|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det fler än jag som har extrema problem med väghållningen efter byte till vinterdäck? Har en E60 -05 och tycker inte jag hade samma problem förra året. Nu fastnar jag överallt med bara 10cm snö? Jag har två olika märken på däcken och en ide skulle kunna varit att dom som sitter fram, satt bak förra vintern men det är ett långskott! Hjälper det med tyngder i bakluckan? | |
| Vad har du för däck (märke och modell)? | |
| Mindre gas kanske? | |
|
Jag kör Hakka 5 (225) på 540 och Hakka 7 (215) på 530. Tillverkade 2010. Kommer fram hur bra som helst. |
|
|
Är nog helt förvirrad men det är samma märke fram och bak och det är 18" 225 Dunlop Wintersport M3 någonting.... Är väldigt försiktig vid start men det är väldigt lätt att antisladd blinkar och man får hjulspinn... |
|
|
M3 Wintersport är väl ett centraleuropiskt vinterdäck och att man har dåligt vinterföre med 225:or är väl kanske inte så konstigt. Så jag skulle rekommendera att du går ner till max 205 i bredd och köper "nordiska" dubbdäck - då blir det nog bättre grepp i vinterväglaget. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Själv kör jag hangkook dubb 225 Kommer fram utan problem Plogar vägen till och med åt folk. Biilen är ju så låg me m-chassi hehe |
|
|
ok, tackar för svaren. Blir nog till att byta åtminstone bakdäcken till att börja med! |
|
| hehe jag kör med goodride 225 45 17 friktionsdäck på min e61 funkar kanon:P och då kostade 4 st däck 2400kr | |
|
Funkar väll bra så länge de är nytt o gummit är färskt. Brukar köra 2 vintrar,sen köper jag nytt igen. Kanon nöjd med hankook. Har alltid kört me michelin o nokia förut. |
|
|
Kör Michelin Nordfrost 5, visserligen splitternya, men det är helt sjukt vad det greppar bra! Kör 245/40/18 runtom. Hade likadana innan som var lite slitna men dom greppade helt okej också, iallafall dom två som jag hade dubb kvar i. =) Fast så kostar dom ju en slant oxå... |
|
|
Jag har Michelin X-ice north 225:or på 540:n Inga som helst problem. Går som tåget i snön. |
|
| Sj kommer snart alltså hehe | |
|
Här kan man se ungefär varför Goodride är ett billigt däck... (i inköp). Hur man kan montera dessa på en E61:a är mig tämligen obegripligt, men smaken är som sagt som baken. Länk |
|
| Hur högt tryck har du i däcken? | |
|
Känns som om det blir till att byta däck, säkerheten måste komma först! |
|
|
Har jobbat på SJ med tågunderhåll så..... |
|
|
Br akoll visa inte har... Michelin Nordfrost 5? Nyutvecklat då eller? |
|
|
Gislaved gör Nordfrost 5 Michelin gör X-Ice North |
|
| Man kanske skall börja med att kolla däcktrycket, det är a eller o. Dunlop gör inte precis dåliga däck, så det finns en anledning till att det är dåligt fäste. | |
|
Vi har Hakka 7 på 320-99 driver alltid riktigt bra. På vår "gamla" saab 9-3 sportkombi -08 hade vi senaste Continental Premiumcontact.....gick inte ens att köra nerför backen hemma när alla bilar skulle flyttas.den 9-5 2001 vi då hade var skodd med de kinadäck goodride och gick för egen maskin både ner och uppför backen i oplogad 15cm snö. Nu sitter det Pirelli på E60-08 och går sjukt bra med dem. Har aldrig testat dessa innan men blir nog favorit i repris. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.