AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
21.749

Hur många fortkörningsböter innan kortet dras in tillfälligt?

Sida 2 av 2
det var 144 förlåt.... har haft 34 över den första gången
Visa användare
56
Digitalis
Z4 35i -09
F20 120d-13
Hej!

Yep, dras på plats. Brukar för köra 48 timmar efter händelsen.. Sedan är 3 månader uppehåll. Har du en bussig arbetsgivare kan de skriva ett snyftbrev till länsstyrelsen där det framgår att du behöver körkortet i arbetet så kan de skriva ner det till 2 månader.
Funkade för mig ena gången.
Hallå jag har blivit av redan med körkortet för den 34 km/h över fast efter 4 månader har kört 18 över på 40 väg vet inte om jag ska blir av igen eller ?
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Synd om er alla som inte har hastighetsmätare på era bilar. :)
En dumhet förstår jag men när man får böter för denna brukar ju man skärpa sig o vara försiktig.
Har haft ett par kompisar som ofta var av med körkortet i sin ungdom , den ena körde som en biltjuv o den andra fick så många gångfyllor så dom tog kortet för honom.
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Det är ju sjukt att man aldrig blivit stoppad under alla dessa år:-P I takt med att mina bilar blivit bättre och mindre skramliga går resorna mycket snabbare. Jag har alltid kört lagenligt men tror det berodde på buller och benainfötbrukning. Nya bilen vill lixom automatiskt göra ca 130..minst och den drar inte mycket juice..

Kom ju på att jag testade aygons topphastighet i nedförsbacke och blev stoppad i 172 ish. Blev mäkta imponerad för det var med vinterdäck och det blev nog konstapeln också som släppte iväg mig med ordet "nu kör du jävligt försiktigt" :-P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.