AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.125

530d -03 startproblem IBLAND trots bytta bränslepumpar

Sida 2 av 2
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
Nej, det verkar inte som att full tank hjälpte, igår gick den inte igång igen :(
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
bytte glödstiften och satte i ett helt nytt batteri igår, den staratde utan problem efter det, men då hade den stått i varmgarage.
imorse startade den som vanligt inte,inte ens med starthjälpsläget på laddaren.
laddade en timme och körde med starthjälp igen, då startade den.
ska prova byta glödrelät ikväll.
mo
131
mo_tattoo
530d touring -09
körde in bilen i garaget och sen startade den hela tiden men den gick runt kanske fem-sex sekunder varje gång innan den startade...
den gången som den startat allra bäst var ju efter jag bytte bränslefiltret, därför tog jag lös det igen, tömde det och fyllde det på nytt( med samma diesel, bara filtrerad genom ett lackeringsfilter, det var inga skräp i dieseln) och satte tillbaks det.
då startade den snabbare,startmotorn snurrade i 2 sek varje gång före start.
bytte glödrelät, det gjorde ingen som helst skillnad.
efter att ha provstartat och stängt av massor med gånger blev det lite sämre, startmotorn snurrade några varv fler innan start.
började fundera om det kan ha varit en slump båda gångerna att den startade efter mixtrande med filtret, så jag tog bort det, gjorde samma sak igen, tömde och fyllde filtret igen(även denna gång med samma diesel bara filtrerad,inga skräp hamnade i filtret nu heller).
nu startade den efter 1 sek snurr ...

relativt nöjd med att den nu startade som den skulle för tillfället och att jag visste lite mer om felet skulle jag köra en sväng och märker då att den går som ett arsle !!!!!!!!!!

varvar max 2700!
vad f-n hände?!?
bytte tillbaka till mitt gamla glödrelä och det gamla filtret,för det var ju det enda vi skruvat i, utan att det hjälpte nåt alls.
startade precis som den ska, men gick fortfarande som skit.
när jag bytte ut filtret för en vecka sen började den ju starta perfekt så jag trodde ju det var slut, men nu blev det alltså inte sämre när jag satte tillbaks det?!?!
ska in för att få felkoderna avlästa idag igen så hoppas det står i klartext vad som hänt.
jag fattar ingenting.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.