|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Vad gick glödstyrenheten på, material bara? Fick prisförslag på 6800 kr för glödstift och styrenhet nyss men gör nog det själv innan vintern för att spara en slant. | |
| Svarar mig själv. 2170 kr kostar stift och glödstyrenhet (stift 265 kr/st). | |
|
Hej Det verkar som flera har bytt glödrelä / styrdorn. Behöver byta mitt. Finns det någon som vet var det är placerat? Bilen en 530xd-2006 Med vänlig hälsning Jerry |
|
| Styrdonet sitter ovanför startmotorn. | |
| Kan bidra med lite priser till 320d e46. Köpte från tysk säljare på ebay, Beru-delar (samma som de som satt monterat), ca 125:-/glödstift och 500:- för styrenheten. Ca 1200 spänn för allt med frakten. Styrenheten sitter fruktansvärt oåtkomligt på e46 men det gick till slut... | |
|
Tack Backard Hittade även denna länk. Länk |
|
|
Jag kan säga som 08976, relät sitter som dom har byggt hela bilen runt den :-) Jag har själv bytt den i 535:an, och det tog sin tid. //Stefux |
|
|
bytte glödstyrenhet på kompis bil 525D e61 prelci. den sitter på samma ställe. man får ej skämmas utan d e bara o kladda ner sig. det går med lite våld vilja och vaselin. han gjorde även swirlflapsremoval och glödstiftsbyte. nu lär bilen starta i -40 utan problem . :) glödstyrenhet går på 1200:- ca - bytet gör du själv. d e krångligt men d går. glödstiften bytte faktiskt en verkstad åt mig, de tog 3000 för jobbet :( swirlflaps får man va försiktig med , finns nog ingen bmw verkstad som gör detta på beställning. |
|
|
Tack för infon. Har redan bytt glödstiften. Inte så komplicerat bara mycket som ska bort. Tyvärr så hjälpte inte detta. Har fortfarande mina startproblem om tempen sjunker under -10. Styrenheten är inhandlad sen en tid sedan. Synd bara att det är December & jag fortfarande inte har hittat lusten till att byta. Bäst att göra det en då innan kylan kommer :-) Tack för råd & hjälp Med vänlig hälsning Jerry |
|
|
Lyfter tråden igen, har en 325d 09a utagen 08a 197hk fått samma strul på min tänkte beställa nya Glödstift och kan de vara Kontrollenhet, glödstiftsystem ? Sen det finns en 20 tal olika Glödstift hur vet jag vilka som bör köpas allt från 70kr-300kr styck Sen lite offtopic men kan detta påverka dieselvärmarens funktion för den har nämligen slutat eller ibland drar den bara igång fläkten men för det mesta bara knäpper till sen händer inget mer |
|
| Ja byt glödstyrenhet så Ska du se att d mesta ordnar sig ;) | |
|
Ok Är det denna ? Länk |
|
| Japp, så ser den ut | |
| Ja tror även att din dieselvärmare har ett eget glödstift. Är dock osäker | |
|
Det kan stämma frågan är om den drivs via samma styrenhet som stiften gör, återstår och se har beställt både enhet och nya stift.. Läste också att man kan behöva reseta värmaren om man försökt få på den för många ggr med lite bränsle eller något annat som strulat |
|
|
Hallå tänkte hoppa in och lämna en kommentar då jag själv haft exakt samma problem på min bmw 530d 08. Bytt glödstyrenheten, stiften och samtliga termostater förra vintern. Min låg också på max 58 grader innan. Så jag fick bukt på problemet men nu denna vinter som kommit och vi nu fått kallt här uppe -17 så bluddrar den endast men startar inte utan motorvärmare. Har nu köpt ett nytt varta batteri 100ah och hoppas på att den ska dra igång fint . Funkar inte de så har jag slut på ideer då allt är bytt i princip. //Robin Robin J |
|
| @jub4a Oil exchange heater / värmeväxlaren har du inte bytt | |
|
Ok! Hur kan jag missat det ! Tack ska kolla det imorgon . Robin J |
|
|
OBS! Den byts endast om kylartempen inte kommer upp i Temp. Den är liksom termostat nr3. 1: egr 2: huvudtermostat 3: värmeväxlare |
|
|
Har bytt egr samt huvudtermostat och den kommer upp i ca 85, och när man hör andra säga 90-92 så har jag en bit kvar känns det som. Robin J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.