|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan allihop. Undrar lite varför det inte är någon som hör av sig på min annons? Länk Någon som har någon bra idé varför? Priset är ju knappast felet iaf... Blogg för er med stort bilintresse: Länk | |
| Skriv 0:- kontant + räntefritt i rubriken..=) Skämt åsido är nog ganska dött överlag just nu | |
|
En kombo av dessa skulle jag tro: * För att prisskillnaden mot en helt ny är för liten * Är bilen privatägd äe den omöjlig att leasa och därmed ointressant som förmånsbil ------- //Lövet |
|
| Jag skulle gissa att avsaknaden av automatlåda ställer till det. De flesta köpare kräver numer automat, och kanske en något högre utrustningsnivå när man köper en nästan ny begagnad bil. Dock plus för drag. Priset är väl helt okej, men kanske ska ner till 299 för att något ska hända om du inte har stort tålamod. | |
|
En 520D med manell låda är det jobbigaste jag någonsin har kört, Enligt mig är automat ett Krav! |
|
|
Priset är OK....inget klipp direkt, men helt OK utgångspris. För att få fart på försäljningen, måste du ner under 300' mvh Marin |
|
|
Den är inte privat ägd. Jag har den som leasing på firman. Men är ingen idé och skriva ut tyckte jag då dom som vill leasa sin bil vänder sig till bil firmor. 299 är inget alternativ då jag får mer än så i inbyte för den. Men nära nypris kan jag inte hålla med om att jag är. Ny kostade min 445 listpris. Runt 400 med rabatt. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Tror också att avsaknaden av automat ställer till det, många biltester av den här motorn framhäver ju att automaten passar särskilt bra till motorn, men klen tröst för dig så klart... Dessutom så är min känsla att det finns väldigt många 520d F11 ute just nu, det trillar in flera per dag. Många har automat, men är i övrigt snålt utrustade... inte så konstigt heller med tanke på priserna på utrustning. | |
|
Jag tycker det är konstigt när folk säljer helt nya bilar. Kanske en anledning i annonsen är på sin plats ? |
|
|
Personligen tror jag att det är en mycket begränsad kundgrupp som är beredd att köpa bilar i +300 000 kr-klassen av privatpersoner. De allra flesta bilköpare föredrar "tryggheten" (upplevd eller faktisk) genom att handla så dyra bilar av bilhandlare! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Craile: Lägg till att bilen inte är privatägd direkt! Du missar massor av småföretagare som vill ha en tjänstebil men som inte riktigt har möjlighet att ta en ny på firman. Sådana personer utgör en stor del av köparna i prisklassen. ------- //Lövet |
|
| Varför köpa ny bil överhuvudtaget och sälja den efter 1år!?? | |
| Jag skulle personligen inte köpa en nästan ny bil till det priset av en privatperson när man kan köpa liknande bilar till det priset hos BMW-återförsäljare. | |
|
Varför inte denna? 520D M-sport 2011 2500mil Länk |
|
|
Ja, skillnaden där ska nog vara större än 10k. ------- //Lövet |
|
|
Om det nu är svårt att sälja en såpass ny bil i den prisklassen privat, varför inte annonsera den i din firmas namn? Om det är möjligt för köparen att överta ditt leasingkontrakt borde det också locka intresse. |
|
|
En 5-serie utan automat och läder känns inte direkt premium. En sådan BMW har altid varit kall på begagnatmarknaden. Personer som köper dessa nästa nya bilarna gör det för att få en "ny" bil utan att behöva betala nypris för extrautrustning. Jag köper hellre en bra utrustand BMW med tusen mil på mätaren än en snikutrustad ny bil för samma peng. /Rikard |
|
|
Den har ju tyg/läder som jag inte tycker känns som ett sånt minus, påminner ju mycket om standardklädseln i M-paketet. Jag tror nog inte den manuella växellådan gör bilen osäljbar, men visst, lite svårare blir det ju. Men eftersom du slapp den utgiften vid nyköp kan du prissätta den 20kkr lägre än motsvarande med automat och ändå inte göra en större förlust än den som valde det vid nybilsköpet. __________ Mvh Grelle |
|
| Inga vinterdäck? | |
|
Tror det är generellt svårt att sälja bil nu innan jul, nov/dec har väl aldrig varit stora volymer för bilhandeln. Det är nu man skall köpa bil. Håller annars med de flesta kommentarerna, skillnaden mot en helt ny är för liten. Om du får 300 i inbyte så hade jag gått på det om det är det högsta budet du fått. Men då antar jag att det är vid köp av ny bil? |
|
| Saknar Automat + Skinn! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.