AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.692

Fin 750 e38 hos AutoLeitner

Sida 2 av 2
Önskar verkligen jag hade en 750 imorrn, då jag ska ner till Lund från Linköping tur retur. Ska hyra en Golf bluemotion istället :P
Denna har vi behandlat förut tror jag, fin.

Länk

Bra pris på den också, kör de samma pris på alla e38 750? 29 500 euro = 252 000 kr.

Den ser ny ut, men det är besynnerligt vad alla individual har märkliga färger? Blågrå kaross med blå instrumentpanel och rödbruna stolar? Och rödbrun telefon? Personligen tyckte jag den första var snyggare, men det är ju en smaksak. De flesta tycker nog att e38:ans kaross är snyggare och originellare än de nya 7:orna gissar jag, vilket är lite tragiskt.

Man sitter ok i e38:ans komfortstolar, men de är för korta i sittdynan = dåligt lårstöd, och obefintlig skålning. Nyare komfortstolar i e60 och e65 är ett stort steg framåt anser jag.
Lasse; Min pappa har en E39 med aktiva komfortstolar så dessa stolar kan jag väl och förstår inte kritiken emot dem tycker inte heller dem är fula att titta på utan anser det ser bättre ut med komfort än sport i E39.

Jag har inte plockat ut alla L7:or men standard på dem var komfortstolar fram och bak så om någon av L7:orna har kontur var det i så fall Individual därför tycker jag det är märkligt att vara så helt inne på kontur.

Kan man säga att E38 är mitt emellan är inte både E23 och E32 fortfarande i läget att dem inte är uppskattade nog att många betalar rejält för dem? I stället väljer åtminstone köpare i Sverige en yngre 7a i och med att det inte finns kvar några fina äldre och påstår sig sedan vara jättenöjd med en E65 eller vad det nu blev.

Fina speciella bilar måste få kosta annars investeras det inte i dem och så går dem på export som 1800 TISA som väl alla försvunnit från Sverige i och med att ingen ville betala lika mycket som utlandet.

Om just €29500 är ett lämpligt pris för den här 750iLen vet jag inte för det måste den detaljgranskas jag hade inte accepterat lackskador eller andra fel för det priset.

Dock är diskussionen om priset är för högt eller inte ganska ointressant (är det någon här som är på gång att köpa en riktigt fin lågmilers E38?) i stället kan vi väl koncentrera oss på att njuta av en fin E38?! Ungefär som den nya M5 3,6-91an för €70000 som varit till salu i massor av år.

Det är jättebra med olika åsikter då börjar man tänka varför tycker jag så och argumenten slipas.

Stephan
fe
39
feliks
530D-03
Gud vilka läckra bilar!!
Har aktiva komfortstolar x2 med svankstöd(var det standard på komfortstolarna(?)/värme,minne samt i highlineleder i min bil. Sitter fantastiskt bra tycker jag, men pricken över i skulle vara ett lårstöd som sportstolarna har..
Stephan, du har alldeles rätt att man tycker olika, och att det är en del av charmen tycker jag. :)

Jag tycker inte komfortstolar är fula, inte alls. Men jag tycker personligen att lårstödet är för kort, och skålningen för obefintlig, plus att de är för mjuka. Men OBS, detta är min personliga åsikt, baserad på långresor 50 mil med både de aktuella stolarna. Jag sitter bättre, blir inte trött i konturstolarna, men i komfortstolarna måste jag byta sittställning lite då och då.

Det är det jag menar med att de är pricken äver i i en E38, som ju ska vara komfortabel tycker jag.

Jag har sportstolar i min E39 och gillar dem personligen. Min 528 hade standardstolarna (som jag inte gillar alls) i svart skinn, och 540:in hade komfortstolar i extramjukt skinn. Båda har nu sportstolar, jag sitter personligen betydligt bättre i dom -- men alla är ju olika.

Och visst, det är ju trots allt bara bilstolar, eller hur? :)

Kul att se så välbevarade ex av gamla fina E38. Jag menade inget illa om priset, jag kan inte bedöma priset på samlarmarknaden, men som bruksbil tycker jag priset är alldeles för högt.

Men vem vet - det korrekta priset är ju alltid det som bilen säljs för, jag kanske har fel? Jag älskar personligen E38 och för mig får de gärna kosta mycket, bara inte när jag ska köpa! :)
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Min gamla skuta har ju nästan all den utrustning som bilen ni tjoar om, minus individualism och lite annat krams. Men jag tippar på att en del av utrustningen i den bilen inte ens
R original BMW utan kanske hembyggt? Tänker då på panelen för klimatanläggningen bak och steroemonteringen ovan den.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.