AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.269

Bosch torkarblad = skräp?

Sida 2 av 2
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
bmwcribbe; fyra månader låter kort! Jag har bara kört original på mina bilar sen jag märkte att det fanns lösa gummin. När jag tittar i mina kvitton på så har jag bytt nästan exakt vartannat år på min 530 som jag nu haft i 5 år. Omräknat till mil blir det ca 4000 per kit. Det tycker jag är grymt bra!

StefanE; tack för eBay-länken ska prova de! Det fyrpacket kostar ju mindre än ett enda löst gummiblad på BMW! Kan ju bara inte vara bra ;-) men värt att prova!
Återkommer med utvärdering!
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hn, jag tror du fick en längre då torkaren på förarsidan på e39 är längre, ca 65 cm. Jag har nu fått hem ett kit från länken som StefanE postade men jag besällde "extra lenght" 71 cm långa, bara att klippa till så de passar.
Betalade ca 130 inkl frakt! Motsvarande paket på BMW ca 600 kr.

Återstår nu att se hur de håller i längden.
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
Jag tror mina biltematorkare var 55 resp 65 cm långa, men jag har inte använt dem än. Plockade ut metallpinnarna och använde dem till BMW-gummina. Fungerar bra.

Hur går det att klippa till för långa blad? Metalldelen har ju en stopp-"krok" i varje ände och gummit motsvarade klack. Ska väl förhindra att de vandrar isär.

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Det är inga problem, det går bra att klippa då stoppet bara finns i ena ändan! Jag har även klippt original tidigare då BMW bara haft långa inne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.