|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
|
Gå in kolla skick övrigt och skick tekniskt på denna 11500 mil och svensksåld är ju ingen garanti för fin M3a ser man Aska på stolen t.om och luktar illa haha Priset på denna kan ju aldrig bli över 100?! Länk | |
|
Ja fy fan den såg inte rolig ut! Taskig tomgång kan man nog lista ut vad det beror på:) Kolla insuget! ///Stefan |
|
|
Fy f-n! Så går det när fel klientel skaffar bil... /Masten |
|
| Frågan är ju om man kan göra ett klipp på en sådan bil? Hade lätt kunnat köpa, till rätt kurs givetvis! Kanske man hade gett 30k för den! Kompressorkittet lär ju ha kostat en del! | |
| Det är en bil...Och det finns folk med mycket deg. | |
| Janerik " Det är en bil...Och det finns folk med mycket deg" Folk med mycke deg köper väl knappast en nerkörd m3:a som måste renoveras för en större summa pengar? Om man nu har bra med deg så tror jag man köper en lite finare isåfall! Eller hur menar du? | |
|
Om det är nå lättare fel med smg lådan och motorn som nån fixar själv så kan man ju få rätt rolig bil billigt dock, kompressor är ju fint Kul och se va den går för? Men förstår inte heller varför man skulle köpa denna om man hade massa deg? |
|
|
Janerik menar nog snarare att tidigare ägare haft mycket deg. För visst är det så att dom som har deg är experter på att snabbt risa ner fina/nya bilar. |
|
| Hoppas inte för mycket kvd brukar vara duktiga på att få ut överpriser på sådana här bilar | |
|
Det är min gamla kärra! Sålde bilen 2007, då i närmast perfekt skick med bl.a totalrenoverade original smidda 19" + nya däck. Köparen monterade omgående ESS kompressorkit + BBS LeMans + lite annat lullull som Dixie titansystem osv. för säkert närmare 150-200k..Sorgligt & se vilket vrak bilen verkar vara idag. Se gärna bilder från senare ägare och jämför med KVD: Länk |
|
|
Killen har nog tagit sig vatten över huvudet med tanke på att finansbolaget säljer bilen åt honom en annan intressant sak är hur kvd kan sälja bilen med kompressorkitet som ett säljargument med tanke på att det inte ska kunna gå igenom en besiktning med kompressor Sen att folk monterar ett kompressor kit är ju en sak för min del ser jag det som en stor nackdel på en tidigare välvårdad svensksåld m3 |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Förra ägaren var nog inte så sugen på att lämna bilen med tanke på att bara en nyckel finns, samt att Servicebok och all historik är borta. Eller fanns detta när du ägde bilen robby? :-) |
|
Givetvis fanns alla nycklar, servicebok och historik under min ägo. Däremot fanns inget oljesöl, bulor på däck, aska och löv i bilen.. |
|
|
Inga löv ? Det som är så hemtrevligt, jag har alltid minst en hög som håller mig sällskap och livar upp stämningen. |
|
| Annonsen hos kvd numera uppdaterad med korrekt info | |
| Ja Niklas100 den såg ju riktigt nice ut förut | |
| Nej jag kontaktade dem för att de inte hade tagit med baksidan med att där sitter kompressor vilket de nu ändrat | |
| om man får motorn att gå riktigt så kan det blir en billig track-day bil! | |
| Nu uppe i 73000 bud. 20 ägare, suck... Å Andra sidan finns det på Mobile för 12-14k Euro... Kör ner o kollar bilfan på måndag. Kanske | |
| Det första jag hade gjort är att ta ett kompressionsprov innan jag hade vågat bjuda på denna | |
|
Ser inte hur det skall bli ekonomi i ett köp, nu uppe i 83000:-. Även om man säljer Vortech II kompressorn med tillbehör, så är det inga stora pengar, kanske 20000:- diverse omlack, slir i kopplingen, motorn går ojämnt, fälgarna behöver riktas, nya däck, bilen saknar en del pinaler... inredningen risig ( med kompressorn så kanske det har uppstått någon motorsskada ? ) Hur f-n skall det bli en god affär utav detta ? 20 tidigare ägare dessutom :-( M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.