|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
Lövet! Man behöver inte personnummer om man öppnar ett foreign customer konto |
|
| KVD lär ju blocka honom, men om man kollar på budgivaren "pellejonsare" så följer han samma mönster som "audifian" på förra omgången. Det hela handlar väl om att om dom lyckas sälja bilen för 130k så skrivs hans lån ner lika mycket det är därför han håller på att trissa upp priset hela tiden, o andra sidan så vem f'n höjer budgivningen från 80500 till 130 000:-?Men han lär nog spärras ganska så snart. Har varit och tittat på bilen och den är inte i närheten som när jag ägde den 2008, fattar inte hur man kan vara så korkad och förstöra den så. Hydralenheten för SMG lådan är kass, sen vill den inte starta över huvudtaget, fälgarna katastrofala (BBS LeMans satt på när jag hade den) Lyckas man få igång den så lär det ju garanterat vara något annat som strular..... | |
|
Klart han vill ha så mycket som möjligt. Lite beroende på hur avtalet med finansbolaget ser ut så får han säkert skillnaden mellan restskuld och försäljningspris rakt ner i fickan. ------- //Lövet |
|
| Slutpris denna gången 91500 kr något mer rättvist pris sett till skicket på bilen | |
|
Ja nu tror jag köparen verkligen köper den Nån här på AP som buda hem den kanske? |
|
| I mina ögon är 91500 kr + slagavgift rena fantasipriset med tanke på vilka brister bilen har.....snacka om att köpa grisen i säcken:-) | |
| Mot för dom 140k som den budades upp till förgående gångerna så är det ju lite mer normalt nu, men håller med att det va ju inte värsta fyndet på nå vis | |
|
Haha nu e den tillbaka igen. Måste vara den svåraste bilen kvd varit med om |
|
| Någon kanske borde ändra annonsen verkar inte som att folk förstår hur dålig denna bilen måste va jag tror jag ska maila kvd o kolla läget ska bli kul o höra | |
|
Kanske läge ringa och ge fast pris ? 60K torde vara lagom. M3/// Mullret |
|
|
Ja den verkar omöjlig sälja på bud så man kanske kan åka dit ge dom ett pris istället? Vet inte hur det funkar på kvd? Borde väl gå ringa finansbolaget med och ge dom ett bud då dom säkert är less nu med och vill bli av med den |
|
|
Svar från kvd Hej, Det är riktigt att den bilen har varit tidigare med på auktioner. Det att reservationspriset är uppnått och auktionen avslutat betyder inte att bilen är såld. Affären går först genom efter att man har kommit till oss och skrivit på kontraktet. Med andra ord är man aldrig tvungen att köpa bilen man har vunnit på auktionen och har rätt att bestämma det efter man har tittat på den. Har vi missat något i beskrivningen kostar avhopp ingenting. Är anledningen till att man inte vill köpa bilen något vi beskriver i annonsen, får man en faktura på inropsavgiften samt spärrar vi användarkontot tills fakturan är betalad. Denna bil säljes som reparationsobjekt. Det innebär att det finns alvarliga problem och att vi inte har kunnat testa den ordentligt och att det kan finnas fler problem än de vi beskriver. Tyvärr många budgivare läser inte annonser så noggrant som vi skulle önska. Det har faktiskt händ också att vi inte har fått tag i budgivare. I sådana fall återkommer bilar tillbaks till auktionen. Med vänliga hälsningar, Kundtjänst KVD Kvarndammen Telefon: 0303-37 31 00 Mail: kundtjanst@kvd.se |
|
|
Janne86 Går ej att köpa direkt från Wasa, det är KVD uppgift att sälja den, sen finns det tyvärr såna som förstör budgivningen |
|
|
Borde inte peson nr 2 som har det näst högsta budet få chansen att köpa bilen, sedan om den backar ur så ramlar bilen ner till nästa osv. så länge priset hamnar över reservationspriset. mvh |
|
| Nope det gör dom inte tydligen :( för jag har varit nr:2 dom 2 sista ggr. Man vill inte ge hur mycket som helst, bara få den körduglig (om du har tur) kommer lätt kosta minst 20-25 000:- Sen är det fälgar, däck , bromsar, lackering och man kan ju hoppas motorn är ok när man har fått igång, om man får igång den......... Man kan lugnt säga att man köper grisen i säcken... | |
|
Har du alltså lagt bud kring 130-140k för bilen Jonuzi? Du borde va glad att du inte fått den iaf=) |
|
|
Enligt denna tråd Länk ringer ibland KVD till budgivare nummer 2. Själv skulle jag inte gå med på det dock då det blir märkligt att man budat mot en person som inte är seriöst. Har det skett flera motbud så skulle jag bara gå med på att bjuda mitt första bud. ------- //Lövet |
|
|
m-g Nej för f*n :) skulle aldrig buda så högt, 60-70 mer lagom, då har man buffert om nåt skulle vara riktigt åt pipan andreas_lofgren KVD tyckte också det var konstigt att ingen ringde upp mig, beror nog på vem som jobbar... |
|
|
Ok ne för du skre att du vart andra budgivaren på tur,iochmed att een gått för 130-140k så lär andra budgivaren i turordningen lagt bud i de trakterna. Har du lagt 60-70k är det ju typ första dagen den kommit ut, dårarna bjuder ju upp den direkt,pellejonsare och audifian ökar buden med 5k varje gång, mycket smarta=) Men ja 60-70k är dugligt,har man otur o motor är kass så blir det en dålig affär. Har vart o kollat på den själv o det är ingen fin bil direkt=) Hade inte vågat buda utan att titta på den |
|
|
Jonuzi: Vi som har följt denna tråd och budgivningen på kvd vet att du inte kan ha haft näst högsta budet två gånger på "60-70 mer lagom". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.