|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Brukar göra som Johan B skriver längst ner i sitt inlägg när jag handlar olja till bilarna sen om jag köper dunkarna på Ica, konsum , Rusta spelar ingen roll. Brukar handla på mig extra dunkar om det är bra pris på rätt klassad olja till bilarna för stunden. mvh |
|
|
Jag köpte nyligen både från Levoil och Öldepot. Levoil hade inte den oljan till diffen som jag ville ha så det blev 2 beställningar à 24L, nu har jag olja så det räcker ett tag :) Både EDGE 10W-60 och Difffoljan kostade 1/3 av Mekonomenpris så visst är det lönt. |
|
| Ola Jag betalar 900kr för 20 liter så då kanske ni förstår varför jag inte beställer! | |
| Mackan det var billigt, vad är det för olja? | |
| Havoline 5w30 ultra s med alla klassningar som krävs plus bmw ll 04. Tror de var så den hette | |
| Tror mapodo sålde den förut. | |
|
Mobil super 3000 formula. Mycket bra olja till ett vettigt pris. 66kr/litern. |
|
| Summa summarum det viktiga är väl att vi inte betalar ockerpriser på 200 kr litern vilket är fallet om man handlar på de traditionella ställena som Mekonomen och sin lokala mack. Bevisligen gör ingen av oss det längre. | |
|
Är man på hugget efter (relativt) billig olja inom landets gränser nu och inte tycker sig vilja ha högre klassning än LL-01 så kan man köpa Castrol Edge FST 0-W40 från Schmiedmann för ca 90kr/litern just nu, i begränsad mängd. Länk Länk |
|
|
Skall byta olja på min 530d, är det viktigt att välja en motorolja som är märkt speciellt för diesel-motorer? Eller räcker det med en vanlig syntetisk 5w-50 Mobil olja? (har en påbörjad 20L dunk sen jag åkte bensin-turbo bilar) Jag kommer inte köra långa intervaller utan runt 1500 mil. |
|
|
Hej Gå in och läs lite om oljor och dess klassning Länk Mvh Göran |
|
|
Köpte hem olja nu och tog ett 20 liters paket från eBay Shell Helix betalade 1103 kr inkl frakt. 55 kr litern! Bara att åka ner till Ica och hämta! Nästan nere i dina priser, Mackan ;-) (Som var väldigt bra ska jag säga och kanske kräver känningar) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.