AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.257

Första felkoden på m5an e39!

Sida 2 av 2
Varför skulle vpower få motorlampan att lysa, är de så känsliga så får nog bilbyggarna gå tillbaka till ritbordet.

Min lampa kommer på ibland med samma felkod men släcks efter 5 starter om felet ej exister längre och det brukar den göra 5 starter direkt efter den tänds.
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Tack marine det skall jag ta och kolla upp på måndag.
Varför ja det är de vi undrar, fast billtilverkarna kan ju inte ro föe om det är en viss kvalitet på benainen en viss dag/timme eller gång.
Men tar du en anna bil å tankar samma bränsle så är det inga problem med motorlampor.
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Om det nu var så att bränslet vid det tillfället jag tankade var kasst på ett eller annat sätt så tror jag andra bilar också hade reagerat på ett eller annat sätt. Men vi kommer ingen vart i en sån diskussion ändå :)
Om du tror att det är så så är det bara fylla en tank med annat bränsle och lampan kommer släckas.
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Det är väl just det jag har gjort? Har du inte ens läst inläggen? Delroian jag tror du behöver lite sömn
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Som sagt grabbbar så tändes inte lampan mer och felkoden kom ej tillbaka.
dock så bytades båda sidorna ut idag och som väntat var bank 1 ganska så bränd när jag fick ut den. Hade sett sin bästa dagar och nu är den nybytt på båda sidorna.
Tack för alla svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.