AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
59.253

Hur lyckas man risa ner M3 så mycket?

Sida 8 av 10
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
För 50k skulle nog flera här på Autopower va intresserade?
Skulle ju va skoj se nån här fixa den
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Är nu uppe i 110.000 kr. Auktionen slutar torsdagen den 24 januari. Så då kommer den väl ut på nytt igen v 5 eller 6 kan man misstänka...

ja
201
janne86
Ja om dom inte löste ut den för 90k sist och den redan är uppe i 110k nu så lär den ju inte bli köpt nu heller! Sjukt

Men att dom inte bara går neråt på listan på budgivare? Nån lär väl köpa den då? om inte budvinnaren köper den så ta nr2 sen nr3 osv

Eller är det för tjäna pengar dom bara sätter ut den igen? om dom får in den där avgiften varje gång?
Är väl nästan standard överallt att det ska (fulas) in pengar på nå vis
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De får bara betalt när bilen är såld.

-------
//Lövet
ni
520
niklas100
520d 2008
Läser man kvds villkor står det att slagavgiften måste betalas om man inte kan tex hitta något uppenbart fel som inte står beskrivet sen hur ofta det faktiskt sker i verkligheten att de tvingas betala slagavgift är ju en annan sak
ni
520
niklas100
520d 2008
Såld 99500 kr denna gången budet på 110000 försvann hastigt och lustigt
Kan hålla med om att priset på bilen blev lite högt men som sagts innan så är KVD bra på att få ut överpriser, sen om det är KVD lr folk som budar på utan att vara upplysta lr ej läst beskrivningen. MEN bilen är inte i så dåligt skick som man kan tro från KVD's beskrivning estetiskt i varje fall. Visst finns det stenskott och repor dock inte mycket mer än andra bilar jag har kollat. Skillnaden är att dom andra är tvättade och rekondade, denna är definitivt inte det. Framfälgarna har smakat på lite trottoar kant(er) men det ska inte vara något problem att polera upp dom, bakfälgarna är så gott som felfria. Visst däcken är kass men kassa däck kan man få på vilken bil som helst man köper samt att det är förbruknings saker. Sen var det någon som sa att den skulle vara om lackad på flera ställen ,jag har inte sett något av det. Angående rökning i bilen så stämmer inte det i varje fall inte enligt en himla massa näsor som luktat, KVD hittade en fimp i bilen och för att inte någon skulle häva köpet pga det så skriv dom ut att det är rökt i bilen. Hade en m3 e36 för några år sedan och jag tyckte att det luktade typ samma, kan dock ha luktat "konstigt" i bilen då andra varit och tittat på den då det kommit fukt in i bilen då den har stått still. Miss färgningen av skinnet i bilen är pga misskött underhåll av skinnet samt att den ståt still och inte torkat ut fukt som gjort det flammigt men inget som inte går att fixa till för nästan inga pengar alls fast några timmar kommer att gå åt. Det är inte aska man ser i framstolarna det är små vita fläckar från färg eller ngt annat. Men BMW har kvalitets skinn som vi alla vet så tror inte det ska vara några problem att ta bort dom. Sidopanelen är som bilden visar krackelerad i lacken, utan att veta skulle jag tro att den fått ngn typ kemikalie på sig där av skicket, slipa ner och måla om den i original färg? kan inte vara så svårt. Sen kommer vi till det jobbiga lr det som kan bli kostsamt dvs MOTOR och LÅDA. Komp mätaren krånglade lite men dåligt komp på 1,2 och 5 men inte konstigt om packningen skulle vara blåst pga kompressorn (är bara en tanke).Olje sölet som dom skrev om är under vanosen, olja ja visst men inga massor (ngn som har en ide??) annars torr och fint. Ingen olja i kylvattnet och inget vatten i i oljan. Motorn gick dåligt på tomgång samt svår startad men gick bra vid upp varvning missade dock på någon cylinder. Växelådan vet jag inget om, kanske dom klassiska kontakterna i motorrummet?? Har läst någonstans att växelådan inte funkar vid motorfel (har dock ingen aning om det skulle vara sant). Svårt att tro att både växellåda och motor rasar samtidigt men man vet ju aldrig. Oj vilken uppsats det blev. Men det som är det sämsta med bilen är ju helt klart att dokumentationen inte finns, men att den skulle kunna bli en entusiast bil igen helt klart men aldrig original då det redan är påsatt en himla massa tuning delar. Over and out!!!
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Skriv gärna och ta bilder under din renovering. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förvånar mig inte att bilen upplevs vara i bättre skick än det låter på beskrivningen. Så har det varit på alla bilar jag köpt på KVD.

-------
//Lövet
ni
520
niklas100
520d 2008
Ja kvd skriver till skillnad från bilhandlarna allt de hittar hoppas du får ordning på bilen blir lite att köpa grisen i säcken med tanke på anm kring motor i växellåda
Lycka till och hoppas det inte blir alltför dyrt
Tja alla bil köp är väl lite av en chansning. Sen angående denna så är det väl en jätte chansning, men jag tänkte så här .Denna vet man ju redan om att den är sönder och behöver lagas och när det är gjort så vet jag vad som är i ordning på bilen. Då det i min mening inte behöver betyda särskilt mycket vad som står i service boken man kan ändå få ett motoras eller något annat hemskt precis efter man köpt bilen. Har man dessutom betalt full pris på bilens så e det genast en av dom sämsta affärer man gjort. Sen visst en servicebok visar att man har skött om bilen på bästa sätt tänkas men som sagt inga garantier på att inget går sönder. Sen köpa en bil av detta slaget men fel och brister och tro att man gör ett klipp känns långsökt ,köpa och lämna iväg för lagning är ju inte i heller någon bra idé då det antagligen skulle kosta bra mycket mer än vad det smakar. Men som sagt det är mitt tankesätt . Det blir till att läsa av felkoder på den i veckan som kommer sen får man ta det från där. Kommer att ta ett tag att få i ordning då jag inte vill göra en hast rep samt att andra projekt ligger före, sen tar fru,barn,hus och jobb sin tid. Men det ska nog gå bra (optimist) :D
Jonuzi hade du nummer och adress till föregående ägare? Skulle vara tacksam om du kunde fixa det till mig. Du kan maila mig om du vill. Tack på förhand
m-
37
m-g
3,0cs -72
520D touring m-sport -08
Fick du ge 99500kr plus kvd avgiften?

Jag va o kolla på den och tänkte hänga med upp till 80k men ångra mig ganska snabbt.
Runt 60k hade jag vågat chansa på men åker man på motorbyte blir det en dyr bil.
Hoppas bara det är packningen, isåfall byt den till en copperring så pallar motorn nog med effekten utan problem.

Lacken va ingen höjdare enl mig.visst till bruksbil/banracer hade jag inte brytt mig.
Men annars är det omlack.
Sidirna såg inte roliga ut.
Minns inte exakt vad som va ommålat men va någon skärm och huv vill jag minnas att den va dåligt målad med.

Men lycka till med projektet och uppdatera oss hur det går:)
ja
201
janne86
Lycka till med bilen! Hoppas du fixar den utan allt för stora pengar och har lite tur
Skriv gärna hur det går eller om det blir nå projekttråd?
Da
304
Daniel Sjöholm
323i -83
728iA -97
740iAL -01
530dA Touring -04
Tror det är mångas bilar som skulle framstå som lik om de såldes av KVD. Lycka till med dit köp Fridlyst och hoppas du får ordning på bilen, annars om man saknar service boken kan den även vara sparad på nyckeln om man har tur.
En uppdatering av bilen om någon skulle vara intresserad. Verkar som min teori var riktig då motorn nu är isär och toppackningen år totalt sönder ca 5 mm saknas mellan 1-2 och 4-5 samt sönder mellan dom andra. Absolut värsta packning jag har sett, så att den inte gick att starta var inte så konstigt. Dokumentationen på bilen är "fixad" då jag har fått uppgifterna från BMW då den varit inne på auktoriserade verkstäder sedan ny så man kan säga att den är komplett då det stämmer med miltalet . Ska skicka mail till alla ställena som den varit på och be att få en kopia på vad som är gjort. Det ända som jag saknar som inte var med bilen är fjäderbenstaget, fästena är kvar men staget är borta och finns inget nytt att köpa så om någon vet ett AC Schnitzer stag som är till salu så hojta till. Sen höger framfälg är skev men det ska gå och fixa till säger dom då det inte var mycket men man kan se det när man snurrar fälgen. Bilen är INTE omlackad och om den mot förmodan skulle vara det så har dom gjort ett sjuhelsikes bra jobb då man kan inte se det någongstans.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Kul med uppdateringar! Bra jobb! En projekttråd med lite bilder vore än mer intressant! :) Hoppas du inte ger upp med bilen !
ja
201
janne86
Hoppas du får ordning på den, verkar ju så
Ja en projekttråd skulle va kul följa på denna
Lycka till
Ska se när jag får tid för en projekt tråd, dokumenterar dock allt då det kan vara bra att ha om man skulle sälja någon gång. Gör en uppdatering här om någon skulle vara intresserad. Bilen är ihop monterad igen och startad, hoppade igång direkt. Går dock inte på alla, varför vet jag inte riktigt då allting såg bra ut förutom toppackningen men misstänker att antingen har en kolvring fastnat eller så är den sönder då det ser ut som om den komprimerar i vevhuset (ryker i oljestickan, kan också vara att det kommit ner vatten då den har stått en längre tid). Växellådan funkar som den ska och det är ju positivt, slipper man den kostnaden. Blir till att gör ett nytt komprov och ett leakdown test för att se vad som kan vara felet. Sen han som har haft bilen kan inte tillhöra dom smart personerna då bakdäcken av storlek 285/30 -19 ligger emot innerskärmen vilket man både ser och hör tydligt, ett par 20 mm spacers hade fixat det problemet men sen att han inte var särskilt smart har vi nog alla redan kommit på.
Motorn går felfritt nu. Det var en tändspole som som var sönder. Ryker dock fortfarande ur oljestickan, blir mindre och mindre så jag tror att det har kommit ner vatten i motorn då den stått still utomhus ett år eller så. Oljan får går runt ett tag till och spola rent sent blir det till att byta olja och filter igen.Tvättade av bilen och visst ska inte säga att den är felfri lacken, finns både stenskott och repor men vilken bil har inte det som rullat 11 tusen mil sen att den är svart hjälper ju inte till precist, syns hundra ggr mer än andra färger. Lacken får 8 av 10 (så pass bra är den). Har även blåst bort diverse löv och fröer ur motor rummet, helt otroligt att det kan samlas så mycket i sprickor och håligheter. En uppsättning skivor klossar handbromsbackar etc etc är innhandlat då dessa var helt slut. Så nu är ju frågan om man ska renovera upp fälgarna eller låta dom vara som dom är denna säsongen och fixa till dom i höst/vinter. Vill ju få ut bilen och prova den (lugnt och fint) så att allting funkar med motor och låda. Har ju inte mycket nytta med ny renoverad fälgar om det bara blir en pallbocks räser denna säsongen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.