|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, var väldigt osäker på vart jag skulle lägga denna tråd. Natten mellan lördag och söndag stals en av familjens bilar från min fars företag i vallentuna. Bilen har regnr OLE903 och var avställd vid stölden. Det stod en antal bilar ivägen för carporten där bilen stod som personerna har flyttat på på olika sätt. De har sedan bogserat eller puttat upp bilen för en backe för att sedan förmodligen plockat upp bilen på en biltransport eller dylikt. Jag ber om er hjälp! Hittelön utlovas till den som delger information som leder till att bilen återfinns! Bilen är väldigt speciell och skiljer sig från "vanliga" m5or, den är svensksåld och har endast gått 11500mil. Skodd med ovanliga, nyrenoverade Borbet B fälgar i 17". Förmodligen kommer bilen att plockas ned och motor+vxllåda användas till nåt turboprojekt eller dylikt då dessa motorer är eftertraktade, dvs en S38B36. Om någon som läser denna tråden får nys om att en sådan motor eller övriga tänkbara delar från bilen är till salu, tveka inte att kontakta, PM eller ring på 072225442! [img]Länk [img]Länk Alltså, vet ni något? ring på 0722225442! REGNR: OLE903 HITTELÖN UTLOVAS! Stort tack på förhand, bilen är värd oerhört mycket för min far. MVH Lucas Ersson | |
|
fungerande bild: Länk Liten update: Har fått tag i en övervakningsfilm där man ser 3 bilar åka in på området, får se om det ger något. Håller er uppdaterade om det händer något. |
|
|
Lider verkligen med er Erssn, hoppas filmen hjälper er o ta fast bovarna... |
|
| tack för stödet! polisen var mycket intresserade av ärendet vilket är positivt, får se om det händer nåt nu :) | |
|
Vem bemödar sig att stjäla en gammal M5:a och dessutom lägga ner så pass mycket jobb på det? Detta luktar beställningsjobb :( Jag håller tummarna att den återfinns snarast! Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
Karl-Hilding |
deejaywasp: Du vet tydligen inte mycket om värdet och intresset för en välvårdad E34 M5 som dessutom är lågmilare. |
|
Karl-Hilding, ja tycker med det låter som det deejay säger, och så stort intresse för en M5 e34 som du målar upp tror ja knappast, väldigt tråkigt för ägaren absolut men såg inte ut att vara i toppskick hellernär den tom står ute! Och lågmilare går ju diskutera! Mvh |
|
|
Tyvärr är M5 E34 en mycket populär bil att stjäla så pass att det är stark rekommendation att INTE parkera en på gatan i större städer man kunde hoppas att det skulle gått ner men det är relativt stabilt. Så tyvärr har deejaywasp och m3mick fel i sina tankar precis som för Audi RS2 och RS4 tar intresset bland skurkar inte slut. Stephan |
|
| bilen är/var i bra skick, stod i en carport bakom 3 bilar och 40-50 meter till låst grind, ej direkt synlig utifrån. | |
|
Härliga nyheter Erssn, skönt när allt löser sig. |
|
| haha du missförstod mig nog lite, bilen är ej återfunnen utan jag gav bara en beskrivning på hur bilen stod när den blev stulen. | |
|
Ok då förstår jag .... Får läsa lite tydligare nästa gång... |
|
zcooter |
Synd att inte M5 e34 är populärare hos Köpande spekulanter än skurkar |
| Hur har det gått? | |
| Jag har goda nyheter! Polisen följde upp våra tips och misstankar och gjorde en rannsakan i ett garage där de bland annat hittade vår bil! Enligt polisens stöldtekniker var bilen oskadad, rattlåset bör dock vara brutet. Men bilen står hos polisen för undersökning nu! tack för all hjälp och alla tips! :) | |
| Härligt!! :-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
hur kom det sig att Ni hade tips och misstankar? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Härligt! Det måste vara fruktansvärt att bli av med sin entusiastbil. Jag vet hur jag kännt mig när jag har fått cyklar stulna. Så att bli av med en M5:a vill jag inte tänka på... mvh Fredrik |
|
| till kävlingepåsen. Bilen stod på ett sådant sätt att endast personer som vistats på firman ett flertal gånger kunde ha haft koll på bilen. Tillsammans med övervakningsfilmen kunde vi smala ner antalet personer, så vi meddelade våra tankar till polisen och de agerade därefter vilket uppenbarligen gav resultat. :) | |
| Otroligt, grattis! | |
| Snyggt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.