|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| OK skall nu byta termostat. Bör man byta kylpumpen åxå rent preventivt då man ändå slaskar med kylvattnet och plockar ner kylfläkten. Efter 25 kmil kan den ju pumpen vara lite sliten :0) | |
| Det skulle jag ha gjort. Då vet man att kylsystemet är någorlunda säkert. Byter du kylaren med, så kan du vara helt lugn. | |
|
Jag har täckt för njurarna på bilen, men är det någon som testat att täcka för nedanför i höjd med dimljusen också? Kör ju en diesel och även om temperaturmätaren ligger spikrakt så hör man att Webaston jobbar för det mesta... |
|
|
Jag hade oxå problem med att motorn inte blev varm,men fixade följande: Allt i motorvägsfart och i ca:-10 tills motorn kom upp i maxtemp. Från början så var tempen på 54grader. Bytte motortermostaten,testade och den kom till 68grader. Tog en pappskiva och täckte för hela kylaren och då låg den på 96grader. Tog en pappskiva som täckte ca:3/4 av kylaren tempen låg på 83 grader. Bytte Agr-termostaten och tog bort pappskivan och nu ligger den stabilt på ca:90grader. Detta på en 530d-08 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.