AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.031

Aez Ares split 18"

Sida 1 av 2
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Hejsan! Jag undrar vad jag skall begära för mina fälgar och däck! Jag har Aez Ares split 18" X 8.5 med Bridgestone Potenza S-03 225-40-18 nyskick, har gått ca 300 mil.

Länk

Länk

//Palle
Visa användare
422
Palle
Glömde en bild!

Länk

//Palle
Väldigt fina fälgar var det i alla fall.....

jag vet inte gissar på kanske runt 13000-15000`?
Visa användare
422
Palle
X-B: Tack! Menar du för både fälgar & däck?

//Palle
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Måste bara säga mycket snygga fälgar!
Vågar dock inte ge något pris eftersom jag inte varit med i fälg svängen på ett tag. Men 13-15000 skulle vara med däck.
li
1.959
liste
535i -89
Vad dom egentligen är värda är väl ett stenkast över 20.000:-, men dom pengar får du aldrig ut, tyvärr. En bit under 15.000 tror jag du får räkna med. Med däck.
Som sagt med Däck...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
liste: Det man får ut är det samma som värdet. Tillgång och efterfrågan styr... Jag tror också max 15.000:- inklusive däck.

Palle: Ska du köpa nya fälgar? Dina Ares sitter ju perfekt på din bil! =)

roadZter
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Palle: kan inte förstå varför du vill sälja dom. Dom sitter fint på bilen juh.. mvh Daniel

Finns på icq: 60288954
Tycker också att det sitter fint... Nästan dom finaste fälgarna jag sett....
li
1.959
liste
535i -89
DanneZeta - det handlar ju om två värden egentligen: det man BORDE kunna få ut och det man FÅR ut. Med tanke på nypriset BORDE man kunna få mer än man får i verkligheten, om du förstår vad jag menar.
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Jag sålde mina fina BBS RX 18" med däck som rullat 300 mil för ett par dar sen. Fick 10500:- och har annonserat i 2 månader, fy fan för andrahandsvärde på fälgar säger jag bara.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Visa användare
422
Palle
acey: Tackar!

liste: Tack!

DanneZeta: Tack! Japp jag hade tänkt att byta till Hartge Classic, men är andrahandsvärdet så dåligt så behåller jag mina Ares, men rätt köpare betalar mer, så vi får se.

Space: Ja du, alla säger det, men är man inte nöjd så är det inte skoj, vi får se...

X-B: Bockar & bugar

Johnte: Skrämmande billigt, BBS är ju bra andrahandsvärde på.

//Palle
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Palle: Det finns ju mycket annat att lägga pengarna på med tanke på att dina befintliga fälgar är fräscha! =) Lackbehandling, personlig reg. skylt, fjäderbensstag mm mm...

roadZter
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag sålde mina 8x18" Rondell design58 i vintras inkl. däck för 12000:- Dom hade rullat 800mil då.
Tyckte inte att det var speciellt svårt att sälja dom. Vist ringde det ett par tomtar som påpekade att nya kostade ca 17' och att mina var värda ca 8'!, men ja tror att dom fortfarande kör runt på sina 15" allround däck på plåtfälg:)
//Marin
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Johnte,
Det var dåligt betalt tycker jag, BBS är ju bra grejer och brukar stå sig ganska bra som begagnat också.
Själv blir ju visserligen just JAG alltid lurad! ;) ..och gav typ dubbelt så mycket för mina beggade Alpina...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
422
Palle
DanneZeta: Japp, jag får tänka om, lägger det åt sidan så länge.

//Palle
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
jo jag tyckte oxå det var dåligt betalt. men jag hade andra fälgar på G som jag gärna ville ha, tyvär såldes dom nåra timmar innan jag ringde och sa att jag betsämmt mig för att köpa dom...
så är det...
söker nu 19" som plåster på såren...

Livet är för kort för att köra diesel!!!
wowe
Hej

Tyckte dina fälgar var hel justa, men undrar om du vet
om dom passa på en Kaddet från 65
Visa användare
422
Palle
wowe: he he

//Palle
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Allt går ju bara man har degen... haha !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.