AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.179

535d vs 535xd F11

Sida 2 av 2
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Som jag skrev, som ingen verkade ta notis om... Med dessa kraftfulla motorer som har sådant enormt vrid från tomgång så räcker det med regn på vägarna, inte snö för att det ska löna sig med xD. Testa t.ex. en 530 d på regnvåt asfalt och gasa på så får du se flipperspelet på antispinnlampan...Inget fäste alls...tro mig, jag vet.
Provkör på vått innan du bestämmer dig.

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Tompak: nu vet du varför en del av oss aktivt väljer en rwd bil, det är enbart underhållande med bakhjulssläpp. Vill man inte ha det får man låta antisladd vara aktivt.
En 535D räcker för att köra i sidled på torr asfalt också föv :)
Frågan är ju dock om en bil med såpass tung motor har mindre av sin vikt över bakhjulen och därmed har sämre framkomlighet än de lättare motoralternativ. Om vi nu nska vara petiga gör ju xdrive viktfördelningen ännu sämre.
Jag tror man får väga maximal framkomlighet mot körglädje.
Go
45
Gofrallan
320Ci -01
Porsche 997.2 4S -09
Mini Cooper S -12
Range Rover Sport -11
Har kört 530F11xd i snart två år. Helt kanon och den ä inte det minsta oförutsägbar. Har precis beställt en 535xD och min säljare sa att 2WD-versionen av 535D är osäljbar som begagnad. Nästan alla som säljs är numera XD. Det är skäl nog att välja X anser jag. Snn är det en grym skillnad på vintern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.