AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
18.994

Vad kan jag få för min 330xdAT -08?

Sida 6 av 8
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Har du fått nått hugg än?
det är ju bara att förboka en takbox precis som du förbokar en konsertbiljett osv

/Anders
Verdi
Marin,
Fick ett mail som verkar rätt seriöst i natt. Har svarat på hans frågor och väntar på svar nu. Kanske är nån här på forumet? :-)

Anders,
Förboka? Ja, såklart. Gäller att komma ihåg det bara. Och veta i förväg... Men jag kan tänka mig att det fungerar bättre än man tror.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Länk
Länk
Den som är ute efter just en 330 xd kommer troligtvis inte hitta din vid en sökning, du måste ändra till fyrhjulsdriven i inställningarna.
Sen är det nog bra om du skriver 330xd och inte bara d. Och även x-drive kan va bra att få med nånstans i annonsen.
Precis som Koffa skriver är det viktigt att läga upp annonsen korrekt. När jag letade 320 M-sport Touring tidigare var det ett par bilar jag inte upptäckte eftersom annonsören konsekvent skrivit "320 M sport" eller "msport" eller inte fyllt i för kombi. Petigt kan tyckas men synd om man missar eventuella köpare pga sådant.
Verdi
koffa, Det går inte att ändra själv. Annars hade jag såklart gjort det direkt. Nu måste jag ringa blocket och det känns lite bökigare.
Verdi
pew, har absolut inte plats för en takbox där hemma. Vill inte ha den på balkongen... :-)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Verdi, det var en mjuk i hopfällbar box som inte tar så mycket plats. Men visst lite plats tar den ju alltid. Ville bara tipsa om alternativ.
Verdi
oj, såg inte det. tack för tipset!
Verdi
Positiv nyhet:
Min fru klarade uppkörningen idag!

Negativ nyhet:
Min potentielle köpare vacklar. Han ska räkna på det och konsultera sin motsträviga fru. Låter nästan som att det är jag själv som ska köpa min bil. Eller också är det någon här som driver med mig. :-)
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Jobbigt att sälja bil, man slits mellan hopp och förtvivlan ; )
Glad att jag sålt mina. Gick extremt smidigt att sälja BMW:n, köpesannons här på AP. Jag låg nog i och för sig bra i pris samt att jag hade en ovanlig modell.
Audin var mer mailsvar som: "Fin bil du har, jag är jätteintresserad ,är däcken bra?" Sen inget mer.
Eller "har inte mer pengar än så här"
Här har du ju en komfortabel rymlig kärra Verdi Länk

varför inte testa med att byta?

/Anders
Verdi
Står en nästan likadan hos Tisnar här i Uppsala som jag var och kollade på i måndags. Bagageutrymmet är nog lite för litet och bilen är aningen gubbig. Men visst, skulle faktiskt kunna tänka mig en GT.

Gillade nog inte Tisnar för övrigt. När jag var där så pratade säljaren om att de hade nån snubbe i Skåne som var på väg att lägga handpenning och en annan som skulle kolla på den igår tisdag. Givetvis hade jag chansen att få den om jag bestämde mig där och då. (Jorå, så att...)

Visst, det låter väl som ett rimligt scenario, om jag inte visste att de haft bilen stående i MÅNADER. Vad är chansen att 2 st andra är på G att köpa den samma dag som jag är där? Men bilen står fortfarande kvar på blocket.

Visst finns väl chansen att de talar sanning och att bilen är på väg att säljas eller att köparen backade ur i sista stund, men det känns ju troligare att säljaren körde nåt slags desperat bullshit för att bli av med en svårsåld bil...

Den i Tierp känns mer prisvärd trots att den är lite dyrare. Den har mer utrustning (HUD, panorama, motorvärmare...), vinterhjul ingår och den har gått ett par tusen mil kortare.
Köp den i Tierp. Eller varför inte inbyte mot en ny F31 318dM? F31 är väl betydligt större än E91? Eller köp en äldre större bil som ni kan slita på tills barnen är större.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Köp inte en F31 om du vill ha en större bil än E91 är mitt råd.

Jag kör sedan en vecka en F31 320dAT som jag fick som hyrbil när min E61 är inne för rostreparation av bakluckan.
F31 är marginellt större invändigt än min frus E90 320.
Att utrymmet i bakluckan är klart mindre än min E61 är självklart och jag fick uppleva det i helgen då det skulle packas in en del saker inför en kortare resa. Visst det gick att få med allt men det fanns inget utrymme för att ta med något extra hem, vilket inte hade varit några problem i min E61.

/Rickard
Verdi
Nej, någon F31 lär det inte bli.

Det ringde en kille nyss faktiskt. Verkar finns ett visst intresse iaf. Men det verkade inte som att han var redo att slå till, han heller... :-(
Det gäller att ha is i magen. Eftersom du nu får respons är det oftast ett tecken på att priset är ganska rimligt, om inget seriöst dykt upp inom 2-3v så kan du fundera på att ta nya tag...

Jag kanske svär i kyrkan nu men har du funderat på Passat Variant TDI DSG 4-motion? Dessa är väldigt prisvärda och har bra andrahandsvärde som dessutom är trevlig att köra.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nackdelen är att de är infernaliskt bullriga Passaterna. Stor skillnad redan mot e91 och jämfört med e61 är skillnaden riktigt stor.

-------
//Lövet
Kombiversioner av Insignia (2010 2.0D för 130'!), Accord eller Saab?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.