|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| brynet: har du testat att justera styrboxen med potentiometer någon gång? vore kul att veta om någon fått bilen att gå bättre efter justering? | |
|
Det har jag inte, men är jäkligt sugen. Har fått tag på vad varje "kugg" på styrboxen ger. finns här på forumet som jag då kopierade för framtida behov. Vi testade detta på E28-528 med fördelare och bränsleskruv i LMM. Det var skitkul. Har du vad de fasta inställningarna ger ?? eller vill du ha dem?? Mvh Jonas B. |
|
|
1: stock 2: 3% increase in injector open time, no timing change 3: 3% decrease in injector open time, no timing change 4: 6% increase in injector open time, no timing change 5: 3% increase in injector open time, 2,78 deg retard 6: 3% decrease in injector open time, 2,78 deg retard 7: 6% increase in injector open time, 2,78 deg retard 0: stock 1: +3 mixture 0 advance 2: -3 mixture 0 advance 3: + 6 mixture 0 advance 4: 0 mixture +4 advance 5: +3 mixture +4 advance 6: -3 mixture +4 advance 7: +6 mixture +4 advance Mvh Jonas B |
|
|
Ja visst vore det spännande att testa. Gärna på en bromsbänk eller åtminstone så man kan kontrollera avgasvärdena samtidigt. Går nog att få bilarna att gå bättre än original iallafall. Här har du lite intressant läsning om våra motorer om du nu inte redan hittat sidan. Länk |
|
| hämtat bilen och åtgärdat några små brister. passade på att byta box till en chippad för att testa. en helt annan bil att köra nu, nu slipper jag den hårda motorbromsen när man släpper gasen om det gav nån effekt vet jag inte men med lite tur så blir den lite mer bränslesnål och om inte annat så går den lite mjukare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.