|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Känns ju som om man får börja köra sina bilar söderut för lack, en bekant hade fått priset 70tusen för att lacka om en jänkare in/utvändigt, då slipas lacken bort till plåten iofs, men ändå. Brorsan lacka om sin 2002 -75 kosta mellan 20-25tusen vitt fast bilen är så liten. Och då var bilen totalt strippad på allt, säten, inredning, liste kofångare lysen, ja exakt allt, vara bara o matta ner o lacka i princip, väldigt lite att ens maskera. Även om du får lite "kompis" rabatt så är det otroligt billigt! |
|
| Xtra: VET du hur jävla mycket jobb det är att slipa en gammal jänkare plåtren? Det kan finnas flera mm med lack på de, eftersom de kan ha varit omlackade ett antal gånger tidigare. 70" är mycket men det tar tid att slipa plåtrent, fixa rost/skador...Sen är ju en jänkare ungefär som två vanliga Golf i storlek, blir mycket att lacka/slipa. En seriös omlack (av en bil i 5-serie storlek) in&utvändigt hamnar kring 25" hos en duktig lackerare på en mindre ort, då lämnar man in bilen utan något demontering alls, de fixar i regel allt. Nåt kvitto skall du nog inte räkna med dock... | |
|
Nog förstår jag väl att det är mycket jobb att slipa ner, men skillnaden är ändå väldigt stor. Bilen ifråga hade original dålig lack och var en cab. Personligen kommer jag nog slipa ner min egen själv och laga rost för att sen lägga primer. Fick pris av en 30tusen svart, men då demonterar dom bara och mattar ner lacken och sprutar på nytt. Vet ej om de var invändigt också eller bara utvändigt. Så därför jag tycker priset han fått för att lacka bmwn är extremt bra, en sån deal kan man ju inte tacka nej till :) |
|
|
Nu är bilen helt lackad och resultatet är perfekt! Som en ny bil. Hämtning sker på onsdag och priset är satt till 13000kr just nu, men min granne var inte helt nöjd med priset och sa att han ska försöka pruta lite innan jag hämtar bilen. Lackfirman sa även att detta jobb hade kostat runt 25-30000kr om jag inte var en "bekant". Jag är tvärnöjd iaf. Har även beställt lite nya prylar från jobbet för nästan 4000kr, ska bli kul att se slutresultatet! På bilderna är bilen lite dammig. Länk Länk Länk |
|
|
Snyggt/stiligt! Bara Min Wagn! |
|
| Såg snyggt ut, nu vart man sugen på e32 igen. :p | |
| Färdigmonterat? Isf, upp med bilder :) | |
|
Jodå, bilen är färdigmonterad men det blev lite mer jobb än jag tänkt mig, man vill ju att allt ska vara perfekt/som nytt. Nu är iaf allt yttre i stort sett nytt. Alla lyktglas, lister, dörrhandtag, fälgar mm mm. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk På dom sista 4 bilderna är bilen väldigt dammig. Har funderingar på att ev sälja bilen framöver till någon som uppskattar en "nästan ny" 740i e32 och hoppa på nästa projekt... |
|
| Fruktansvärt snygg bil! | |
|
Sveriges snyggaste och finaste E32?! Mycket vacker snyggt jobbat dobo!! Mvh Stephan |
|
| Tack :) | |
| Sjukt läcker! Var du med på Bimmers of Sweden på Mantorp? Såg nån som var väldigt lik iaf, grymt fin lack för pengarna i såna fall :) | |
| Ja, jag var där en liten stund med familjen och om jag inte minns fel så parkerade jag nästan mitt emot din e38 om det är den svarta med 20" alpina och zimt/brunt läder... | |
|
Carbonsvart är min och kastanjbrun inredning. Länk Ja då måste det vart din då, synade speciellt lackjobbet då jag misstänkte att det var din. Önskade jag också hade dina kontakter för jag har betalat 10k för att lacka lite diverse delar och jag är definitivt inte nöjd med jobbet så det blir till att lacka om hela bilen vid tillfälle istället. Tyckte din såg kanonbra ut. |
|
| Japp det var din 7a, riktigt snygg och ovanlig med den inredningen samt 20" alpina sitter helt perfekt på e38an! Lackjobbet gjorde dom kanonbra, dom lackerar för stora företag som BMW segeltorp, veho bil segeltorp, sixt mm. Dra iväg ett PM när det är dags att hellackera så ska jag nog förhandla fram ett bra pris åt dig oxå. Efter att dom lackerade min bil och fick reda på att jag jobbade på BMW, så har jag hjälpt dom några ggr med några BMW bilar dom har haft problem med. | |
|
Riktigt fin! Otroliga fälgar också. En så fin gammal 7:a är i mitt tycke mycket mer speciell och intressant än en ny, även om de nya såklart är fina på sitt sätt. Men slitna gamla rostiga, fula 7:or är ju inte roliga att se. BMW borde sponsra folk som gör i ordning gamla bilar på ett smakfullt sätt -- det är bra reklam för märket. |
|
| dobo: Tackar, tyvärr blir det väl en aning omständigt då jag bor 35 mil från Sthlm men inget är ju omöjligt att lösa. Inte aktuellt än på ett tag hur som helst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.