|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Och navi och svart innertak:) | |
|
Jaha okej, då var det inte samma ^^ vet att han hade en 540i/6 -97 och bodde i värmland någonstans iaf. Undra hur många procent av 540i/6 e39 ägarna som sitter här btw, det nämndes ju innan att det finns 183 lr liknande inreggade, trodde faktiskt det var lite mer. Vore hur som helst kul å samla alla entusiaster på facebook lr något tycker jag :D Läste i senaste bilsport att en kille som bor i mitt närområde körde med torsendiff, kan ta och försöka få tag på han och fråga hur han tycker den är ^^ |
|
|
Okej. Ja det skulle verkligen vara roligt. Bara att du gör en grupp:) Då vet vi iallafall att det finns minst 3st 540/6 -97 i sverige:) Ja han TCG bor i göteborg. |
|
|
Kanske blir svårt att få folk å hitta dit bara vid närmare eftertanke :D hehe japp! 4 tom! jag var ute och körde en lördagskväll och svängde in på en avlägsen, liten parkering i skogen (skulle bara åka in där för att sladda därifrån så att säga.. ^^ ) men då ser jag att det står en annan e39 där och en kille som står med öppen huv. så jag tänkte att en e39 kompis hjälper alltid en e39 kompis och gick ut å frågade vad som hänt. visade sig att torkarlänkaget gett upp, å då jag såg att det var en V8 sneglade jag in mot växelspaken, å visst fan va det en 6 växlad 540 man mött i skogen :P Jag drog iväg et PM till TCG å återkommer med svar här om han svarar :) |
|
|
Va fränt! Alltid kul att träffa lika sinnade:) du kan ju göra en grupp och länka den här och hoppas att några hittar dit:) |
|
| Hejsan gubbar, tänkte passa på att fråga hur vanligt det var med 3.15 utvxl från fabrik? (på 540 6-vxl) Har fått för mig attt det var std. för USA-marknaden, eller? Min lämnade i allafall återförsäljaren med 3.15, men ngn speciell utr-kod ser jag ej. Beställd, ingen lagerbil. M5 fanns ju inte som kombi så det fick bli såhär. Och jo en 7:e växel vore kanske gott ibland, eller ännu hellre större spridning mellan växlarna. Men i stort så är det ok. Att den nu blir lite piggare är iofs kul. Bränsleförbrukn. verkar vara i linje med vad jag läst, och pratat med andra f.d. ägare så det är nog ingen större skillnad 2.82 vs 3.15. /my2c | |
|
Här rasslade det till med svar, v8 folket är helt klart entusiaster! Vore riktigt skoj om nån drog igång en sida på fejjan för folk med manuell v8'a - så får man också nys det är någon bil som är på g att byta ägare och dylikt. Anledningen att man måste byta medbringare om man vill köra med m5 diffen är att de riskerar att glida ur själva huset, men att medbringare från en mängd bmw modeller (typ 750 e32 har jag för mig, mfl) passar rakt in. Detta gäller alltså om man vill slippa byta drivaxlar. |
|
|
Tycker också att vi ska satsa på en facebook grupp. Mycket roligare att eventuellt sälja bilen till en entusiast än någo okänd. Osså kan mam dela erfarenheter och prata om delar. Blir lite mer personligt och smidigare än här tycker jag. Så vem startar gruppen:)? |
|
|
Nu har jag skapat en grupp - ännu ingen text eller dylikt, men kan användas att fylla på all nyttig och onyttig info om gruppen, se länk nedan: Länk |
|
|
Fint det! jag tänkte precis skapa en men du va snabbare ;) Men M5 ägare borde ju vara tillåtet åxå! :) |
|
| TCG tyckte Quifediffen funkade bra, speciellt till att köra fort, men han brukar inte köra brett och har åxå hört att de inte ska vara lika optimalt för riktig drifting | |
| Haha, inte så brett? Har du kollat på hans bilder på garaget? Dom säger något helt annat;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.