vad jag trodde, får min såld nu till helgen iaf :)
El
76
Elarssen
Bmw 330 da touring-02
Bmw 535 da touring-06

Ja, det kanske man skulle göra. Är dock inte helt hundra på hur det blir än.
Har inte bestämt mig om jag ska byta upp till en e60/e61 m5. Känns ju som fel tid att sälja men rätt tid att köpa så de kanske jämnar ut sig ändå!:)
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Vill igentligen inte hänga ut nån eller orsaka någon nåt ont, men man blir så j-vla trött på alla människor som mätarskruvar BMW's i detta land. Satt idag och kollade på blocket på m5 e39 och tro det eller ej jag hitta bara 1 som inte är skruvad!!!!

RNE 592 hade redan 2004-03-03 gått 161605km så antingen har den stått still i typ 9 år (ja visst) eller så är den också skruvad.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.