|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Har aldrig ställt in ventiler så får hitta ngn som kan hjälpa mig, gummi bälgen är hel iaf och vevhusventelationen har jag kollat :/ | |
|
Din motor har självjusterande hydrauliska ventiltryckare så det går inte att justera ventilerna i vanlig mening. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej ja då e de ju inte lät:/ men min lamdasond verkar funka va? Så de lutar ju åt att katten är kass, kan man kolla om den är hel eller e de bara å byta? | |
|
Kan du inte få till en bild på din kat,hur ser tex systemet ut med bara en kat? Blir katten varmare än röret så finns det ju en funktion i den,är den tyst när du knackar på den. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Ska skruva tillbax lamdan imorgon då fixar jag även bild:) | |
|
Blev inga bra bilder tyvärr fick bara en dålig:P Länk grenröret går ju ihop till ett rör som sedan lamdan sitter i och efter det kommer katten endast 1 dock :( Så här ser det ut enligt realoem Länk ser ju dock ut som det bara sitter en där med? |
|
|
Det där är då inte original,jag har bara sett 2 separata kattar på E34 M50. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Så här brukar det se ut Länk Men iom att du har en så är det ju mkt lättare,billigare att byta :) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Efter att ha sökt en hel del så vad jag förstår att ngn tidigare ägare måste byggt om avgasystemet till en katt istället för 2 därav skit värden! Ska åka och köpa ett begagnat kompet avgas system från grenröret och bak från en exakt lika dan e34 fast med 2 kattar sen får jag hoppas skiten går igenom! |
|
|
Har inte testat å besikta bilen än men har är skillnaden på katten som satt på och kattarna som ska monteras för er som är nyfikna! Länk |
|
| Jag fick entligen igenom min! Bytte termostat tankade i lite etanol sen besikta. HC låg på 195 innan sen när jag besiktade igen låg det HC på 0.02 :D | |
|
Besikta bilen nyss men nu var CO 2500 jätte högt istället!? Skriver en ny tråd då det är så mkt att läsa igenom här hoppas det går bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.