AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.481

Hur ligger dessa 120d i pris?

Sida 3 av 3
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det kanske kan bero lite på tid och tillgång. När jag hörde om detta så hade BMW Solna tagit in 30st 3-serie E90/E91 från Tyskland och ställt i hallen. Det var cirka 1.5 år sedan.

-------
//Lövet
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Lecar: Jag är överbevisad :)
I din situation skulle tom jag överväga en dieselbil...

/Jonas
Lövet, den kan säkert stämma, men just nu 2012 är det även tuffare tider och de flesta åf har gått om både nya bilar i eget lager och bättre beg BMW, så därför har jag svårt att tro att det är någon större utsträckning på egen import från BMW för tillfället. Däremot så vet jag att man tidigare specat en del bilar till fabrik, sen låtit dem gå cirka 1 år i Tyskland och sen har BMW Sverige tagit in dem och sålt dem beg här. Antagligen för att man velat ha bra specade nyare begagnade bilar att sälja till kund här när efterfrågan funnits. Idag är dock marknaden så svag så jag tror att det är i mkt liten utsträckning. Det vore ologiskt annars, när man har svårt att sälja sina egna bilar här.

Det var ju likadant under "finanskrisen", då det kom in bilar som stått osålda i Danmark, Baltikum mm. Taskigt specade bilar som såldes här fabriksnya med otroliga rabatter.

/Anders
azkikr:

Det beror på hur man ska tänka, och jag kanske tänker aningen ekonomiskt ibland. :) Ska jag spara ytterligare 10kkr/år så ska jag ju behålla min v70 -01 eftersom den har så låg värdeminskning. Men frågan är ju hur tråkigt man får ha i livet?

Det finns många sätt att tänka på, jag har funderat på vad jag ska köpa för bil i 1,5år just pga att jag inte kan komma på hur jag ska tänka. VM i beslutsångest?

//Jesper
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Köp min vita E81 120dM så slipper jag annonsera ut den! Win/win :)
Hade du inte haft en vit bara... :/
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Billigt med folie nu :P
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Vit är ju snyggaste färgen på E87/e81.... (återigen jävig)

/Jonas
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Med M-paket på e81 är det snygg med vit, annars ser den lite sniken ut! och självklart ska du trimma, låter du Vtech massera den lite så ska du se att du kör ifrån den stackars 130in:)

Importdiskussionen kan väl fortsätta i en egen tråd?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.