|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
simon_en>> Visst... Limma skinkbit, cooligt! Fan va filosofiskt : ) Har du haft ett finger med i konstruktionen av sidan lr? Mkt reklam blir det : ) //Koffe |
|
|
Koffe, nej jag har inte konstruerat sidan, är dock en stor anhängare av den. Det jag får ut av den är mer att om man liknar ansvaret vid "hatten" så kan det jämföras med hur olika personer får ett visst ansvar...helt plötsligt pekar alla på en person i mitten... Typ en rörig organisation utan struktur och en "syndabock". I detta fallet tänker jag på att man(jag) får byta försäkringsbolga hela tiden eftersom IF (i detta fallet) inte ser på relationen långsiktigt... Limma skinkbit kanske inte har någon djupare filosofisk betydelse...höhö. En annan turkhits finns med "ansiktsmask" med "han fick vad han ville för en hatt" dvs allt blir som man gör det.... (hem.passagen.se/turkhits) Simon |
|
|
Jörgen, (Först en liten disclaimer: Själv har jag säkert kört så fort att jag riskerat mitt körkort kanske 1000 gånger. Jag menar inte att jag vill ha det på det här sättet, att jag lever efter dessa deviser eller anser att du eller någon annan kör på ett visst sätt eller dylikt. Och jag är definitivt inte ute efter att hoppa på någon. Detta är bara en hårddragning av inläggen i tråden, sett på det ur en annan synvinkel.) Mer erfarenhet (15 år) än en som nyss har fått körkort? Jo, men vad är det värt då du bevisligen kör alldeles för fort och inte respekterar hastighetsgränser? Kan det kallas erfarenhet? Vad är värt mest i försäkringshänseende, erfarenhet eller laglydighet? (Sen huruvida erfarenhet kan mätas i körkortsinnehavstid eller om laglydighet kan mätas i antalet domar, det är väl egentligen ganska tveksamt.) Och det är tvärtom mot vad du skriver; det blir inte dyrare om man är vållande i en olycka, det blir billigare när man INTE har vållat en olycka (på årsbasis - jfr om man har 0% bonus och krockar så blir det inte dyrare). Det var iallafall så tills bonus-reglerna började luckras upp häromåret. mvh /Richard |
|
|
Har min 325cabbe -94 försäkrad i If och har precis förnyat premien trots höjning från 3800 til 4800 som jag fick ner till 4500 med "ingen förare under 25"-rabatt. If hävdar att de höjt preierna genrellt under året och det drabbar alla så jag tror inte det är höjning efter första året utan höjning året 2000-2001. Dial ville ha 4800 för en bmw-försäkring men If tyckte vid telfonfråga att det var OK att laga ev fel på märkesverkstad så jag stannade i if. If sänker självrisk men tyvärr inte premie för larm, märkta rutor, startspärr och garage om jag minns rätt. Förra året då jag ringde runt var if billigast men förutsätter hemförsäkring för några hundralappar på lägenheten. Dyrast i fjor var tryggHansa med 8000. /Patrik, BMW CS 4096 |
|
|
If är ett riktigt skoja företag. Samma sak här, billig försäkring första året chock höjning andra. Dessutom så frågade den trevliga damen om jag inte kunde ta försäkringen på någon nära anhörig mamma eller liknande för att få ner för premien samt bockade hon för att ingen under 25 skulle köra den trots att det ska det. Hon sa att hon gjorde så för sin son och att det är "snarare regel än undantag" att man gjorde så. Flyttade över till folksam. Man får väl bli en försäkringshora som byter varje år om det nu är så. |
|
|
Min försäkring gick upp från (1:a till 2:a året) 6417:- till 12058:-, ruttet! Vilket bolag? If naturligtvis... Man kan se på försäkringsbrevet att det är delkasko som kostar: 7621 mot 1332 för trafik och 2695 för vagnskada och 495 för bilextra. Det är alltså brand, glas, maskin, stöld, räddning, rättsskydd som kostar överlägset mest i min försäkring. Man kan bara spekulera i om det är en strategi från If:s sida eller om det är 'generella höjningar'. Hur som helst känns det som om man borde göra något åt detta försäkringsocker Fredrik 328i coupé -96, Triumph TT600 -01 |
|
|
Jag har bilförsäkring hos if, första året kommer att ta slut om en månad, borde jag byta bolag?? Abbe |
|
|
När jag hadde LF som f-bolag ringde If till mig och erbjöd mig en försäkring på 1000kr under LF:s pris. Det var då hos If 4000kr för helår. Billigt tyckte jag. Året därpå höjde If försäkringen till 9000kr för helår utan att förvarna den höga premiehöjningen i förväg. Jag tycker att If är SKIT. Om Ni har If så byt innan Ni blir LURADE. |
|
|
Men det står i deras papper att de kommer att förvarna ca 14 dagar innan premiehöjnig, men det kanske inte stämmer med verkligheten.... Abbe |
|
| Ja, jag vet inte men i mitt fall så förvarnade dom inte. Jag ringde till If och klagade men förgäves. | |
| Undrar om Dial kör med samma knep eftersom de ingår i IF nuförtiden | |
|
Tjena. Är en "försäkringshora" och byter bolag varje år. Visst är det lite arbete, men det lönar sig. Så visst, den dagen IF kommer med lägsta erbjudandet så kör jag försäkringen hos dem ett år. Sen bara att byta... =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Talade med IF igår pga. att jag ville kontrollera premien på mina övr. bilar inför huvudförfallodagen, eftersom mitt andra bolag höjde premien ganska rejält. Bad då även att få veta kommade års premie på min 740 som jag har hos dem sedan maj månad. Hon kunde dock inte ge min någon summa men sa att en höjning är att vänta. Mao. bara att leta efter ett nytt bolag. | |
betriebsanleitung |
det verkar snart kvitta vilket bolag man ringer,alla har höjt premierna ordentligt,13-17000 per år kan man reparera rätt mycket för,trafikförsäkring får det bli numera.Man får väl betala en massa bilar som glider runt i Ryssland eller nåt |
|
Jag har erfarenhet av IF min 325 coupe blev stulen för 1,5 år sen och har inte dykt upp sen dess jag har inte fått nån ersättning av IF anledningen till detta är säger IF att jag inte har ett kvitto på när jag tog ut pengarna som jag betalade bilen med från banken.jag har bara kvitto på att jag tog ut 70 000kr från kontot då ifrågasätterdom om jag har betalt bilen med mina pengar eller med nån annans pengar och i såfall var bilen oförsäkrad säger IF. Jag tycker att det inte känns så bra med tanke på all reklam dom gör för sig själva om hur bra dom är om (en dinosaurie trampar på bilen)tex men omnån snor den så är det värre.Läste iveckan i en tidning som if ger ut att dom nekar 4 av 5 fall ersättning för skador/stöld. Det känns inte tryggt tycker jag. Lycka till alla glada BMW ägare |
|
|
Jag pratade med IF imorse när jag skulle leta försäkring åt min nyinköpta 528i -87. Där skulle premien kunna eventuellt kunna rabbateras till 7111:-, men att de då varnade för att premien kunde höjas året efter (något som inte verkar helt ovanligt). Detta helår med halvförsäkring i Västerås. Bilen skulle kosta 7750:- att försäkra. Detsamma gällde hos Folksam och Länsförsäkringar. Men tittar man då på erfarenheter så verkar ju mitt val klokt - att inte välja If. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.