|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det är skillnad på övergångsställe och cykelöverfart... | |
|
Hittade detta domutslag idag. Ärendet har vandrat genom rättsväsendet. Detta utslag är en hovrättsdom. Länk |
|
|
Utslaget verkar ju rimligt. Som tur är! |
|
|
Hoppas ingen testar att förstöra min spegel elr bil För då blir jag plötsligt muslim öga för öga tand för tand Ha deT |
|
|
Gå mot rött är en sak, att köra på någon på ett obevakat övergångsställe är något helt annat. Det som retar mig är de som cyklar rakt ut på ett övergångsställe och anser att jag skall stanna. Hoppar de av cykeln och leder den över vägen är de gångtrafikanter, sitter de kvar i sadeln är det samma regler som gäller för fordon som framförs på allmän väg. |
|
| thom525: ett bra sätt att slippa det på kan ju vara att inte försöka köra på gångtrafikanter på övergångsställen! ;) | |
|
Det var aldrig frågan om att köra på någon ! Bilen missade honom varpå han i ilskan slår sönder bilens bakspegel Det gäller att samarbeta i trafiken visst skall man inte köra på folk på övergångsställen Men ingen skulle väl slå sönder eller sparka på en bil som råkat vingla till Misstag gör alla Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.