AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
18.989

Vad kan jag få för min 330xdAT -08?

Sida 1 av 8
Verdi
Räknar på ett byte.

Import. 10600 mil. Välutrustad (sportstolar i helskinn, navi pro, panorama etc), men ej M-sport eller drag.

Komplett utrustningslista.
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Svårt att säga. Men mindre än såhär iaf: Länk

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fel av mig. Läste först att den var sv.såld.

-------
//Lövet
Verdi
Ja, det där är ju den "billigaste på blocket".

Min har dock mer utrustning och är snyggare (sparkling graphite och svart skinn). Dessutom 18" M-sport fälgar.

Har tänkt lägga den under 199' iaf. Men hur mycket?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Gå inte på nåt snack om att vissa färger är mer värda än andra. Det är humor att folk verkligen tror att det är så enkelt. Färger är helt individuellt. Själv skulle jag värdera din bil lägre än den länkade på grund av inredningen (svart är trist). 18", tja ett par tusenlappar kanske i skillnad.

Om du verkligen vill bli av med bilen tror jag du kommer få släppa den nånstans mellan 165-175' och inte ens då kommer det gå fort. Högskattade dieslar är inte lätta att bli av med.

-------
//Lövet
Verdi
Haha. Du gillar verkligen att trycka till mig, eller hur? :-) Min bil är helt klart mer attraktiv ån den där. Men den där är inte värd 199. Därför jag frågar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte nödvändigtvis, men jag orkar inte hålla på med smileys och sånt trams. Det enda som verkligen gäller är att skicka ut bilen på annons och se intresset. Ringer ingen på 4 veckor om du annonserar för 189' så är det bara att sänka. Jag vet ju vad jag betalade för min lika gamla 325iM Bavaria och det är verkligen inte i närheten av 199' eller ens 165'. Påstår inte på nåt sätt att den ska vara värd lika mycket men frågan är hur stor skillnaden är.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
edit: Angående utrustning, motor och värde. Jag hade en välutrustad sv.såld 525dT LCI ute nyss. Den fick jag bara några tusenlappar mer för än en normalutrustad 520dT. Tvingades lägga den nästan billigast av alla sv.sålda LCIer alla motorer för att ens bli av med den.

-------
//Lövet
Verdi
Nu är den på väg ut iaf. Satte den lite högt till att börja med. Får jag inte en rimlig summa så behåller jag den. En F11 skulle passa oss bättre men det är ju inte så ofta vi verkligen behöver en större bild...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är det enda sättet att få reda på värdet. Det finns mycket att hämta på Autopower men jag har aldrig varit i närheten till att få någon som köpare till en bil.

-------
//Lövet
Verdi
Nej. Att någon här skulle köpa den tror jag verkligen inte. Men det är kul att veta vad andra tror om priset.
Svårt med en uddabil utan M-paket och dragkrok. 165'+/-10'. Uppdatera gärna med resultat.
Verdi
Uddabil? Tror majoriteten av 330xd inte har m sport. Dragkrok vore dock ett plus. Får jag bara 165 så behåller jag den såklart. Så sugen att byta är jag verkligen inte att jag slumpar iväg den.
Bilpriser "säger" 171-183kkr, ingen exakt vetenskap men vet av egen erfarenhet att många köpare använder detta som redskap inför en eventuell förhandling.

Håll oss gärna uppdaterade på hur det går och vad affären slutar på - det är det allra bästa underlaget för en värdering av en svårvärderad bil. Glöm inte att modellen knappast blir värd mer till våren och sommaren, tror E91 kommer gå igenom ett stålbad det närmsta året. Kikar man historiskt hände samma sak med E46 året efter det att E91 kom.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
165' +-3% gissar jag.
Verdi
Ni verkar vara rätt eniga. Stålbadet har uppenbarligen börjat. Får jag 165' så har den tappat 25% på ca 14 månader och 2400 mil. Dessutom på ett pris som jag då tyckte var riktigt bra då jag trodde att den redan hade tagit en stor smäll pga LCI-modellen.

Tycker det är trist på en sån bra bil. Fattar inte att folk inte värderar det högre än de gör.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Har du fått nått hugg än?
Verdi
Fick ett mail direkt när annonsen kom ut. Jag svarade men fick sen inget svar tillbaka. En klassiker... :-) Har någon nånsin sålt en bil på mailkontakt?

Tror inte jag får den såld till priset som den ligger ute för. Får väl överlägga med mig själv om vad jag kan sänka den till. Tänkte iaf att alla kontorssurfare skulle se annonsen också innan jag gör något. Inte alla som kollar blocket på helgen.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vänta 2v innan du gör nått.
Verdi
Btw, Lövet. Varför sålde du din E61 525d för att köpa en E91 325i om du nu fick så dåligt betalt?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har sålt mina 3 senaste bilar via mail Verdi så det går utmärkt. Har inte telefonnummer ens i mina annonser längre. Då får man bara svara på självklarheter som står i annonsen.

Jag sålde min 525d för att E61 LCI står inför ett enormt värderas framöver. Det var nu eller så fick jag sälja den för 100k om 1 år. Sen om jag fick dåligt betalt vet jag inte, det gick inte att sälja den för mer trots att jag försökte i 2.5 månad.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.