AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.691

Fin 750 e38 hos AutoLeitner

Sida 1 av 2
Hej, denna 750 var ju minst sagt maxxad och häftig hehe gissar på att färgen är ytterst ovanlig :):):):) Bra pris.

Länk
Enormt fin men inte maxad - inga konturstolar. Och priset är inte marknadsmässigt, de kommer inte ens att få hälften för den tror jag. Mycket även det, även om det är en underbar bil.

Den är gammal helt enkelt.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Klart läcker! Men som lasse säger så känns priset väldigt mycke i överkant. Det är trots allt en 13-14 år gammal bil som har blivit ersatt av två nyare generationer 7-serie.

Min har gått mindre och nog har jag fått plöja ner pengar i reservdelar i den trots låga mil, så att betala 250.000:- för den bilen finns inte på kartan.

Håller med er grabbar :) för 13 år sen (23idag) åkte jag med min grannes 750 och den liksom bara flög fram kommer jag ihåg hehe Verkar vara fina bilar än idag :) Känns lite som en autobahnpansarvagn light typ :D Om man skulle montera en stor kompressor skulle de säkert få mer än 400hk? Skål!
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Priset är ju rent sagt löjligt. Breitarschsitze förhöjer ju dessutom inte värdet direkt. Håller med ovan att de ska vara glad om de får hälften.

/Johan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En underbart vacker och mycket välutrustad vagn.
Det är dyrare med komfortstolar med kaffebord än konturstolar så visst på den punkten är det dyraste valt och vem vill ha sportiga stolar i en 750?! Aktiva komfortstolar med kaffebord är det naturliga valet i en 750iL.

Priset är vad man kan förväntas sig om man vill ha en sen E38 med Individualutrustning i superskick. Den är inte prissatt för bruksägare eller för den som vill ha den senaste modellen (när den senaste modellen slutar vara det är denna fortfarande en superfin sen 750iL E38) precis som fina MB W126 och W140 är priserna mycket högre än för bruksvagnar vilket är helt naturligt. Märkligt att det alltid ska glida över på pris?!

Som sagt läcker!

Stephan
jo
972
johnor
Bilen ser fin ut på bilderna, visst, men vem vill betala över en kvarts miljon för en E38 idag? Fina 750 får man ju tjata iväg för en bråkdel av detta pris så det känns inte relevant.

Breitarschsitze är och förblir Breitarschsitze oavsett kaffebord och/eller massage...

Johan
Kul ni gillar den. Jag tror den kommer bli köpt runt utångspriset och dessutom säljer autoleitner nästan alltid ovanliga bilar till högt pris så även om det tar lång tid blir den ju såld förr eller senare, tror jag. :)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Varför nästan alldtid den såkallade bussratten i dessa bilar?

mvh
Hur fina är dem som kostar en bråkdel? MB W126 och W140 ligger på¨dessa priser så konstigt att även E32 och E38 ligger högt vore mer konstigt om det inte fanns. Den kommer knappast hamna i Sverige men det är många bilar som exporteras eftersom svenskar inte är villiga att betala för sig. Årsmodell och senaste modellen är i princip alltid viktigare än skick verkar det som här i landet då behövs det motpoler.

Konturstolar kostade €256 extra medan aktiva komfortstolar med kaffebord kostade €1943 extra.

Bilar som denna är till för personer som kör mycket sparsamt och verkligen njuter av att ha en riktigt fin bil och sedan får man förvänta sig vipbehandling vid köpet utan några som helst frågetecken.

Vill man kika på andra äldre fina lyxbilar finns bland annat dessa;

MB S500 W140
Länk

MB 560 SEL V126
Länk

BMW L7 E38
Länk

BMW 745iA E23 med TRXhjul
Länk

Daimler Super V8
Länk

Audi S8 6vxl
Länk

Lyxbilar är i ett mycket större behov att bevaras än alla drösar med sportbilar som folk inte kör med så det är fröjd att hitta en 750 som denna även om miltalet är lite högt.

Komfortstolar är vad dem flesta valde och väljer till en E38 speciellt en lång 750 hur kan man haka upp sig på en sådan sak? Den hade varit okej med kontur men hade känts snikigare.

Stephan
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
MAGISK E38:a skulle lätt valt denna istället för någon av de senare 7orna med skämd design och pondus!//D
jo
972
johnor
Att jag hakar upp mig på Breitarschsitze är att de helt enkelt inte är estetikt tilltalande. Kan dock hålla med om att det kanske inte passar med konturstolar i denna limo. Kan också hålla med om att kaffebordet gör sig väldigt bra i en 750 E38. E38 är ju den snyggaste av alla 7 serie och efterföljarna kommer inte i närheten av tidlös design. E38 ligger dock idag i något som kan betecknas som ingemansland, för ung för att anses vara en samlarbil och för gammal för att attrahera bruksbilsköparna. Bilen är mycket snygg och väcker habegär trots Breitarschsitze... Lite många mil dock för att i dagsläget vara unik.

Johan
Stephan - Det ligger något i det du säger. Håller med dig. Dessa sortens bilar verkar ju spela utanför marknadsreglerna :D Jag gillar Autoleitners bilar. De ser alltid ut att vara som nya och har ofta ett lågt miltal. Riktigt schyssta och ooftast ytterst ovanliga :) Villl ha faktorn är hög :)
jo
972
johnor
Estetiskt ska det vara...
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
E38 är och förblir en magisk kärra. En bil som ser ut som en klassisk bil ska se ut. Håller helt med Stephan om att prisdiskussionen är märklig. Inte många E38:or i detta skick, med denna utrustning och med detta relativt sett låga miltal. Gillar man inte "breitarschsitze" så är E38 fel bil.
Btw - Känner ni till Mercedes Benz W124 400E eller E-420 med V8 - Denna verkar ju varit i skymundan(nästan lika ovanlig?) av storebror 500E men den ju också en liten ulv i fårakläder - hur står den sig mot dagens bilar som har runt 280 hk? Kan den accelerea jämnt mot säg en Bmw 540iA E34 eller Bmw 530d F10? Vore ju kul iaf :)

Länk

Länk

Länk

Rätt schyssta - Vill ha en hihi:D
Hittade en schysst video med acceleration på 400E, Sorry för off topic.

Länk
Stephan, om du inte ägt en E38 så förstår jag att du tycker komfortstolarna är bättre än konturstolarna för att de var dyrare för 15 år sedan?

Men om du haft en sådan och kört långt i dom så är jag säker på att du inte skulle byta konturstolarna mot dessa, 'nuff said!

Om man inte skulle klara att montera serveringsbrickor på konturstolar, då måste man ju verkligen ha tummen mitt i handen?

Komfortstolar eller ej -- det är en underbart fin bil ändå, tyvärr har den väl faceliften, så den är inte lika snygg som en riktig E38 enligt mig, men den duger. ;)
Om man är kort - kring 1.65 - kan jag tänka mig att man sitter bra i komfortstolarna, men för normallånga eller långa så är det 10 - 0 till konturstolarna. Det är sån enorm skillnad att det gör halva bilen, men sitter ju trots allt där när man kör?

Konturstolarna är extremt mycket bättre i alla avseenden hävdar jag - och jag har haft E38:or med båda. Det är sån skillnad på hela upplevelsen av bilen att jag skulle personligen aldrig kunna tänka mig en E38 utan konturstolar. Min nuvarande 740iL köpte jag svarta konturstolar i Tyskland och sålde de svarta komfortstolarna med nappaskinnet som satt i från början. Dyrt blev det, men det var det värt! :)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Massage-funktionen och kaffebord smäller högre för mig.
Viktigast för komforten tycker jag är att ryggstödet går att
"vinkla på mitten", då kan man verkligen sitta som en kung på långturerna. (Jag är 1,85).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.