AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
7.816

Uppgradera från HiFi till HiFi professional i E61

Sida 2 av 2
Visa användare
10
AntePante
525D E61 LCI
Nä de är delade runt 130 hertz , vet inte hur det funkar iomed att du har inbyggt steg, men från stereon får du nog ta signalen... Hmm

MVH Andreas
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Du har nog ingen analog full-range signal att plocka någonstans. Finns förmodligen bara i digital form.
Visa användare
10
AntePante
525D E61 LCI
Tror kablarna som går till basarna är full

MVH Andreas
Har redan provat med kablarna som går till basarna. Det är om de sitter ett filter på kablarna. Någon måste ju kopplat på en bil med HIFI?

Bakhögtalarna, även de delade?
Ka
5.697
Kane
Nej, det är delat och klart mellan sub och de övriga högtalarna från slutsteget.

Lit info finns här, Länk
Ka
5.697
Kane
Mitt nej var avsett till AntePante. Inte svar på din sista fråga huntelaar.
Frågan är fortfarande var du tar signalen. Tack för länk. Bmw visar upp sina siffror med 10% thd.. Annars får man väl köpa sig en stereo helt enkelt och montera under handsfacket..
Visa användare
10
AntePante
525D E61 LCI
Ring till ljudbyggaren i hyllinge så kan han säkert hjälpa dig. Han va mkt hjälpsam när jag ringde

MVH Andreas
Skam den som ger sig! :) Det får de bli det sista jag gör om jag inte hittar någon lösning :)
Visa användare
10
AntePante
525D E61 LCI
Har du testat inkommande kablar till ditt lilla steg där bak ?

MVH Andreas
Ja de är bara sub signal tyvärr.
Ja de är bara sub signal tyvärr.
"If you have tweeters but no Logic7 EQ in the menu system you have the hifi amp.
This means you have a 5v balanced input with a full range signal going from head unit to amp, take the signal from this straight into an amp."

Läst på engelskt forum, har de annorlunda i sina bilar?! Sjukt orättvist i vilket fall..
Ta signalen från midbasarna, du ska ju änd dit o skruva.

Pierre
Fortfarande bara subsignal till de under sätet i hifi paketet ;) Blir ett bit ten som får lösa signalbiten.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Missar jag något nu? Eller hur kopplar du in bit ten utan fullrange på någon kabel?

-------
Min bil suger inte...
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Eller iofs. Kopplar du in både bassignalen från middarna och signalen till bakhögtalarna, så borde det ju funka.

-------
Min bil suger inte...
Ja du får koppla in subsignal och mellanregistersignal så ska den summera det och skicka fullregister ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.