|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Förstår inte riktigt vad du menar? Har ingen klimat anläggning bara tråkigt fläkt med tre vreden:/ |
|
|
Länk Mellan luftutblåsen sitter ett reglage. Friskluft neråt och värme uppåt. Kolla så det står på värme. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Aha du menar en sån:) Dock så sitter det inget sånt i min bil:) |
|
|
Är du säker på att det ska blåsa varmluft där? Kollat instruktionsboken? |
|
|
Nu har jag läst och vad jag kan förstå så står det att luften upp respektive ned kan tempereras (defroster+fötter) Om man har AC så finns ett vred med rött/blått vid munstyckena och då kan man få varmt också. Så jag tror du luftat tillräckligt... |
|
|
Altså Det kommer varmluft på fötterna samt upp på vindrutan men inte dom mitersta som ska spruta luft rakt i ansiktet på en (om man nu vill det) :P borde väll komma varmluft där? Har ingen Ac på bilen heller :P här är en bild på kupen Länk |
|
| Instruktionsboken är på tyska :/ | |
|
Jag har en på svenska också. Och där står som jag skrev: tempererad defroster och golv. Jag tror detta enbart är tänkt som friskluft, dvs för att kyla då det är varmt i bilen. Boken visar ganska tydligt skillnad mellan bil med resp utan AC i detta fallet. |
|
|
Tack för svar! Okej så du menar att det inte ska komma varmluft där? Låter ju väldigt konstigt, men ngn som har den sån här bil som kan bekräfta detta? Mvh |
|
|
På min gamla e34 hade jag ingen ac/klima och på den var det endast friskluft i mittenutblåsen. // Roger |
|
|
Okej låter som om det skulle kunna vara endast frisklufts utag för bilar utan ac och det vredet mellan. Fläktutblåsen:) Har en e34 med som inte har ac men den har det vredet som nämnts innan då där kommer de ju värme:) |
|
|
Men den här 2 klimatzoner då? Dvs styra temp separat pasagerarsidan/framsidan? Jag hade minsta kliman = ett vrede för värme och ett för fläkthastighet. Och bara "skjutvreden" Ala Volvo 240 för luft på fötter, kropp och defrost. // Roger |
|
| Annars kan du göra som jag gjorde på min, hade ett jävla bekymmer med luftningen, testade med lutning osv. det funkade, men det var jobbigt och man fick göra det flera gånger innan det blev bra. Ta en 1,5L eller 2L vanlig pet flaska, skär av botten på den, skruva upp expansionskärlet där du fyller på vatten, tejpa fast flaskans top del utan kork så att det är tätt där, fyll upp hela skiten med vatten ända upp till toppen, ha bilen igång o öppna luftningsnippeln som sitter på kylet, med den metoden kunde jag stå helt rakt med bilen då jag hade tryck ovan i från med vatten hela tiden, 30 gngr lättare att lufta sitt system än att hålla på o luta fronten uppåt osv. sen dess har det aldrig vart bekymmer o lufta mitt system | |
| och till svar om vf du inte får någon varmluft i "mitten utblåsen" är just för att det bara är till för "kylning" istället för AC som andra nämner här, men om du vill ha värme ur dom så kan du dra upp "spaken" till vindrutan och sedan 1 cm åt höger mot mitt utblåsen, då får du varmluft ur dom, dock inte max värme, men iaf någon form av värme, likadant på min =) | |
| Okej tack då var det konstaterat!:) tror inte jag har ngn luft kvar i så fall:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.