AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
19.344

varning skruvad 530d -05

Sida 2 av 3
Karl-Hilding
Glömde detta citerat av dig:

"Eksjö bilaffär brukar ha skruvade bilar med diverse fel på"

Du har ju själv svaret!
Jo visst är det så. Han hanterade den här situationen på ett bra sätt. Än så länge.
Men jag och alla som frågar mig om bilaffären kommer knappast att åka dit någonsin mer.
Karl-Hilding
Marvin....

Det var hans enda schans att inte bli alltför uthängd här AP.
Och är du säker på att bilen är hos BMW i Hbg eller att det var de som sålde den till Eksjö?
De kontakter jag har med Paulssons i Hbg/Ängelholm är inte så säkra på det.
Men ok allt är möjligt.
Absolut jag håller med dig. Som jag skrev så har han skött just den här situationen bra, än så länge.
Bilen har inte bytt ägare än, om den gör det nästa vecka återstår att se. Och om det då blir paulsson bil eller någon annan.
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Karl-Hilding. Han var ju bilhandlare. Alla bilhandlare tycker att deras bilar är i toppskick. Tittade på en VW Polo hos en handlare i Örebro för några år sedan. Bilen hade uppenbarligen varit hyrbil. Repor, bulor, skav överallt. Jag påpekade detta för säljaren som kommenterade med "- Ja men helhetsintrycket är ju bra"
Alla bilhandlare är lika i det avseendet. Att denna handlare i Eksjö sedan tog konsekvensen av vad som framkom har han väl all heder av.

Karl-Hilding
Att svara i telefonen att bilen är i toppskick till en tilltänkt kund som åker 40 mil T&R anser jag inte vara i en bilförsäljares intresse.
När sedan blåslampan kommer i ryggen så vet vär ett stolpskott till säljare att han måste rädda skinnet.
Hur långt sträcker sig hans sk heder tycker du?
Min erfarenhet av ärlighet är väl inte den bästa hos bilnasare men att kalla detta hedervärt är väl ändå att skjuta över målet.
Spelar ingen roll om alla bilhandlare tycker att deras bilar är de bästa som finns så säger sunda förnuftet att han med vett o vilja ljög kraftigt för att i förhoppning lura på en nybörjare en skräpbil.
Att sedan han försöker rädda sitt skinn med att erbjuda 18.50 milen är ju löjligt! Vad kostar en bil att köra? 30-40 kr milen. Plus reseersättning.

Jag har haft många elever, unga som mer erfarna, i försäljningsteknik och det absolut första och viktigaste är att behålla en kund!
Mao var ärlig till 100%. Dra inte till med nödlögn om du inte kan svara. Be att undersöka och kom tillbaka. Så fort en tilltänkt kund anar att säljaren förvanskar, schansar, överdriver, och inte minst fösöker slå blå dunster i ögonen så är loppet kört. I allafall till 90%.

Nu kommer ju aldrig TS att besöka Eksjö bilhandlare mer plus denna negativa reklam på AP.
Eller är jag ensam om den. I så fall är ni mer än naiva!
För att tydliggöra för dom som inte läser så är jag och TS två olika personer.
Ts kollade milen på bilen, men åkte aldrig och tittade på bilen. Det var även ts som mejlade säljaren om milen på bilen.
Det var JAG somxåkte och tittade på bilen och upptäckte att den var i dåligt skick, innan ts la upp den här tråden om skruvad mätare.
När ts hade skickat ett mejl till säljaren så blev jag kontaktad via twlefon av säljaren, efter sol att han försökte få tag på alla som kollat på bilen för att ersätta dem för att dem hade tittat på bilen.

Så det var jag som blev erbjuden 18,50kr milen för att ha tittat på den, utan att själv ha kontaktat handlaren.
Jag åkte för övrigt 13,5 mil för att titta pp den.
lite nyfiken, hur gör folk för att kolla upp så "enkelt" att bilen är skruvad? tar man chassinr o ringer BMW i tyskland eller hur fungerar det rent praktiskt?
an
21
anderzohn
320D M-Sport
enda du behöver göra för att kolla upp en bil är att ringa en bmw handlare och uppge regnr på bilen så får du uppgifter om bilen
anderzohn: Beror på vilken firma du kontaktar. Många firmor ser att frågeställaren äger bilen. Annars lämnas inga uppgifter ut. De gånger jag ringt har jag fått blank nej! Vi lämna inte ut några uppgifter. 1 gång har jag fått veta lite om bilen jag velat kolla, och då blev vi nästan kompisar i telefonen innan han kläckte ur sig en mätarställning från datorn.

an
21
anderzohn
320D M-Sport
det va inga problem när vi ringde dock så sa dom inget lr fick inte om det va några dyra reprationer på bilen i fråga
Kollade nu och bilen står på numera på paulsson bil, så att den var köpt där ifrån var sanning..
Karl-Hilding
marvin, har du länken, för inte kan jag hitta den bilen i HBG el Ä-holm.
Nej jag har ingen länk. Sökte baraxpå transport styrelsen och paulsson bil stod som ägare.
Nu när jag kollade idag så har den bytt ägare igen till en privat person i helsingborg. Som ställde av den när han köpte den. Verkar lite konstigt, men han kanske inte vill köra den på vintern.
Hur som helst så kanske man ska kontakta honom och kolla så han är medveten om mätarställningen?
Karl-Hilding
Var den reggad i Eksjö när du kollade den?
Nu är ju ant ägare 9 st.
Japp, först stod den på eksjö bilaffär. Sen när säljaren sa att den skulle skickas tillbaka till paulsson bil så stod dom som ägare efter några dagar. Och nu står en privat person som ägare som har den avställd. Funderar på om denne person är den som bytt in bilen på paulsson bil? Och han nu har fått köpa tillbaka den?
Har försökt ringa personen som står som ägare utan svar.
Så i söndags skickade jag ett sms där jag beskrev lite kort varför jag försökt ringa.
Men han har inte hört av sig, så jag får en känsla av att han har varit ägare till bilen innan.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Jag lånar tråden lite.

Jag såg denna svensksålda 520 D 2007 tidigare i vinter/höst på blocket.
Den annonserades då med gula taxi-plåtar och med en uppgiven mätarställning på mer än 50 000 mil.
Priset var 79 000kr då billigast på blocket.

Väntade bara på att den skulle dyka upp (så sparade en bild) och det gjorde den, nu med 17 000-17 499 mil...

Länk

FGT 552 FGT552

WBAPX11050CX35096

ni
520
niklas100
520d 2008
Har du mejlat säljaren ?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Sjukt svinigt, jävla as dom som håller på. Anmäla till blockets kundservice kanske? Så inte gunnar 58 köper fanskapet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.