|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
***2013 Digital Road Map Europe HIGH *** Size:7.67GB ...föregående version 2012 HIGH var på 6.38 GB.. ***2013 Digital Road Map Europe PROFESSIONAL DVD1 4.09 GB DVD2 3.75 GB DVD3 3.15 GB Tot: 10.99 GB ***BMW Digital Road Map Europe Business 2013** Size:5.09 GB ***2013 Digital Road Map Europe PREMIUM...Hårddiskbaserad Navi PRO DVD1 7.81 GB DVD2 7.80 GB DVD3 7.80GB Tot:23.41GB föregående 2012 Premium var på 21.53GB ** 2013 Digital Road Map Europe MOVE...Hårddiskbaserad Navi Business Size: 9.43GB | |
| Fortfarande lätt att få ned sizen på High till en DVD-4.7? | |
| Ingen aning faktiskt..har aldrig brytt mig om att deleta språken..moddat min HIGH till 7.74 GB..då är DVDn lDL skivan full upp till ca 96-97%.....alltid bra att lämna lite *space/utrymme* | |
|
tror dock att de blir på "håret" om du ska få plats på en vanlig DVD,även om du deletar alla språken utom ENG. tveksam till att de går...då måste du deleta några org.poi som finns i filsystemet... |
|
| OK, vi får testa med DL då. Tycker att det brukar vara stabilare med SL-skivorna. | |
|
har faktiskt inte märkt nån skillnad överhuvudtaget,sedan HIGH övergick till DL storlek...va väl 2008-2 har jag för mig beror på vilken brännare,vilken hastighet,vilket dvdmärke osv man använder |
|
|
Kane...min Powerpost funkar ej.. vill du veta mer om sizen,ifall man kan deleta språken m.m,så maila mig på sebbe76@msn.com |
|
| finns det någon "change note" eller liknade, är det "lönt" att uppgradera? | |
|
Vägar ändras/byggs ständigt så det är väl den stora anledningen till att uppgradera. Själv brukar jag ta varannan utgåva så är man relativt uppdaterad... ___ //Ulf |
|
| köpte 2012, där saknades fortfarande områden byggda under tidigt 2000tal... hyfsat besviken då den kostar över 1000lappen orginal... | |
|
Är det byggt tidigt 2000-tal och inte är med 2012 så är väl risken stor att det inte är med 2013 heller. Vår gata byggdes 2001/2002 och jag tror dom kom med 2004 eller 2005. Det som är lite kul är att vår gata under planeringen och när husen byggdes hade samma namn som den större gata i området som leder fram till infarten till vår gata men de 14 hushåll som byggt nytt hus tyckte att gatan skulle få ett eget namn vilket den också fick. I BMW/Navteqs kartor så är det korrekt namn på gatan men Teleatlas som är en annan leverantör har missat namnbytet 2002 och där heter gatan fortfarande det ursprungliga namnet. Detta gör att ungefär hälften av gångerna någon hantverkare ska komma eller vi ska få något levererat hem så ringer dom och säger att gatan inte inte finns med... Det är kanske möjligt att man kan kontakta Navteq och rapportera felaktigheter/saknade gator? ___ //Ulf |
|
|
Hej, har tankat hem BMW Navigation DVD Road Map Europe Professional 2012 är det med fartkameror osv? Läste här nyss att 2013 behöver man hdd till eller har jag missuppfattat det? Den jag har nu (den ovan) är på tre skivor! Mvh |
|
|
1. vilken bmw modell+årsmodell har du? 2. Nej,fartkameror m.m finns inte på org.filerna..dom lägger man in seperat 3. hårddisknavin som kom 2009 använder andra sorts skivor som heter Premium... 4. 2013 är de senaste versionerna av kartorna..har inget med hdd att göra |
|
|
Om du vill använda SL skivor så finns det information om det på följande länk Länk Men som Bianca nämner så måste en hel del tas bort. Förutom språk så måste även mycket av POI raderas. Men tiita efter länken så kan du nog hitta det du söker. |
|
| Februari 2013. Vad är senaste kartmaterial per idag? Hur vet jag vilken version jag skall ha? Har en 123d-08 med kartmaterial på DVD-skiva. Tacksam för råd | |
| Jag har bmw busniess navigation 2013 i min 118d -06 med busniess navi. har inte hittat något nyare jag kan tänka mig passa. | |
|
Hur får man in fartkamrorna i systemet ? Har stora navin med senaste kartorna Sitter i en 525xd -10 E61 om det är någon skillnad. |
|
|
comfort.. antar att du har hårddiskbaserad navi,precis som farsan min.. då kan du tyvärr glömma fartkameror m.m Går inte att lägga till några POIs på HD-navin,what so ever:(:( det enda du kan göra är att uppdatera till senaste 2013 Road Map Europe PREMIUM.. uppdaterade farsans navi till 2013 i höstas..tror de var nångång i oktober.. sista bilden,längst ner till höger Länk Lite info om 2013 Premium Europe 23.4 GB DVD1 7.81GB DVD2 7.80GB DVD3 7.80GB Produktbeskrivning BMW navigering uppdatering 2013 De digitala vägkartor har ett antal viktiga nya kompletterande uppgifter: För fordon med HDD Navigation (fordon från 09/2009) följande integrerade funktioner: fler höjdmodeller fler 3D-objekt fler 3D Stad-modeller fler Guidade turer (från HU-High Reseguider) fler satellitbilder Beroende på vilket land versionen trängsel varningsfunktion RDS/TMC- är funktion (Traffic Message Channel) som erbjuds. Inklusive en katalog av alla BMW återförsäljare och serviceföretag. En POI-databas med olika kategorier (t.ex. sevärdheter, hotell, restauranger, flygplatser, bensinstationer, köpcentra, etc.) Ändringar gentemot tidigare utgåvor *Flera 3D-objekt *Flera 3D-Stad-modeller *Flera Satellitbilder *Ökad bevakning av vägar i många östeuropeiska länder som Bosnien och Hercegovina (från 14% till 100%) Makedonien (39% till 91%) Rumänien (från 80% till 100%) *Ökad bevakning av adresser finns i många länder i Väst-och Östeuropa, t.ex. Bulgarien (från 48% till 69%) Italien (från 75% till 100%) Rumänien (från 10% till 55%) Ryssland (från 33% till 57%) Turkiet (från 23% till 85%) Västeuropa Andorra, Belgien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Grekland, Gibraltar, Storbritannien, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederländerna, Norge, Österrike, Portugal, San Marino, Slovakien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tjeckien , Vatikanstaten. Östeuropa Bulgarien, Kroatien, Polen, Ryssland, Rumänien, Slovenien, Turkiet, Ungern, |
|
|
Ok, tack för svaret Har den senaste Road map premium 2013. Tycker dock det är helt sjukt dåligt att man inte kan lägga in fartkameror på en navigator som kostar skjortan Minsta billigaste GPS för en femhundring grejar det. Måste väl finnas någon som tycker detta är idiotiskt och är smart nog att greja detta :) |
|
| bianca, vänligen ta kontakt på telefon, jag kommer inte fram till dig | |
| Lite sen info, men vill bara nämna att alla fartkameror visas i Waze som du kan ladda ner gratis i din mobil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.