AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.630

I***t som tycker det är helt ok att ställa upp sin bildörr mot andras bilar...

Sida 2 av 2
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det ligger en del i det novaland säger faktiskt. Allt handlar om rörelseenergi. Prova gärna på en skrotad bildel att lägga en hammare mot plåten och tryck sedan allt vad ni orkar. Lyft sedan hammaren 10 cm och klipp till och notera skillnaden.
Prova med lite vägsmuts (grus) mellan hammarhuvudet och plåten. ;-)

Ingen dörr tryckt mot någon bil - ingen beröring överhuvudtaget tack. Det kan t.ex. förekomma vibrationer i marken (fordon i närheten).

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Naturligtvis är allt gnessande mellan delar detsamma som att slipa. Men det är en enorm skillnad att skicka upp en dörr emot en annan om än bara dörrstoppens indexering knuffar på. Det blir en bula direkt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tyvärr är det bara att glömma att det någonsin kommer gå att parkera jämte andra på en parkering och klara sig från skador. För det kommer alltid finnas "folk till allt" Always and forever! ;)
Visst, men jag köper inte resonemanget att trycka sin egen dörr mot en annan bil. Varför då? Om så måste parkeringen vara för trång (eller att man själv är för stor).

mvh/ Anders
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Själv trycker jag alltid dörren mot mig själv, medan jag tar mig ut om det är trångt. Samtidigt håller jag koll på hur långt det är till angränsande bil. Än har jag inte ställts inför det försmädliga faktum att jag inte tar mig ut och måste sätta mig i och åka därifrån igen ;)
Man kan uppenbarligen vara lugn om man parkerar brevid din bil Anders. Det känns tryggt! :-)

mvh/ Anders
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Som jag ser det, så e det aldrig accepterat att ställa upp dörren på andras bilar! PUNKT!

Novaland: Då tolkade jag din sista mening fel. Att lägga handen emellan tycker jag är ok.

AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
För ett par månader så skulle jag göra en snabb grej i stan, då jag visste att bilen bara skulle stå ett par minuter, så tänkte jag att jag kan ju parkera lite som "vanligt folk" och backade in i en ruta just efter en kvinna parkerat i rutan brevid. Då jag parkerat, så gick jag bak och kollade hur långt ifrån väggen jag stod och medans så kom kvinnan tillbaks med biljetten hon just hämtat, då hör jag "klonk", då hon smäller upp sin dörr i min bil...

Givetvis blir jag ju ordentligt sne, går fram och säger lugnt:

- Du slog just upp din dörr i min bil!?
Hon svarade kort och drygt efter hon slängt en jäävligt snabb blick mot min bil
-Jamen det blev ju inget!

Efter det så kunde jag inte behärska mig utan då kom groda efter groda ur munnen, men fanskapet vägrade inse att hon gjort något fel.

Sen bytte jag plats till en mer avlägsen, och visst, det blev ingen buckla, men däremot klarlackskador, som visserligen gick att polera bort.

Efter det ställer jag mig aldrig någonsin nånstans vars det är en vanlig parkeringsruta nåmer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.