|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Bmw nk:Är det inte bättre att skriva inlägg om man är nykter... Förresten så kör jag på sommardäck nu ockdå eftersom jag är sååå jävla duktig på att köra bil :-) |
|
|
Problemet är när bilen säljs för under halva marknadsvärdet och hittar till köpare som endast ser det som en stor, bekväm och snabb bruksbil utan att egentligen veta vad det är. Vi som är bevandrade på dessa modeller vet hur det brukar se ut när bilarna körts både en, två och tre vintersäsonger i saltets paradis Sverige. Motståndskraften, underredsmassan och rostskyddet är tyvärr inte var det en gång var år 1996. Jag hoppas innerligt att bilen hittar till någon entusiast i Alpina Club Schweden. |
|
|
Kul med personangrepp... Jag är för övrigt nykterist... Det jag skrev tidigare står jag för... Du får göra precis vad du vill med din bil! Men om du är på ett forum och det finns andra som vill uttrycka sin åsikt, så ska du inte förvänta dig något annat. Du kan tänka dig att vinterköra en Alpina av äldre årsmodell. DET KAN INTE JAG! Därmed punkt. Mvh NK |
|
|
Hehe ..Vore kul med en alpina på folkrace !!! Så acs is the shit då menar du? Har för övrigt kört alpina i många år...var går gränser för entusiasm???? |
|
|
Ja kör folkrace med den, eller varför inte sätta den i ett motorvägsräcke med en gång, du lär få tillbaka pengarna du köpte den för i har haft kul ett tag iaf. En entusiast är en sådan person som strävar efter att återställa bilen till ursprungligt skick, eller åtminstone vårdar den, o då mer än att man byter olja efter 700 mil. Det verkar inte som du är en entusiast, å andra sidan så är kanske bilen inte ett entusiast-objekt heller, då med tanke på skick/historik? Jag håller dock med NK, om bilen är i rimligt skick, dvs att den återställas till "utställningsskick" för rimliga pengar (typ 120-150") så skulle jag vårda den ömt. |
|
|
Allvarligt - vad är det för fel på att "bruksa" en ädre motorstark bil från 90-talet? Vårda den väl, ny underredsmassa, normala servicar, riktiga reservdelar, och tuta och kör på. Behöver du trepunktsbälte bak? Klart du kan fixa det! Men att medvetet linda den runt ett träd, parkera mot ett vägräcke i 100 knyck, illvilliga börnouts, mm, är ju inget man måste. Hoppas att bilen skänker dig mycket glädje! (eller ekonomisk vinning, om nu någon här måste rädda vad som räddas kan). Det är ju inte heller den siste B12:an i världen. /Grogg. Inte nykterist, men ganska nykter på jobbet. |
|
|
Tack ska du ha groggfrog.. För övrigt är det inte så mycket som saknas för en shysst look, bara ett fett kjolpaket hissa upp röven och sätta på slotmagsen men det lär väl rymmas i entusiastbudgeten på 120'? Vore nice med en vinge på bakluckan me' men det finns ju billiga på biltema! Kanske lite neonrör undertill...är kedjeratt för mycke? |
|
| Du glömde ju det viktigaste av allt bland (Volvo) traktor styling: wunder-baum... | |
|
Nä, tärningar och radband är mycket coolare än wunderbaum! :) Alpina B8 Länk |
|
| Har du tråkigt i det gråa vädret kan du ju alltid lackera den i rosa-grön-metallic, som en soluppgång, i polarens garage med hammarlack på sprayburk. | |
|
Fan. Det är ju "min" tråd. Så tillbaka till seriösa kommentarer och bra tips om just en B12 5,7. Skäms på dig, Groggy! /Groggy |
|
| Kan vi få se några bilder på fyndet? | |
|
baader :jag skall försöka hinna tvätta av den först...men om det finns några på hos kees...annars kanske bmw nk kan hjälpa till? bmw nk:nästa gång du är i faggorna så kan du väl knacka på så kan vi snacka lite...jag kanske bjuder på en åktur..har förövrig köpt en vinterbil till! |
|
|
Ville bara tillägga att ungarna blev lite skrajsna när det smyger omkring fula okända gubbar på uppfarten! :-) Kom in och hälsa är väl normalt??? |
|
|
Tyvärr allt mer förekommande här, att hänga ut och döma ägare och fordon på inga som helst grunder. För några år sedan så var det folk som smög på min gata och letade efter en av mina entusiastfordon som inte var avställd vintertid, ansågs som oseriöst och de ville försäkra sig om den brukades vintertid eller inte :-) Men riktiga entusiaster kunde ha ringt på dörren anser jag, och de hade fått sig en förklaring om hur det låg till och varför bilen inte var avställd. Det kanske är avundsjukan som står bakom dessa människors handling. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Kul och se att denna Alpina pärla har hittat till en riktig Alpina entusiast. Gratulerar till Köpet och till en riktigt fin bil. Denna bil har ju lite historia i baggaget då det är den första Alpina som Rainer Witt köpte. För er som inte vet vem Rainer är så är det en av de främsta Alpina samlarna och han har fler än 10 bilar. Vet inte exakt hur många. Bifogar en länk med bilder på bilen. Betydligt bättre bilder än de som fotografjägarna tog när man smög runt bilen och fotade på ägarens uppfart och skrämde både fru och barn. Ett beteende som man kan diskutera. För er som tror att bilen körs vintertid så kan jag bara tillägga att det drogs nog lite fel slutsats då bilen bara har körts från Malmö/Båstad i torrt väder och fram och tillbaka till varmgaraget där det är varmt och skönt och bilen kan få den omsorg den förtjänar. Att den står på uppfarten utomhus hos ägaren kvalificerar den inte som vinter/bruksbil. Några Alpinafälgar med vinterdäck finns inte heller på bilen. Länk |
|
Ja ganska otrevligt faktiskt...det är flera som råkat ut för detta undrar om det är samma killar jag tror faktiskt det... Var det förresten någon annan som såg min kompis bmw-båstads inlägg nu ikväll innan det togs bort av moderatorn? Jag undrar bara varför togs det bort? Ingår i samma gäng??? |
|
|
Herregud, vad är det med folk? Tur att pärlorna står på annan adress i larmat garage. Har du inhandlat några Alpinafälgar än? |
|
|
Tyvärr inga riktiga hjul än... Tacksam för tips! :-) |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Här är dina Alpinafälgar, dock utan vinterdäck! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.