|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
Karl-Hilding |
Detta mail fick jag från en gammal vän som kört BMW de senaste 25 åren. Och idag kör han 528 F10 som framgår. "Det är märkligt med den nya insprutningen för jag fick faktiskt lite av samma problem med min nya 528 F10 som jag hade med min E60 530 men på 528 byttes samtliga tändspolar och då gick den fint igen utan att spotta och rycka. Hos BMW påstod de att just tändspolarna varit ett återkommande problem och man vet varken ut eller in. Hur som helst har min 528 nu gått en bra bit över 6000 mil och det är en fantastisk långfärdsvagn när vi kör upp till vår gård i xxx 56 mil enkel resa. Jag kör den då på mellan 07 till 073 i hyfsat snittfart på runt 110 och det är faktiskt mkt bra. Trots det tycker jag den är lite för mycket glidare för stadstrafik ock E60 modellen är definitivt mer lättfotad om du förstår vad jag menar. Men blev lite putt när det kom en 530 med samma motor som jag haft i E60.Men får väl nöja mig med de 256 ett tag till" Slut citat. |
|
ADAC har återigen frågat 20 000 (kräsna?) tyska bilkunder om hur nöjda de är med sina bilar. Trevlig läsning för BMW. Fast, vad vet tyskar om kvalitet? Huvudlänk: Länk Märkeslistan Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
samma info från Auto Motor Sport Länk /Anders |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vet inte hur många gånger man kan skriva att kundnöjdhet är inget mått på kvalitet. För att göra det enkelt. Om vi bara hade euroshopper och ICAs egna varumärke att välja mellan så skulle nog de flesta säga att ICAs har bäst kvalitet för de är vi mest nöjda med. Man kan vända på det och säga att det är det märket vi är mest missnöjd med också. Samma i BMWs fall - det är ju som så att det finns inte många märken som är "bättre" men med det är det ju inte sagt att man är 100% nöjd eller framförallt har "riktig" kvalitet. Kvalitet kan enbart mätas utifrån verifier- och kvantifierbara på förhand satta krav. Jag kan lova Er att det är många myndighetskrav som BMW inte uppfyller. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
I grunden en intressant tråd, men oddsen för konstruktiv slutsats är tyvärr låga. Man kan dock inte låta bli att imponeras av den gode Narvselius envetenhet; trots alla N53-problem är mannen ständigt redo att dra en lans för märket BMW och dess kvalitet. En sann ambassadör, som borde ha 25-30% (minst :)) rabatt på stundande (?) F11-köp. BMW har helt klart lyckats i sin varumärkesvård. En undran: tyckande kring kvalitet som sådant sågades (med all rätt) i ett tidigare inlägg. Nu är det plötsligt gångbart igen.... Vad styr? |
|
|
Vilken märklig slutsats hur kan någon överhuvudtaget komma på att jämföra septembersiffran med att NU har folk tröttnat på BMWs kvalitet?! Är du sann? Så på E34/E36tiden när BMW sålde uselt i Sverige jämfört med idag då var alltså BMWs kvalite i nivå med Lada enligt samma bevekelsegrunder. Kom igen tråden är skriven för att du är sur på BMW över något klart oseriöst. Stephan |
|
|
Jag gillar BMW. Funderade på om jag skulle störa på VOLVOforumet och tala om det men det känns oviktigt. E34 är den bästa bil jag haft, 20000 mil utan ett enda tillfälle då jag blivit stående eller något dyrt gått sönder. Enbart slitdelar som bromsar och sånt. Har just köpt en e36 med likadan motor som 520:n. Ett par småfel som ska fixas sen får vi se om kvaliteten är lika bra som gammelbilen. Men gammelbilen rostar lite...... Dock har jag haft några fel på e60:n så där ser statistiken sämre ut....leder och ibs har strulat. Men ändå småpengar att fixa. Fälgarna har vållat mest bekymmer. Rekommenderar 17 tum....19 är ömtåligt. Ha det bra på volvoforumet alex. Kanske söker jag din hjälp om jag köper en VOLVO. ***bmwcs 2202*** |
|
|
Tiderna ändras,gott folk.På 80 och 90 talet låg fokus på kvalitet och hästkrafter,idag är det komfort och miljövänligt som resurserna används till.Gäller inte bara BMW! |
|
|
Vi får inte glömma att det ska vara billigt att tillverka delar också, därav kvalitetsproblem! Kvalitetsproblem lider alla biltillverkare av, så det är inte bara BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.