AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.482

Hur ligger dessa 120d i pris?

Sida 1 av 3
Hej,

Är nära ett köp av en 120d nu. Har hittat ett par objekt som jag vill ha hjälp att utvärdera ang. pris, årsmodell osv.

Här en 2010 för 179000kr:
Länk

En 2008 för 169000kr:
Länk

2008 för 159000kr
Länk

Och en 2010 för 195000kr
Länk

Vilken känns som bäst köp? Man vill ju alltid ge så lite pengar som möjligt, samtidigt som man ska bli HELT nöjd. Gillar personligen den sista bäst, men kostar också betydligt mer.

Mvh Jesper
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej Lecar. Jag hade ju lätt tagit den sista också. Visst, kostar något mer, men den harju gått så lite så det är nästan en ny bil...
He
198
HenrikJ
320da -11
Den sista är tyskimport men säljaren påstår att den är svensksåld.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Lite konstigt med den sista, den är inte importerad, står svensksåld i annonsen men är tyskspecad enligt Länk men förberedd för export från fabrik (L801A och S8S6A). Säkert ingenting, men jag hade kollat närmare på varför.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den kan exempelvis vara intagen som BMW Premium Selection av en svensk återförsäljare. Dessa får "Privatimport: Nej" trots att de rullat i annat land först.

-------
//Lövet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den sista bilen ÄR importerad 2011-04-28 av BMW Sverige. Den hade då gått 16483km.
Såld på Bilia Group 2011-11-18.
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
Bil nr 3 har legat ute sedan 30 sept, pruta hårt på den, för 150' känns det som ett bra köp!
Jag hade också valt den sista helt klart!
Inget negativt med tyskimporten då, t.ex. andrahandsvärde?

1 röst på den billigaste och 2 röster på den sista då, som det ingick 17" original M-sportfälgar med så gott som nya Nokian hakka. Stod inte i annonsen.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Mja, de flesta undersöker inte bilen noggrannare än att om det står Privatimport: Nej hos Transportstyrelsen så är de nöjda. Är utrustningen och skicket bra tror jag inte det blir ett problem.

-------
//Lövet
Här kommer ytterligare en vass kandidat?

Länk
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Har dessa importbilar vagnskadegarranti?

Om inte så åker man på helförsäkring.

/G
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Är du 23 år?
Varför ska du ha en dieselbil?

Köp en 130 istället, du får en likvärdig 130 för typ samma pengar (kanske lite mer). Men den är dubbelt så kul...

/Jonas
Ja, jag är 23år :)

Jag jobbar som resemontör typ, så jag kan få långa sträckor till jobbet. Plus att jag eventuellt ska börja plugga inom ett år och tänker då köra bil till skolan (ca 3.2 mil enkel väg).
Mi
22
Milan_83
BMW M3 E92 LCI
Tesla Model S
Den sista bilen är det jag som äger. Köpt på BMW Group i Mölndal som Premium Selection. Jag kommer själv undersöka imorgon om den är importerad då jag själv utgick ifrån att den var svensksåld då bilen sålders som en Premium Selection och att det återstod 1.5 år av vagnskadan!
Återkommer

Milan Klacar
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Milan
Ta ut en Carfax rapport. Där står allt.
Mvh
Marin
Mi
22
Milan_83
BMW M3 E92 LCI
Tesla Model S
Nu har jag tagit ut en Carfax rapport och det till min förvåning så är bilen importerad!
Vet inte om länken fungerar för er andra: Länk
Oavsett kommer jag att kontakta BMW i Mölndal imorgon och se hur de ställer sig till detta då jag själv känner mig lurad. Lecar och ni andra, jag ber om ursäkt men jag har verkligen varit ovetande om detta!
Annonsen är nu ändrad och det står att bilen är importerad.

Milan Klacar
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Premium selection bilarna som importerats av auktoriserad BMW handlare får samma vagnskadegaranti och fria service som de svensksålda bilarna har, från och med datumet första gången i trafik i utlandet.
Jag har svårt att se varför en sådan bil skall värderas nämnvärt lägre än en svensksåld motsvarande

BMW CS #5139
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag hade också utan tvekan valt den sista bilen, rätt utrustning och fälgar, samt är flera år nyare, de pengarna extra den kostar tycker jag det defintivt är värt istället för att köpa en 5 år gammal bil med 8000 mil på mätaren

BMW CS #5139
BMW importerar en del bilar själv som BMW Sverige specar men som går på BMW AG dvs ofta fabriksanställda som kör dem ett år eller liknande. Du har ju samma garantier på bilen som om den från början sålts i Sverige så jag kan inte se varför den skulle ha ett annat värde på grund av detta.

/Anders
Gu
219
Gustafr77
BMW X5 Xdrive40e F15 -16
Citroen C5 -11
JEEP CJ5 -60
Håller med.
Den har ju vagnskadegaranti samt nybilsgaranti.

Kan knapt klassas som import i mina ögon då.

Tycker inte det behöver stå importbil på blocket.

/G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.