AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
9.495

Chippa 535i F10

Sida 1 av 2
Visa användare
29
Fast´n´genius
BMW 530 dA F10
Går i bilbytartankar och funderar på om man skulle chippa 535:an när man ändå var i farten...

Vet att det finns en (jättelång!) tråd om att trimma 335:or, men är inte beredd att gå lika långt som dessa herrar...

Har för mig att BMW har nån egen"uppgradering" där man behåller alla garantier mm

Nån som provat?
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Det du menar är bmws eget kit det har dom vara för 520d,320d och 120d
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
finns en herre här som gett min f10a 425hk.
samma trim på en 335a gav 425hk uppmätt hos stertmann
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Och vilken sorts F10:a är det ?
Diesel/Bensin ?
Vad är det som är så hemligt ?

/Janne
3M
718
3MW
E36 Ti
det är en 535i som recidence skriver om. Ang att han eller jag går ut med det är att det tyvärr inte är någon bra ide att nämna företag på autopower tror inte företaget gillar att vara med på nätet minst på Autopower pga diverse anledningar.

Hoppas det svarade på dina frågor. Sedan så bör det tillägas att uppgifter gällande 335:an som bänkades på sterman kommer från kunden själv direkt.
Verdi
3MW,
Varför inte? Vill de inte ha reklam? Något att dölja?
3M
718
3MW
E36 Ti
Verdi: Inget att dölja från deras sida tror jag med tanke på att flera andvändare här på forumet åker med optimerad bil från de, hos de bl.a Recidence (x2).
Men tyvärr vad jag har förstått så tycker inte företaget att autopower är en "mogen" sida som man kan diskutera företag då det alltid slutar med att någon ska bänka sin bil här och sedan där och att Den ena företaget är bättre osv osv.
dvs pajkastning. Reklam är oftast något bra för företag men i fel samanhang så kan det bli effekt åt andra sidan om du förstår mig rätt :)

Men om det är någon som undrar något så kan vi ta det via PM.

jonte520d:
Finns till x35i med.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Det är lite lustigt, BMW Performance Power kit finns till 335i vilket borde innefatta även n55 motorn alltså samma motor som sitter i 535i F10. Men tittar man på F10 på BMWs hemsida så finns kitet bara till 520d.

Kan vara värt att kolla upp med dem.

Tyvärr är det annars så att företagen som flashar inte verkar har knäckt F10 ännu.

Piggys finns, från Vishnu och Burger verkar betatesta nu.

Hartge erbjuder en piggy för N55, denna är lite snällare och ger förmodligen mer driftsäkerhet.

För övrigt tycker jag inte att benämningen av olika tune skall resultera i pajkastning utan bara att man belyser vilka alternativ som finns. Synd om någon vill ha en 425hk 535i och inte får veta vem som levererar det. Ofta vill man ju läsa på lite innan man går så långt att man kontaktar företaget och ställer frågor/beställer.
Jag tror inte att det mystiska företaget tjänar på det heller, en förutsättning för att sälja något är ju att folk känner till att man finns och gärna att man har nöjda kunder också.

/DJ
3MW: Menar du att alla användare på detta forum är omogna?
ch
129
cheffer
525i -90
Chris87: Det du säger visar just 3MWs poäng... Han har klart och tydligt skrivit "Men tyvärr vad jag har förstått så tycker inte företaget att autopower är en "mogen" sida som man kan diskutera företag" Notera skillnaden på 3MWs personliga åsikt och företaget samt att det är definition på sida och inte enskilda individer :)

Dinan har väl också rätt kraftiga steg till f10? Finns tydligen färdiga steg till ~550 (steg 6) vad jag sett på amerikanska forum. De har ju också lägre steg så TS kan ju kolla upp det.
3M
718
3MW
E36 Ti
Chris87: absolut inte, sorry om du tog åt dig var inte min mening. Men överlag kan även jag tycka att de flesta trim trådar spårar ur och slutar oftast med pajkastning och diverse jämförelse och skitsnack.
Men det är inte personligt mot ALLA användare utan överlag :) hoppas du inte vart för grinig nu ;)

Verdi
Förlåt 3MW men det där företaget är så fel ute att det är synd om dem. Jag skulle mycket väl kunna tänkas vilja trimma en 535i om 1-2 år men jag skulle aldrig anlita ett företag som inte verkar tåla åsikter och diskussion.

Tror inte t ex VTech och ESS förlorat några kunder pga autopower. Däremot har de säkert fått åtminstone 10-tals nya kunder, om inte 100-tals, tack vare rekommendationer här.
3MW: Jag anser att alla är berättigade att ha en åsikt. :-)
Att ett företag tycker att alla medlemmar på detta forum är omogna är deras åsikt. Problemet är nu att om företagets namn dyker upp i tråden kommer deras åsikt, om deras åsikt nu är som du skriver, ge dem mer negativ reklam. Att du skrev som du gjorde har inte direkt förbättrat situationen då risken är överhängande att företagets åsikt propagerar vidare till andra forum som medlemmar av detta forum ofta besöker. Det om något lär ge företaget än mer negativ reklam.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
HEJ, min 525d LCI är mappad och går Liiiite bättre än min F10 535i Orginal..
jag sitter på autolåda och 3liter dieselmotorn. normalförbrukningen ligger på 0,7 med korta sträckor mellan hem och jobb. har kommit ner till 0,58 utan att kämpa. (farthållare 100km/h)

men min F10a 535i har automat med paddlar ligger på 425hk mappad och drar brutalt, förbrukningen vid blandad körning ligger på 1,02L/mil. går att få ner till 0,85L/mil med farthållaren.

bilar som JAG vet har mappats är:
320D automat lci
520D LCI (drar 0,39L/Milen vid lugn körning och ca. 230hk)

företaget som gör dessa Individuella mappningar behöver inte några nya kunder då man har sin kundkrets word-to-mouth. Mer än så har inte krävts för firman att lyckas leverera en bra produkt och utomordentlig
support.

Anledningen till att jag skrev i denna tråd i första fallet var för att TS frågade om trim till 535i F10. jag ville helt enkelt skryta samtidigt hinta om vad han kan få ut "i runda slängor"...

mitt inlägg var inte menat att det skulle bli en diskussion om företag och dess trovärdighet. utan helt enkelt hjälpa TS i rätt riktning !
Verdi
3MW & Residence,
De lär knappast kunna något som inte alla andra trimfirmor också kan. Ni säger att de är rädda för "negativ publicitet"?

Då ställer jag frågan: Varför är de rädda för negativ publicitet? Har NÅGON trimfirma fått övervägande negativa omdömen här? Nej, alla är rätt nöjda och ytterst få klagar. Så vad är de rädda för? Varför så ljusskygga?

Det där med att de inte behöver nya kunder är också typiskt skitsnack. Alla företag vill väl ha nya kunder?

Vet ni vad jag tror? De är rädda för skatteverket. Det är antingen det eller så har de nåt annat att dölja. Nåt kvitto fick ni väl antagligen inte? ;-)
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Inte för att vara den som är den... Men jag sätter mina 5 cents på att det är Pitstop.se det pratas om med tanke på vad man läst på Garaget.org. :)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Residence - Jag sitter och funderar på om du är ironisk eller inte när det gäller förbrukningen på din f10a, för att ligga på litern med över 400hk i en 5serie tycker inte jag är så brutalt iaf!
Verdi
Niklas,
Jaså, så på mogna garaget är det ok att nämna deras namn? Hehe... Vilken ironi.
3M
718
3MW
E36 Ti
Verdi: Har någon här sagt att de kan göra saker som ingen annan kan?
Gällande dina spekulationer så visar det bara vad som menas, du kan ex inte ta att företaget inte vil synas eller vara med i diverse forum. Så då börjar du anklaga "företaget" du inte äns vet något om för skattebrott och fiffel? Du bevisade vad det handlar om här på Autopower ;)

NiKeMaN: Tyvärr fel, den företaget äger jag och vi säljer bl.a trim åt företaget i fråga bl.a därav att jag kan svara på vissa frågor.
Verdi
3MW, Men va fan, det är ju bland annat du som har skapat de spekulationerna med din attityd.

Tror företagsnamnet kommer fram till slut och då får vi väl se om er approach var bra eller dåligt för deras image. ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.