AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
19.481

Alpina B12 5,7

Sida 1 av 6
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Idag på Blocket:

Pris: 49 500:- Modellår: 1996, info Växellåda: Automat Malmö,Centralt Nor…: Visa var
Miltal: 17 000 - 17 499 Tillverkningsår: - Bränsle: Bensin
BMW Alpina B12 5,7
Mätarställning: 17200 mil
Färg: Arcticsilver
Karosseri: Sedan
Info: Automatisk växellåda, Äkta Alpina, Fullmatad med all tänkbar utrustning. 143 producerade, 6 producerade i färgen "Arctic silver". Ring för mer info.

Av handlare angivet registreringsnummer: ZZZ004

Är inte det ett ganska "OK" pris?

Någon som vet mera?

Länk

//CF
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Läcker kärra CF! Var det verkligen endast 143 producerade av dessa?? Det var ju ändå nästan 3 års produktion av 5.7:an...

Härlig bil om den är reko, hoppas 20-tummarna medföljer. Var ett hårsmån ifrån att köpa en sådan här (fast blå) för tre-fyra år sedan, då var priset 189'...phew ;)
143st korta och 58st långa sedan var det samt ytterligare 71st korta och 23st långa B12 6,0.

Detta bör vara nr34 (om nu inte nr19 fått ny mittkonsol, telefon och navipanel) Länk färgenuppgiften ställer jag mig tveksam till tror mer att säljaren räknat i hop antalet uppgivna Arktissilber på alpina-archive vilket för övrigt inte stämmer den finska är Aspensilber.

Priset är extremt lågt även om den är mätarbackad och utan fälgar. Bara att slå till!

Undrar man något om Alpina är Länk en bra källa, han som driver sidan bor i Stockholm så det går bra att fråga honom på svenska:).

Stephan
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
202 st E38 B12 5,7 tillverkades. Av dessa var 59 st L-modeller. Så det ger ju 143 st icke-L - så den uppgiften stämmer.

Synd att originalfälgarna inte sitter kvar dock.

Priset kan ju vara både bra och dåligt beroende på hur bilen är samt historiken.

Här är det som finns till salu söderut;
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Stephan; Såg ditt inlägg efter att jag skrev klart mitt :)

Men vilka uppgifter om antal tillverkade stämmer? Såg att Kees har två uppgifter på 5,7orna? 201 totalt resp 202?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Jag "hinner" inte köpa den, men hade jag varit billös hade jag ju åkt till Malmö...

Hoppas att någon entusiast får denna B12:a som fin-fin julklapp!

Skål!
//CF

hittade en annan bra julklapp: Länk
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Sist jag chansåkte ner till skåne för att göra ett E38 klipp blev jag grymt besviken och åkte hem utan bil, så jag vågar/orkar inte chansa denna gången.

Synd att det är så snålt med info i annonsen, import ej reggad gissningsvis?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Ja - det är nog läge att hitta en bra kontakt i Malmö med omnejd som kan rekognoscera.
Med tanke på att den billigaste B12 5,7an på mobile ligger strax under €10000 med 37000mil så är det värt att åka till Malmö bara för att. Håller man den i ok skick, fixar Alpinafälgar och den inte har motor/växellådsras så kan man dubbla pengarna.

Den billigaste E32 B11:or kostar ungefär som den här, priset är riktigt riktigt lågt.

Vill man veta lite mer hade jag kontaktat Kees och hört om han vet något.

e34brillant; Ja det är frågan står ju som sagt både 58 och 59 Lang.

Stephan
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Stephan; Det måste nästan vara nr 34, enda som skiljer är bakluckeemblemen som fanns där på bilderna från Tyskland.

Då är den förmodligen importerad ganska nyligen. Och om detta har gjorts i vinstsyfte - vad kostade den då i Tyskland? Eller så var den skadad där och så har den fixats nu...
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Satans va billigt, fälgarna brukar gå relativt lätt att hitta på Ebay.de så det är inget hinder. Men det måste va för bra för att va sant, nåt lär ju va dåligt på denna.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kanske saknar tyska brief?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Får jag tillräckligt bra bud på mina 20" Alpina så säljer jag de! Priset är ju för bra för att vara sant för den aktuella bilen!

Alpina B8 Länk
Prisbildning är ju riktigt tilltalande, man blir ju klart tveksam men samtidigt riktigt sugen på att utöka garaget.
Hade varit väldigt roligt att följa denna bil och dess nya ägare. Om bilen är i ok skick och det inte framkommer några större katastrofer ur bilens historik så bör den säljas inom kort!

München
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Enligt säljaren så har dom ingen servicehistorik alls på bilen, precis hemtagen ej reggad än.
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Jag har "hört" att livslängden på Alpinas V12:or inte är riktigt densamma som på standardmaskinerna, vet inte om det ligger nåt i det, eller om det mest gällde faceliftade 6.0:an.

Hade vart galet sugen om jag bara inte hade ansett att faceliften är så otroligt mycket snyggare. En 6.0 är en dröm helt klart.
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Nu är den såld.
Någon lycklig här på forumet?
Skulle vara roligt och veta mer om bilen.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hade varit nice. Gillar E38 :), mailade bara på den. Urspung klart, så den som ursprungen är gjord på måste ju reg bes, annar får man göra en ny ursprung.
Men tiden är för knapp, jul å 3v usa den 25e.
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Någon som vet om någon vill sälja Alpina 20" gärna med dubbdäck ;-)
Det är nummer 34.
Vad kostade den i tyskland?
Btw fick ner den till 44 pga saknar fälgarna...
Grattis till årets fynd! Eller är den ett totalt vrak? Berätta om bilen, skicket och affären!

Stephan
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Tackar!
Färgen stolarna och motorn helt rätt för mig så jag ringde min malmöbästis och förklarade läget...
Han flyr halsöverhuvud från julstökande familj och godkänner skick och säljare.affären ett faktum...
Är i dagsläget både nervös och längtande då jag ff inte berättat för frugan samt aldrig ens kört en b12a..
Antar dock att bilen har samma sega styrning som en vanlig e38a 3,75 rattvarv mellan fulla rattutslag.
Om det finns en lösning på det problemet är jag tacksam för tips...
Ett annat problem är avsaknaden av ett tredje 3punkts bälte i baksätet, detta har jag dock sett en snygg lösning på.
Någon som vill köpe en b10 2001 touring?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.