|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ringde till BMW för att kolla lite servicehistorik mm. på den svarta. Fick då reda på att den hade varit inne för krockskada, vilket säljaren inte sa något om. Blev vidarekopplad till plåtverkstan för att få reda på vad som hade blivit reparerat. Men de ville de inte tala om för nån annan än ägaren. Nån som varit med om det tidigare, och varför skulle de inte vilja berätta det? |
|
|
Därför att en bil inte ska "belastas" värdemässigt av tidigare krockskador efter att den är reparerad fackmannamässigt. Kundmottagaren gjorde fel som överhuvudtaget nämnde det. ------- //Lövet |
|
|
Är det inte lika mycket för att man formellt sett helt enkelt inte har med det att göra? Det är ju någon annans egendom. Man kan ju få nekande/svävande svar även när man frågar om vanliga service/verkstadsjobb. Att det sedan är superrelevant info för en spekulant är en annan sak. |
|
| Jag tror inte att en BMW verkstad får lämna ut information om en bil på det viset om det inte är ens eget fordon, och knappt då heller. Jag fick reda på att min 328 E36 varit av vägen och fått framvagnen och delar av karossen renoverad av tidigare ägare - detta efter att jag hade ägt bilen i ett år. Kändes initialt sådär kul att höra men det var ingenting som syntes eller märktes. | |
|
Det är första gången jag har råkat ut för det. Har alltid fått fullständig information när jag begärt det på en bil. Är det riktigt gjort finns det väl inget att dölja. Som köpare måste man ju ändå få en chans att kolla att det det är riktigt gjort. Hur som helst pratade jag med säljaren, så jag fick reda på vad som hade hänt. Egentligen frågade jag aldrig om bilen hade varit krockad utan det var BMW själva som sa det. Jag ville bara veta vad de hade gjort med bilen, då säljaren sa att han hade haft problem med motorn vid ett tillfälle men att BMW hade åtgärdat det på garantin. Han visste dock inte exakt vad de hade gjort. |
|
|
Vet inte hur långt du kommit i din köpeprocess, men jag har eventuellt en Touring till salu. Går och funderar på att sälja. Bilen har gått 10400mil ungefär. Skatten betalas i slutet av månaden nu, och den skall in på invändig rekond om någon vecka. Nyligen bytt bromsbelägg fram och tändstift byttes i somras. Lite bilder: Länk Skillande med min bil mot dom du länkat till ovan är att min bil har nästintill all utrustning som gick att välja till. Den saknar avståndsberoende farthållare och nån mer grej annars finns allt. Aktiv styrning, navi Professional, största ljudet osv. Är du intresserad så skicka powerpost så kan vi se. Har du tänkt dig att betala 150k för en bil så är tyvärr inte min bil intressant för dig. Mvh /andreas. |
|
Verdi |
scheller, vad räknar du med att få för din? |
|
Sheller: Jag sålde båda min Audi och BMW i våras/somras så hittar jag bara rätt bil till bra pris slår jag till. Dock köpte jag en båt nyligen så jag tänkte hålla mig under 150.000 och dragkrok skall ingå i den summan. Kör en gammal V70 som funkar bra för tillfället så jag har dock ingen panik. Men vissa dagar är man oerhört sugen på en BMW igen. Väldigt fin bil du har annars. |
|
|
Verdi: Det har jag inte börjat räkna på än... pew: Ok då vet jag, dragkrok finns också :) Men jag förstår din situation, det finns gott om bilar för runt 150k, så det är bara att ha is i magen och kolla runt. Lycka till. /andreas. |
|
| Kan få den svarta för 135'. Låter väl som ett ok pris? Dynamik, comfort, helskinn och drag samt vinterdäck på 17" bbs fälg. Behhöver dock både service och besiktning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.