|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Usch fy fan. Moderator snälla ta bort idioten som inte respekterar sin E30. Även om jag fick bilen gratis skulle jag inte idiotplåga den på det där viset, o ännu mindre skulle jag vara en stor idiot själv genom att köra runt i den där fyrkanten med kompisen på taket utan bälte. Det är en M3 V8 E9x i Z4 GT3!!! :) Ok, givetvis moddad i nån uträckning iaf avgas o insug men dock! |
|
|
Mackan, X6M ljud > nattsömnen är hotad! Tur att Daniel Sjöholm bjuder på De tomaso med BMW skönsång. Mer av den varan, tomgångsmys: Länk mvh/ Anders |
|
|
Z4 GT3 är ju en av dom häftigaste BMW som finns. Vilket paket och vilket ljud! Länk Så ska en X6M låta. Länk |
|
|
M3 DTM E30 insugsljud så man får ståpäls :) Länk |
|
| Anders Haha du är verkligen inne på mina banor angående m5 ljudet:) Stilren Visst den hade ett skönare ljud, men tycker fortfarande den låter asdåligt! Tacka vet jag bmw:s nya 3cylindriga motorer, tycker dom låter gött:) | |
| Marin849 Å helvete, måste kolla igen:) Alltså, den motorn är helt fantastisk! Vilken ståpäls man ska få när man växlar vid 8300!! Med en v8 dessutom! | |
| Jo dem låter grymt för att vara fyror! Men nå är väl detta snäppet bättre?=) Länk | |
| Mj-mj-mj-mj Kollade hela filmen och måste säga att dem låter riktigt bra s14orna! Tyckte ibland att dem tom lät lite som en judd v8 på höga varv, skumt! | |
|
Sähär låter min leksak tycker personligen nyare BMW låter rätt så trista tyvärr. Länk |
|
|
Och här kommer det riktigta klippet:-) Vill bara förtydliga att nya F10 med lite Hartge trim också låter ok:-) Länk |
|
| M34ever 1:a f10:an jag tycker låter hyffsat bra! Man brukar ju säga att typ dem flesta bilar låter mer än vad dom går! De kan man då inte säga om din! Gillade den mest iaf av alla M turbo v8 jag hört! Men satan, hade du fortsatt gasa så hade den spunnit 3:an ut ju! Respekt | |
|
///Mackan: Huga vad s54 låter gött! :) Helt underbar sång i sexan. Appropå välljudande 4or så kan verkligen honda sin sak med små motorer. Länk Länk Måste också tillägga att f10 m5 (och m6...) tråkigt nog inte låter särskilt fräckt alls, de låter inte som man förväntar sig och de låter inte heller bra tycker jag, de låter sävliga och ovilliga. Mycket likt en boxerfyra låter de, speciellt på tomgång men även när det varvas. Hartge m5an där låter inte mer än OK tycker jag, dock bättre än de flesta andra. Dock tycker jag x5m och x6m låter bättre, trots att det är nästan samma motor (minus valvetronic, lägre komp och högre ladd för x5/x6M), förmodligen är väl det för att jag tycker ljudet passar de bilarna mycket bättre och det är något som man väntar sig från dessa bilar. Fräckaste ljudet från en M bil måste nog vara från s85 motorn och efter det delar s5x och s38 på andraplats tror jag :) Så tycker jag iaf |
|
|
Hårt sugvässad m20 är svårslagen=) Ju äldre bmw sexor, ju skönare låter dom=)Av M sexor så rankar jag såhär: 1 80tals M1 sexan 2 S54b32 3 S50b30/32 4 s38b36/b38 Sen tycker jag m52b28 med ett bra öppet filter och m50 insug får ett sjukt bra insugljud från 5500-6500!! Unikt ljud kan man nästan säga |
|
|
Länk Lyssna igenom hela....... |
|
viobebe |
Finns inget som slår denna både ljud och acceleartions mässigt, betänk också att den låter som den gör inifrån... Vid 0:34 börjar det... Länk |
|
|
|
| M1 ligger högst upp på ljudlistan! Men motorbroms från höga varv låter verkligen hjärtskärande eller vad man nu ska kalla de! Låter som att nån kolv kommer lämna blocket snart:) Är lite som när nån drar naglarna på svarta tavlan i skolan...obehagligt ljud! Fast de fanns bara på min tid, nu är de ju whiteboard som gäller! | |
|
Motorljud är alltid ett kärt ämne :) För mig är det rätt enkelt, ta den bäst låtande "standardbilen" idag + addera ett eftermarknadssystem (vilket egentligen inte behövs..) = Elakt ljud! Länk |
|
| Sani Mercas amg motorer är riktigt brutala, v12:an som sitter i pagani zonda r hör nog till favoriterna! | |
|
Bästa v8:an ljudmässigt i mina öron:=) Länk Här en annan v8 som låter minst lika skönt! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.