AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.067

BMW Magasin "mitt mail till BMW sverige & bmwgroup.customerservice@bmwgroup.com

Sida 1 av 2
bm
115
bmw145
530D-11 F07
116 -05
z4 coupe -06
Citat mitt mail till berörda

"Har BMW Sverige blivit en publicists ??

Jag öppnade , den mindre prioriterade veckopost nu och läser BMW Magasin höst/vinter 2012/13 .

Det är över 37 år sedan jag köpte min första BMW , alla är långt ifrån köpta i under tiden jag vistats i Sverige , jag tror att jag kan räkna in > 25 exemplar .

Igen har aldrig införskaffat en bil med tanke på magasinet leverantören publicerar .
Att ta del av BMW Magasin har varit trevligt , men att betala för en reklam tidning är nog ”over the hill” .

Som relativit trogen kund hos BMW , tar jag mig rättigheten att påpeka att om de ansvariga som tror att reklam publikationens värde är så högt att , vi vill betala för den, är de inte är rätta personer på rätt plats .

Om den ansvariga personen har avvikande mening och har som privat person varit ägare till likande mängd av BMW bilar som under tecknad , erkänner jag med ödmjukenhet felaktigt ställnings tagande. I annat fall rekommenderar jag ansvariga personer att granska sina värderingar "

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Med tanke på det bristfälliga språkbruket i ovanstående text kan jag inte annat än utgå ifrån att mottagaren slänger mailet i papperskorgen per omgående.

/Masten
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Bra initiativ! (även om genomförandet lämnar lite att önska meningsbyggnadsmässigt).

Inte ska man väl betala för reklam heller... Trams!
Håller med Masten, jag begriper heller ingenting av vad som står i mailet eller vad problemet är? Är problemet att BMW skall börja ta betalt för tidningen? Då är det väl bara att säga upp prenumerationen eller smita in till en BMWhandlare för att tjuvläsa :-)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det där stinker Google Translate. Vad är poängen?

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Instämmer med föregående skribenter, vad ska detta föreställa? Just nu är det mer eller mindre att klassa som spam i forumet.

marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
vadå, han tycker det är skit att han måste betala för tidningen BMW Magasin, som är en enda lång reklamtidning för märket.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Vad är problemet? Om man köper en ny bil vår man betala för det pampiga glashuset som bilhandlaren huserar i, man får betala för flaggorna som hänger utanför, för broschyrerna som står i ett ställ men som ingen läser osv osv
Köper man mjölk gäller samma grejer, men då skall man utöver ICA-handlarens Ferrari även betala för bondens nya traktor. :)

Det är ingen som tvingar honom att betala för Magasinet...
Sen dom gick från 4 nr till 2 nr per år så är det inte värt pengarna. Jag får det fritt från BMW CS förutom att jag har såpass ny bil att den fortfarande kommer gratis.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Det är väl ok att köra en text genom Google Översätt, men att inte lägga en sekund på att anpassa texten till svenska skrivregler är riktigt dåligt. Orkar man inte bry sig mer än så av vad man skickar iväg, varför skall då mottagaren bry sig?

----
BMW CS #6212
Ja märklig tråd minst sagt. Märkligt även om nu vissa måste betala, varför fick jag då själv tre ex hem förra veckan när två åker i runda arkivet.

/Anders
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag gillar texten, den är närmast poetisk. Enda bristen är enligt mig något för många särskrivningar, en plåga som verkar hemsöka även infödda svenska skribenter.

Att BMW Magasin är förvånandsvärt dålig är vi nog alla överens om. Undrar om BMW Sverige tycker att den är bra?

/m

Mina bilar:
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag blev mest förvirrad!

Vad är syftet med tråden?
Vad vill egentligen mail-författaren?
Vad var själva innehållet bakom den konstiga "svenskan"?

Jag anser nog att BMW-tidningen var klart mer intressant förr!
Kommer ihåg några reportage från olika BMW-utvecklingsavdelningar där man fick veta mer om hur produktutvecklarna t ex bedömde olika dofter hos material, "ljuddesign" av dörrar som stängs etc, varför man har en viss exakt våglängd på innerbelysningen (den som stör mörkerseendet minst), hur man (då) var konsekvent när det gällde t ex siffrors och bokstävers utformning (typsnitt) i bilens instrumentering etc. Sådant får man inte läsa om nu - nu är det mest diverse ren och förtäckt reklam i kombination med tunna reportage och mycket bilder (med bilar) från t ex vinresor...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Instämmer med Johan B!

Vad vill du ha sagt med tråden? Vad är du missnöjd över? Att få en gratistidning gratis?

För övrigt håller jag med om att BMW Magazine har lite för mycket reklam och för lite intressant läsning. Det slog mig nästan att BMW borde göra Bayrerisches Blatt till sin officiella tidning.

Alexander
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har de senaste gångerna fått hem två ex av denna tidning trots att jag bara har en BMW. Dock har jag missat att denna tidning skulle kosta något.

___
//Ulf
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Programmer, de började ta betalt för några år sen men som BMW CS medlem får man den gratis! Jag fick den också alltid i 2 ex, tills jag ringde de. Jag läser den nästan aldrig, innehåller aldrig något intressant längre. Bara massa reklam för klockor och skit!

Alpina B8 Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vadå betalt? Hur ska de få in pengarna? Negativ avtalsbindning är olaglig och jag fick mitt ex senast förra veckan. Måste man alltså betala för att få den framöver? Det lär inte många göra. Sämre tidning har jag inte skådat.

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror nog att "prissättningen" på tidningen görs bara för att de som får den gratis (vilket säkert är minst 90% av alla "prenumeranter") skall känna sig lite extra utvalda och priviligerade - gratis är gott! ;o)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Fick mitt andra ex idag av denna tråktidning!

Micke
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den tidningen hamnar i pappersåtervinningen genast bums, sämre får man leta efter.

Deras enda fokus är nybilsköparen, dvs de som kör tjänstebil i första hand. Dom har inte ett uns av intressant läsning för oss som gillar lite äldre bilar. Förut fanns det iaf lite tips från reservdelssidan som även gällde bilar som var äldre än 6 månader.

Vart vänder man sig för att slippa få den???

Inte ens att den är gratis hjälper upp!

Niklas

Fransosen
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
igen ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.